Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک از حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب سخن گفت.

محمود عباس در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: ما از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنیم و امیدواریم این هدف با مشورت میان کشور‌های عربی در دوره آینده حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: «ما پیوسته خواهان یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و نیز پایان درگیری‌ها با گفتگو هستیم.» محمود عباس در ادامه اعلام کرد تصمیمی برای سفر قریب الوقوع به سوریه ندارد و حوادث آنجا را از نزدیک دنبال می‌کند؛ خصوصا آنکه نیم میلیون پناهنده در آنجا زندگی می‌کنند.

عباس همچنین گفت تشکیلات خودگردان فلسطین با دولت سوریه و آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطینی (آنروا) بر بازسازی اردوگاه پناهندگان فلسطینی «یرموک» در دمشق به منظور بازگرداندن مهاجران از این اردوگاه در سریعترین زمان ممکن همکاری می‌کند.

گفتنی است به تازگی برخی کشور‌های عربی گام‌هایی برای عادی سازی روابط با دولت سوریه برداشته اند که مهمترین آن دیدار عمر البشیر، رئیس جمهور سودان با بشار اسد، به عنوان نخستین رئیس جمهور یک کشور عربی با دولت سوریه از سال ۲۰۱۱ است. همچنین پس از آن که امارات از بازگشایی سفارت خود در دمشق خبر داد، بحرین نیز اعلام کرد سافرتخانه اش در دمشق به کار خود ادامه خواهد داد.

محمود عباس در بخش دیگری از سخنانش از موافقت خود با دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای برگزاری دومین نشست سه جانبه در مسکو با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد؛ اما اعلام کرد که این نتانیاهوست که هربار از این چنین دیدار‌هایی گریزان است.

محمود عباس همچنین در اشاره به «معامله قرن» اعلام کرد با هرگونه طرح صلح آمریکایی که بر قطعنامه‌های قانونی و مراجع بین المللی استوار نیست، مخالف است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده است و از تروریسم حمایت می‌کند اما گاهی دیدارهایی با مقامات آمریکایی انجام می‌شود.   به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.   وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.     وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.   بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • هجمه محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است