Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر چه فساد و تباهی رژیم پهلوی بر کسی پوشیده نیست اما سالهاست مخالفین مردم و نظام سعی در تحریف تاریخ و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فساد حکومت پهلوی و دربار شاه آن قدر دامنه و ابعاد گسترده ای داشت که برای جمع آوری و شمارش آن احتیاج به توان و زمان فراوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اسناد دال بر فساد مالی محمدرضا، سندی مربوط به سال 1337 شمسی است که یکی از افسران وزارت گمرکات و انحصارات آن را اظهار کرده است.

یکی از افسران مأمور وزارت گمرکات و انحصارات اظهار داشته که سرتیپ ضرغام وزیر آن وزارتخانه ماهیانه مبلغ 3000000 ریال به به محمدرضا شاه می پردازد.

افسر مزبور اضافه کرده که مأمورین وزارتخانه مزبور شخصاً اقدام به وارد کردن کالای قاچاق از خارج نموده به طوریکه در قسمت جنوب وارد کردن قاچاق برای قاچاقچیان نفعی ندارد زیرا مشابه همان کالا توسط مأمورین گمرک به قیمت ارزان تر در دسترس مشتریان و خریداران قرار می گیرد.

نامبرده گفته سرتیپ ضرغام تاکنون چندین مرتبه اجناس سنگین قیمتی را به عنوان کادو به علیاحضرت ملکه مادر هدیه نموده و اغلب از شب‌ها نیز در مجالس عیش و طرب که در باغ کوکب واقع در شمیران- سه راه ضرابخانه تشکیل می گردد شرکت و به کسانی که بانوان را به مشارالیه معرفی می نمایند به عناوین مختلف پول و مقام می دهد.

 

  سند دیگر مربوط به گزارش‌ ساواک در سال 1338 درباره دریافت رشوه توسط محمدرضا پهلوی از یک شرکت  انگلیسی است.   در این گزارش آمده است: «دو نفر از کارمندان عالیرتبه شهرداری می‌گفتند پس از مراجعت اعلی‌حضرت همایون شاهنشاه و برکناری تیمسار سپهبد باتمانقلیچ از وزارت کشور، مجدداً موضوع احداث جاده سوم مورد نظر قرار گرفته و شاهنشاه با یک شرکت انگلیسی در این مورد وارد مذاکره شده‌اند و قرار گردیده که شهرداری تهران برای حفظ اصول ظاهری اداری، کشیدن جاده را به مزایده گذاشته و پس از مطالعه پیشنهادات، شرکت انگلیسی مذکور برنده اعلام و در ضمن امتیاز خرید و فروش زمین‌های اطراف جاده سوم نیز به شرکت مذکور واگذار شود و در قبال این امتیازات مبلغی در حدود 80 میلیون تومان به شخص اول مملکت پرداخت و 30 الی 50 هزار متر از زمین‌های مرغوب کنار جاده سوم نیز برای تاسیس یک هتل درجه اول در اختیار موسسه بنیاد پهلوی گذارده شود.»  

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که به دنبال بارش‌های اخیر و به منظور بازدید میدانی از وضعیت راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان عازم این استان شده بود، با اشاره به شدت بارش‌ها که موجب خرابی‌هایی در سطح جاده‌های کشور و راه‌های روستایی و محور‌های فرعی شده، گفت: خسارت وارد شده طبق کارشناسی‌های اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌ها برآورد شده است.

به گفته امانی، نزدیک به ۲۵ راه اصلی و فرعی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: راه‌های حدود ۲۵۰ روستا نیز مسدود شده که راهداران در حال تلاش برای بازگشایی آنها هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۵۰ اکیپ فعال و سیار راهدار به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات مشغول فعالیت و تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.

امانی افزود: برخی از این ماشین آلات از روستا‌های معین هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان عازم استان سیستان و بلوچستان شده و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ روز آینده تمام راه‌های مسدود شده باز خواهند شد، اما اولویت، بازگشایی راه‌های اصلی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که می‌کوشیم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده بازگشایی شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل همچنین از همکاران راهدار برای بازگشایی راه‌ها و انجام عملیات امداد و نجات برای دو ناوگان اتوبوس حمل‌ونقل عمومی از سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • واردات نامرئی خودرو
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • برج‌های دو قلوی شهرکرد؛ همچنان بلاتکلیف