Web Analytics Made Easy - Statcounter

مروری بر حضور بازیگران سرشناس، پیام معاون هنری وزارت ارشاد و کارگاه مشترک تئاتر فجر و خانه عروسک از جمله خبرهای جشنواره‌ی تئاتر فجر است.

به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، در جشنواره‌ی سی و هفتم در کنار بازیگران جوان، بازیگران صاحب نام دیگری نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیگران نام‌آشنایی که به جشنواره‌ی سی و هفتم می‌آیند

بر همین اساس جشنواره سی و هفتم در بخش «مسابقه بین‌الملل» شاهد حضور چهره‌هایی چون پیام دهکردی در نمایش «ابلوموف»، فاطمه معتمدآریا، حمیدرضا آذرنگ و علی سلیمانی در نمایش «خنکای ختم خاطره»، پگاه آهنگرانی در نمایش «دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان»، حسین پاکدل و مارال فرجاد در نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» و آتیلا پسیانی، ‎نگار جواهریان، ‎پانته‌آ پناهی‌ها در نمایش «نام‌بُرده» است.

پسیانی همچنین در این بخش با نمایش «طناب» روی صحنه می‌رود، نمایشی که رامین ناصرنصیر و علی شادمان نیز در آن حضور دارند.

در بخش «مسابقه ایران دو» سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر نیز به نام‌هایی چون رضا بهبودی در «خرده نان»، مسعود کرامتی، بهناز جعفری و احمد ساعتچیان در «شازده کوچولو» و هومن حاجی‌عبداللهی در «تناسخ، سه تا سی و پنج تومن» برمی‌خوریم. در بخش مهمان نیز نام سه زن؛ رؤیا تیموریان، مریم سعادت و مائده طهماسبی است که در نمایش «خانه برناردا آلبا» اثر علی رفیعی جلب توجه می‌کند.

در میان نمایش‌هایی که به مناسبت «چهل سالگی انقلاب اسلامی» روی صحنه می‌روند هم می‌توان از بازیگرانی چون فریبا کوثری، میترا حجار و سام قریبیان در نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان و میر طاهر مظلومی در یک نمایش رادیویی نام برد.

در بخش «مسابقه ایران یک»، «تئاتر خیابانی»، «دیگرگونه‌های اجرایی» و «نمایش‌های رادیویی» نیز پیشکسوتان و جوانانی حضور دارند.

پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سی و هفتمین جشنواره‌ی بین المللی تئاتر فجر

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری سی و هفتمین جشنواره‌ی بینالمللی تئاتر فجر پیامی صادر کرد، این پیام به شرح زیر است:

«تئاتر، کهن الگوی روزآمدی است که دقیقه‌های دغدغه‌ی انسان را زیسته است و به افسون فنون و تمایز ضمیر، شکل دیگری برای جهان آرزومند است. اندوه انسان معاصر اگر «شرنگ» «یخرجونهم من النور إلی الظلمات» باشد، تئاتر، «نوشداروی» «یخرجهم من الظلمات الی النور» است. انقلاب اسلامی ایران، مشرب هنر و مشهد هنرمندانی است که به هیئت ابراهیم، در آتش نمرود قد کشیدند و به مثابه‌ی هارون، فریادی بر فرق فرعون شدند.

جشنواره‌ی تئاتر فجر، بازخوانی باورها و بازآفرینی صحنه‌ای است که مردمانش متولد اندیشه و زاده‌ی اراده خویشند و نشان و نشاط اکنون تئاتر، مرهون جان‌هایی است که جهان را در آئینه‌ی نمایش زیباتر، آرزو کرده‌اند.

جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به تبرک و تیمّن تعمیم تجربه و تکثیر تخصص سرمایه‌های انسانی، زمان آگاهی تولیدها و بازتولیدهای نمایشی، پذیرش نقش اجتماعی تئاتر و تکریم اهتمام و وجوب حقوق بخش غیردولتی، خوش فرجامی پیش‌بینی شده‌ای است که بر آن ناهمواری‌های بسیاری به همواری و رنج‌های گرانی به گنج بدل شده است.

شادمانی شریف پیش رو را بهانه می‌کنم و با طرح این اعتقاد که هم‌داستانی خردمندانه‌ی اصحاب ارجمند تئاتر با سیاست‌های آفرینشی و رویکردهای صیانت از تئاتر، توسعه و تسری اجتماعی تئاتر را به دنبال خواهد داشت، چشم انتظار رویکردهای اندیشه ورز و تولیدات تعقل آفرین در این حوزه باقی خواهم ماند که قطعاً همیّت و غیرت هنرمندان، رخصت حضور به گیشهاندیشان نخواهد داد. ایمان دارم سرسپردگی متولیان تئاتر به خدمت و دل سپردگی هنرمندان تئاتر به تکالیف شهروندی این حوزه، آبادی امروز و آبادانی فردا را رقم خواهد زد.

زنده و زایا بودن تئاتر این روزگار را آرزو می‌کنم و در اندیشه‌ام این کاروان به سلامت و صبر از صحاری پیش روی بگذرد و به مقصد بنشیند.»

کارگاه مشترک تئاتر فجر و خانه‌ی عروسک

ساخت عروسک‌های پیشرفته و مدرن تئاتر با لاتکس توسط ازکیل گارسیا رومئو از فرانسه Latex reproduction techniques by، Ezequiel Garcia-Romeu همزمان با جشنواره‌ی تئاتر فجر برگزار خواهد شد.

این دوره از ۲۹ بهمن الی ۱ اسفند به صورت فشرده برگزار می‌شود. این گروه پس از اجرای نمایش " یک تئاتر کوچک از انتهای دنیا - قطعه ۱" با "قطعه ۲" این نمایش در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور خواهد داشت.

محل برگزاری کلاس: ساختمان جدید خانه عروسک واقع در خیابان فردوسی، پایین‌تر از خیابان جمهوری، کوچه بلژیک، پلاک ۱۶

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن مسئول آموزش خانه عروسک: ۰۹۱۲۲۰۱۶۰۷۵ تماس حاصل کنند.

سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تئاتر فجر 97 سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،   پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه  در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.   

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.  
در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر