Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه با نمایندگان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و مراکز توزیع گوشت در خصوص نحوه نظارت در توزیع گوشت در مراکز فروش اظهار کرد: نحوه توزیع گوشت در بازار آن گونه که انتظار داشتیم، پیش نرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمی‌گوییم که نظارت در بازار وجود ندارد، افزود: دستگاه‌های نظارتی علاوه بر تمرکز بر فروشگاه‌های بزرگ باید بر روی مراکز توزیع نیز تمرکز کنند تا ببینیم سهمیه‌ها چگونه توزیع می‌شود.

جعفری دولت آبادی گفت: معتقد هستیم هر جا که تخلف محرز است، نباید کوتاهی شود و باید با گرانفروش و مفسدان برخورد شود. باید سهمیه مراکز توزیعی که برچسب‌های قیمت‌ را تغییر می‌دهند و قیمت‌های دیگر می‌زنند، قطع شود.

وی تأکید کرد: بنای اول ما مقابله نیست، بلکه حمایت است.

دادستان تهران بیان کرد: مردم بدانند که هر جایی که دادستانی ورود پیدا کرد، قصد فریب اذهان عمومی را ندارد، بلکه هدف حمایت از مردم و برخورد با متخلفان است.

جعفری دولت آبادی گفت: ما از وزارت صمت و جهاد انتظار بیشتری برای نظارت داشتیم و لازم است خودشان هم به مراکز توزیع مراجعه کنند و ببینند که در مراکز چه خبر است.

وی افزود: مردم باید ببینند که نظارت‌ها تأثیرگذار است. اعلام می‌کنم که دستگاه‌های دولتی باید اصناف را در توزیع گوشت دخالت دهند و همچنین اجازه دهند که آن‌ها هم به میدان بیایند.

دادستان تهران تأکید کرد: هر فروشگاهی که گرانفروشی، احتکار، توزیع خارج از شبکه، فروش بدون برچسب قیمت، تغییر قیمت‌ها داشته باشد، سهمیه آن فروشگاه قطع خواهد شد.

جعفری دولت آبادی بیان کرد: نظر قاطع دادستانی دخالت اصناف در توزیع گوشت است و اگر صنفی تخلف کند، سهمیه آن‌ها قطع خواهد شد.

وی تأکید کرد: تیم‌های گشت مشترک باید از قیمت‌ها اطلاع داشته باشند. نماینده دادستانی در تیم‌های گشت حضور دارد تا درب‌های بسته باز شود و اگر جایی به تیم‌های گشت اجازه ورود داده نشود، بتواند درب‌ها را باز کند.

دادستان تهران گفت: باید توزیع گوشت در شمال و جنوب شهر یکسان باشد و اگر در شمال شهر به گوشت کمتری نیاز است، توزیع را به جنوب شهر ببرند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: باید زمان توزیع گوشت از صبح‌ها به بعد از ظهر‌ها که افراد از کار تعطیل می‌شوند، منتقل شود و اسامی تمام مراکز توزیع را اعلام رسمی کنیم تا همه اطلاع پیدا کنند.

وی خطاب به نماینده وزارت صمت گفت: اگر جایی مشاهده شد که کالایی در بازار کم شده است، صادرات آن را ممنوع کنید.

دادستان تهران با انتقاد از اینکه در سه جلسه گذشته با نهاد‌های مسئول در توزیع گوشت در بازار مطرح شده است که مجوز‌های لازم برای واردات دام زنده به کشور صادر، اما هنوز دامی وارد نشده است، گفت: هنوز خبری از واردات دام زنده به کشور نیست، هرچه سریع‌تر این کار انجام شود تا بازار متعادل شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: باید تعداد مراکز عمده توزیع گوشت و سرچشمه‌های توزیع را بیشتر کنیم و میزان توزیع در مراکز باید برابر با جمعیت باشد.

دادستان تهران گفت: وزارت صمت باید بر مراکز توزیع نظارت داشته باشد و وجود ۵ قیمت برای گوشت در یک مرکز توزیع اشکال دارد.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه این موضوع که واردکنندگان، توزیع کننده هم هستند جای بررسی دارد، افزود: واردکنندگان باید توزیع را از مسیر قانون انجام دهند و نه اینکه گوشت‌های وارداتی را در مراکز خودشان توزیع کنند.

وی گفت: باید مردم از مراکز توزیع گوشت اطلاع پیدا کنند و بدانند که می‌توانند با مراجعه به هر مرکزی در سطح شهر یک کیلو گوشت را با یک قیمت واحد تهیه کنند، نه اینکه در هر مرکز یک قیمت وجود داشته باشد و چند قیمتی نباید وجود داشته باشد.

دادستان تهران تصریح کرد: به تمام فروشگاه‌ها و مراکز توزیع هشدار می‌دهیم که توزیع باید عادلانه باشد و اجازه نمی‌دهیم از این مسیر به مردم آسیب برسد.

وی تأکید کرد: مردم مراکزی که فساد و قاچاق و توزیع خارج از بازار دارند را اطلاع دهند و ما حتما تیم‌های گشت را به محل اعزام خواهیم کرد.

در ابتدای جلسه نمایندگان وزارت صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و معاونان دادستان به ارائه گزارش از تیم‌های گشت مشترک در سطح بازار بر نحوه توزیع گوشت به دادستان تهران پرداختند.

انتهای پیام/

توضیحات دادستان تهران درباره نحوه توزیع گوشت قرمز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان تهران قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم مشت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 3 فیلم مشت به کارگردانی و نویسندگی سیامک اطلسی محصول سال 1363 است. احمد خیرآبادی، پس از زخمی شدن در جبهه جنگ برای مداوا و استراحت به تهران برمی گردد. پدر احمد فوت کرده و مادرش به کمک او نیاز دارد. ربابه، نامزد احمد و بسیاری از دوستانش از احمد می‌خواهند که در تهران بماند. احمد در کارخانه‌ای مشغول به کار می‌شود و در می‌یابد که صاحب کارخانه، انصاری از راه تقلب و احتکار به مال اندوزی مشغول است. او در جمع کارگران انصاری را افشا می‌کند. انصاری با او درگیر می‌شود. احمد در جستجوی خود موفق می‌شود انبار کالاهای احتکار شده را کشف و شرکای انصاری را شناسایی کند انصاری و شرکایش تصمیم به قتل احمد می‌گیرند. بهزاد جوانبخش، عنایت‌الله بخشی، علی محزون، منوچهر حامدی، محمد ورشوچی، ثریا حکمت، مهری مهرنیا، نعمت‌الله گرجی، پروین سامی‌وش، حمید منوچهری، نعمت افشاریان، عباس مختاری، تقی بیرجندی، محمود پیراسته و احمد ابریشمی در این فیلم مقابل دوربین علیرضا زرین‌دست بازی کردند. روبیک منصوری موسیقی متن فیلم را انتخاب کرد و ایرج گل‌افشان این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تأمین مایحتاج هیئات‌ مذهبی استان تهران در شب‌های قدر
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • سکانس‌هایی از فیلم مشت