Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکبری در بازدید از پروژه اصلاح بافت فرسوده محله چاهستانی­های بندرعباس با اعلام این مطلب که بیکاری و مهاجرت بی رویه مهمترین علل گسترش حاشیه نشینی در هرمزگان است، بر ضرورت بهینه­سازی بافت فرسوده با هدف ارتقاء شاخص امنیت تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، «حجت ­الاسلام اکبری» گفت: مناطق حاشیه ­نشین کانون­ ارتکاب جرایم و مستعد فعالیت بزهکاران است و با ایجاد اشتغال مناسب، توسعه صنعت گردشگری و بوم­گردی می­توان از مهاجرت بی­رویه روستاییان و توسعه حاشیه ­نشینی که رابطه مستقیم با افزایش جرایم در شهرها دارد جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه خشکسالی، صنعتی نبودن کشاورزی و دامداری در روستاها، عدم آموزش صحیح، عدم آموزش مهارت­های حرفه­ای، عدم توسعه صنعت بوم­گردی در روستاهای مستعد، فقر مالی در روستاها و..... از عوامل مبداء و عدم صیانت از اراضی حاشیه شهرها توسط دستگاه­های متولی، وجود مشاغل کاذب در شهرها و ....  از علل مقصد  گسترش حاشیه نشینی است گفت: توان دستگاه ­های متولی در پیشگیری از حاشیه نشینی باید معطوف به این دو نوع زمینه شود به همین سبب دادگستری هرمزگان سعی دارد با همگام سازی دستگاه­های همکار در این زمینه گام برداشته و توانمندی مبادی ذیربط را به منظور رفع مشکلات افراد و مناطق در معرض تهدید هدایت کند.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه بیکاری ومهاجرت از مهمترین علل گسترش حاشیه نشینی در هرمزگان استان است اظهار کرد: به صنایع کوچک و زود بازده مثل بوم گردی که با حداقل سرمایه گذاری بیشترین درآمد را برای روستاییان ایجاد می­کند توجه مناسبی نمی­شود.

 

وی هدف­ گذاری دراین خصوص را با تعیین مناطق مستعد؛ اولین گام عملی توسط دست اندر کاران عنوان وابراز امیدواری کرد درنتیجه تصمیمات و پیگیری­های  شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان به زودی مسئولین امر با برنامه­ ریزی صحیح گام های موثری بردارند.

 

حجت الاسلام اکبری همچنین مشارکت محکومین در ایجاد کمربند سبز شهر بندرعباس به جای اعمال مجازات حبس را یکی دیگر از پروژه‌های موفق دستگاه قضایی استان هرمزگان با مشارکت شهرداری بندرعباس عنوان کرد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، گروه‌های اخذ رضایت در زندان‌ها و ستاد دیه و حمایت از زندانیان غیر عمد استان به منظور کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد/.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی اسحاق جهانگیری انقلاب استان همدان افتتاح پروزه ایران اصفهان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مهاجرت حاشیه نشینی بیکاری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به استان خوزستان، یک هزار فقره سند مالکیت حدنگاری مربوط به شهرک «بنوار ناظر» شهرستان اندیمشک و روستای «دونه» شهرستان امیدیه را به نمایندگی از مالکین به تعدادی از مردم این مناطق اهدا کرد.

وی در آئین اهدای این اسناد که با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای شورای اداری شهرستان و تعدادی از مردم این مناطق در شهرستان اندیمشک برگزار شد، با عذرخواهی از مردم این دو منطقه بابت تأخیر در تثبیت مالکیت آن‌ها در سالیان گذشته به دلیل برخی اختلافات مالکیتی و بین دستگاهی گفت: اقدام هماهنگ دستگاه قضائی و ثبت استان، فرمانداری، شورای اداری و نماینده مردم شهرستان در مجلس نمونه یک همکاری خوب بین نمایندگان سه قوه در رفع موانع است و این هم افزایی و حرکت‌های جهادی باید برای ایجاد رضایت‌مندی مردم تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان ثبت از همه دستگاه‌های مرتبط با زمین در این شهرستان خواست تا با همکاری دستگاه قضائی و ثبت استان، هرچه زودتر نسبت به صدور اسناد مالکیت تمامی متصرفین شهرک «بنوار ناظر» و اتمام حدنگاری کامل شهرستان اقدام کنند.


دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امروز مالکیت مردم بر اموالشان با جدیت و به بهترین نحو از سوی سازمان ثبت و دست در سراسر کشور تثبیت و یا در حال انجام است و روز به روز مزایای بهره‌مندی از سند رسمی در حال گسترش است.

در این جلسه همچنین زمانی اصل فرماندار اندیمشک هم، رفع مشکل مالکیتی این شهرک بعد از ۴۶ سال با همت ثبت، دادگستری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها را اقدام بسیار مهمی در رفع اختلافات و دستیابی مردم به حق و حق و شأن دانست و گفت: جهش در ارائه خدمات ثبتی در چند سال اخیر کاملاً محسوس است.

گفتنی است، با صدور و اهدای این اسناد، تعداد اسناد حد نگار روستایی صادره از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در استان خوزستان به ۷ هزار و ۵۶۰ فقره سند رسیده است.

کد خبر 6087242

دیگر خبرها

  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه