Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود تحریم ها تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲.۳ درصد رشد کرد که بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طبق برآوردهای اولیه موسسه آمار روسیه، اقتصاد این کشور شاهد بزرگترین رشد از سال ۲۰۱۲ بوده و ۲.۳ درصد در سال گذشته رشد کرده است . 
تولید ناخالص داخلی در ۲۰۱۸ به ۱۰۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ تریلیون روبل (۱.۶ تریلیون دلار) رسید. این میزان رشد فراتر از پیش بینی های اولیه وزارت اقتصاد روسیه است که انتظار داشت رشد  اقتصادی کشور روی ۲ درصد باقی بماند، درست مانند پیش بینی بانک جهانی . 
هتل داری و تجارت غذا به همراه بخش های مالی و بیمه بیشترین رشد تا ۶ درصد داشتند. ساختمان سازی و معدن کاری هم سهم زیادی در رشد کل اقتصادی داشتند و به ترتیب ۴.۷ و ۳.۸ درصد توسعه یافتند . 
علیرغم رشد قابل قبول در بخش کشاورزی روسیه در اکتبر سال گذشته، این بخش ۲۰۱۸ را با ۲ درصد کاهش رشد به پایان رساند . 
از زمان کاهش ۲.۵ درصدی رشد اقتصادی روسیه در ۲۰۱۵ تحت تحریم‌های غرب، اقتصاد این کشور برای سه سال متوالی توسعه یافته است . آخرین باری که تولید ناخالص داخلی روسیه بالاتر ثبت شد، سال ۲۰۱۲ بود با ۳.۷ درصد . 
بانک جهانی قبلا اعلام کرده بود که اقتصاد روسیه فقط ۱.۶ درصد در ۲۰۱۸ رشد خواهد داشت و امکان دارد یک رکود کوتاه مدت را در سال جاری تا ۱.۵ درصد تجربه کند. این بانک انتظار دارد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در ۲۰۲۹ و ۲۰۲۱ روی ۱.۸ درصد باقی بماند . 
در همین زمان، طبق پیش بینی بلند مدت رشد اقتصادی که توسط بانک چند ملیتی استاندارد چارترد منتشر شده، روسیه انتظار دارد سال آینده  پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد و از آلمان و انگلیس پیشی بگیرد . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تحریم جهاد کشاورزی رشد اقتصادی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی» افزود: بخش صنعت با ۵.۲۵ درصد، کشاورزی با ۳.۵۱ درصد و خدمات با ۳.۲۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم جمعیتی استان از کل کشور ۴.۷۹ درصد است، ارتقای سهم ارزش افزوده استان از اقتصاد کشور را هدف نهایی برنامه تحولی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم نزدیک به چهار درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی در ارتباط با موضوعات کلان و متوسط رشد اقتصادی فعالیت می‌کنند باید برنامه‌های تحولی خود را به شکلی چارچوب مند ارائه داده و اساس برنامه‌ها خودمحوری دستگاه است.

فتح زاده اضافه کرد: سه مؤلفه جلب مشارکت مردم، بالا بردن میزان مشارکت بخش عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در عملیاتی شدن این برنامه راهبری مهم است.

وی گفت: با اتمام برنامه و اجرای فعالیت‌هایی که تدوین شده باید بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳، سهم هر بخش را در اقتصاد استان محاسبه کرده و به بهره وری، رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

کد خبر 6085147

دیگر خبرها

  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • تردید‌های تداوم رشد