Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه از سال 67 آغاز شده در حال حاضر به طور مستقیم برای یک هزار نفر در خراسان شمالی ایجاد اشتغال کرده و محصولات مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور را تامین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از اسفراین، احسان احمدی معاون مجتمع صنعتی اسفراین در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: عملیات اجرایی مجتمع صنعتی اسفراین از سال 67 آغاز شد و در سال 1375 فازاول آن  شامل پنج ماشین آهنگری دواری که دومین ماشین های ادواری دنیا بودند به بهره برداری رسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: فاز دو و سه مجتمع صنعتی در سال 1384 متشکل از آهنگری پرس قالب باز و پرس 6300 تنی و کارگاه ذوب به بهره برداری رسید و با افتتاح این دو فاز در واقع چرخه اولیه کارخانه شکل کامل خود را پیدا کرد.

 

احمدی ادامه داد: با افتتاح این سه فاز محصول مجتمع صنعتی به صورت نیمه ساخته و بدون داشتن شرایط تحویل به یک مصرف کننده واقعی تولید شد بنابراین فاز تکمیلی یا چهار مجتمع طراحی شد و در سال 1386 با حضور دو شرکت ایتالیایی و اتریشی کار ساخت آن شروع شد اما با شروع تحریم های ظالمانه شرکت ایتالیایی کار ساخت را متوقف کرد و این باعث شد که در کار ساخت فاز جدید وقفه ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر از 8 زیر  پروژه فاز تکمیلی، 6 پروژه به بهره برداری موقت رسیده است و یک پروژه نهایی که خط سی سی ام است تا شش ماهه اول سال 98 به بهره برداری کامل می رسد.

 

 معاون مجتمع صنعتی اسفراین ادامه داد: با مجموع سه فاز که به بهره برداری قطعی رسیده است قابلیت تولید 120 هزار تن فولاد آلیاژی شده را در کارگاه ذوب داریم و از این میزان 80 هزار تن محصول آهنگری شده می توانیم تولید کنیم .

احمدی تصریح کرد: با راه اندازی فاز تکمیلی ظرفیت ذوب مجتمع به 180 هزار تن در سال می رسد و از طرفی قابلیت تولید محصولاتی را پیدا می کنیم که در شرایط فعلی به صرفه تر خواهد شد .

 

وی افزود: از دستاورد ها و قابلیت های مهم در مجتمع صنعتی اسفراین وجود دومین ماشین آهنگری دنیا ،پرس 6300 تنی که در خاورمیانه بی نظیر است و کارگاه ذوب و ریخته گری که به امکانات کاملا پیشرفته متالوژی ثانویه مجهز شده است که فولاد بسیار با کیفیتی با استاندارد های بین المللی تولید می کند.

 

احمدی خاطرنشان کرد: با تجهیزاتی که در طرح تکمیلی به بهره برداری می رسد تجهیزات منحصر به فردی در ماشین کاری سنگین ، عملیات حرارتی سنگین و ذوب قطره ای انجام می شود که با آن 6 هزار تن محصول فوق العاده با کیفیت می توان تولید کرد.

 

وی گفت:  مجتمع صنعتی اسفراین از سال  95 تا کنون به هشتاد درصد ظرفیت واقعی رسیده و در سال هایی که با مشکل تحریم مواجه نبودیم با 50 درصد تولید سالی 22 هزار تن از محصولات را صادرات می کردیم که در شرکت های زیر مجموعه سازمان گسترش رتبه اول صادرات به اروپای غربی را داشتیم و بعد از تحریم ها مقدار آن کمتر شد.

 

وی با اشاره به تولید فولاد با کیفیت در این مجتمع ادامه داد: برند مجتمع صنعتی اسفراین که به EICO معروف است برند شناخته شده ای در اروپا است و محصولات مارا با عنوان محصولات با کیفیت پذیرفته اند و اگر موانعی مانند تحریم وجود نداشته باشد از محصولات ما استقبال می کنند.

 

وی ادامه داد: در داخل کشور تامین کننده بخش های مختلفی از صنایع کشور  از جمله لوله های انتقال در شرکت نفت و گاز، شیر های سرچاهی، آدابتور ها و ... هستیم و در صنایع معدنی تامین کننده در معادن مختلفی هستیم و همچنین در صنایع فولاد کشور غلتک های پشتیبان،پاتیل های سر باره و مواد اولیه بسیاری را تامین می کنیم.

 

وی گفت: به طور مستقیم حدود 700 نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند و 250 الی 300 نفر نیز به صورت پیمانکار کارمی کنند و از طرفی اگر امروزه شرکت های بزرگی مانند آذین فورج، کیمیای صبا و لوله گستردر شهرستان شکل گرفته اند به نوعی زایش های مجتمع صنعتی اسفراین هستند و به سبب مجتمع صنعتی این شرکت ها نیز شکل گرفته اند و اگر شغل های ایجاد شده در مجموع با این ها را حساب کنیم قریب به 3000 شغل می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تلاش‌ شرکت نفت و گاز مارون به‌منظور تحقق اهداف تولیدی گفت: با این روند، در آینده‌ای نزدیک گازسوزی در این شرکت به حداقل ممکن می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، علیرضا دانشی در بازدید از پروژه احداث خط لوله ۲۵ کیلومتری ۸ اینچ انتقال گاز از مجتمع تفکیک (کلاستر) شادگان به مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون گفت: زمانی که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ظرفیت تولید نفت از میدان شادگان را به ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، مقدار گازهای مازاد آن به ۲۵ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رسد و با احداث خط لوله ۸ اینچ، این مقدار گاز جمع‌آوری و به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ ارسال می‌شود.

وی در ادامه از مجتمع کارگاهی ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه (متعلق به‌ بخش خصوصی) مستقر در مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون و تأسیسات فرآیندی مجتمع صنعتی شماره ۴ مارون بازدید و اظهار کرد: پیگیری و تلاش‌های شرکت نفت و گاز مارون به‌منظور تحقق اهداف تولیدی سازمان درخور تحسین است و پیش‌بینی می‌کنم با این روند، در آینده‌ای نزدیک مقدار گازسوزی در این شرکت به حداقل ممکن برسد.

در ادامه این بازدید قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در تأسیسات و پیگیری پیشرفت پروژه‌ها از سوی وی را نشانه عزم جدی موجود برای تحقق جهش تولید و صیانت از منابع هیدروکربوری دانست و یادآور شد که همه اقدام‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ بر مبنای رویکرد تولید حداکثری برنامه‌ریزی شده‌ و نشانه‌های مشهودی وجود دارد که نویدبخش تحقق شعار سال در این عرصه است.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۲۳ میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان
  • بزرگترین مار جهان در هند؛ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن!
  • بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ ۱۵ متر طول و ۱۰۰۰ کیلو وزن !
  • واحد صنعتی بزرگ فروسیلیس خاورمیانه در دامغان افتتاح شد
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان