Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:22:15 GMT

فعالیت ۱۷ هزار دفتر خدمات پستی «آی تی سی» در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۸۸۸۱

فعالیت ۱۷ هزار دفتر خدمات پستی «آی تی سی» در کشور

نعمتی، از فعالیت ۱۷ هزار دفتر آی تی سی در حوزه خدمات ارتباطی کشور خبردادوگفت: این دفاتر به مردم خدمات ارتباطی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«حسین نعمتی» در حاشیه سفر وزیر ارتباطات به استان سمنان و در جمع خبرنگاران، به فعالیت ۱۷ هزار دفتر آی تی سی خدمات ارتباطات در کشور اشاره داشت وگفت: ارائه انواع خدمات پستی با همراهی بخش خصوصی یکی از سیاست‌های پست جمهوری اسلامی است که خوشبختانه شاهد اشاعه آن در تمام استان‌های کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه از ۱۷ هزار دفتر آی تی سی ۱۰ هزار دفتر شهری و هفت هزار دفتر روستایی هستند، ابراز کرد:  این دفاتر تمام خدمات پستی موردنیاز مردم از مرسولات و دفترچه سربازی و کنکور تا مدارک شناسایی و ... را انجام می دهند.

 

وی گفت: باهدف تسهیل ارائه خدمات به مشتریان پنج هزار گوشی هوشمند برای توزیع‌کنندگان نامه و مرسولات سراسر کشور خریداری‌شده که این گوشی‌ها امکان دقت در تحویل مرسولات و خدمات را به ماموران می‌دهد.

 

نعمتی با بیان اینکه دیگر اقدام شرکت ملی پست ایران برای ارتقای خدمات به مردم خرید ۲۰ دستگاه کامیون سنگین و نوسازی ناوگان حمل و نقل پستی در سالجاری است، بیان کرد: پنج هزار نامه رسان هم اکنون رسالت نامه رسانی و مرسولات پستی سراسر کشور را بر عهده دارند که این ارتقای خدمات سبب شده تا درآمد شرکت ملی پست ایران با رشد هشت درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته روبرو باشد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در بازدید از اداره کل پست سمنان ، با اشاره به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت این ایام اظهار داشت: ایران اسلامی در این چهل سال با وجود فراز و نشیب های بسیار، عزت و اقتدار را به دست آورده و در همه جهات پیشرفت کرده است.

 

وی با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات متناسب با نیاز بازار و مشتریان خاطرنشان کرد: باجه های پستی در شرایط امروز کارکردهای جدیدی دارند و شبکه پستی باید بتواند به نیاز مشتریان از درب منزل با استفاده از فناوری های جدید پاسخ دهد.

 

نعمتی همچنین در جمع نامه رسان های پست استان با تاکید بر تلاش برای بهبود معیشت همکاران، اظهار داشت: پست از ظرفیت خوبی برای افزایش ترافیک و درآمد برخوردار است و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته، ضمن افزایش ترافیک و درآمد، میزان پرداختی های کارکنان را نیز بهبود دهیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های همکاران موزع در سراسر کشور، افزود: یکی از دغدغه های اصلی مدیران ارشد شبکه و تصمیم سازان مجموعه، بهبود وضعیت این گروه از کارکنان به عنوان نماد و ویترین اصلی پست است و موزعین با توزیع به موقع مرسولات می توانند به افزایش ترافیک مجموعه کمک کنند.

 

وی همچنین تعصب کاری کارکنان به پست را یکی دیگر از معیارهای برون رفت شرکت ملی پست از بحران دانست و گفت: اگر موزعین  با دقت، سرعت، کیفیت به توزیع مرسولات بپردازند، جذب بازارهای جدید آسان تر خواهد شد.

 

نعمتی اظهار داشت: نگاه ما باید اقتصادی و تجاری باشد و با توجه به کاهش ترافیک در بخش نامه های عادی، اولویت مجموعه شرکت ملی پست در بخش بسته و امانات و شاخص های دیگر است.

 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همدلی و مشارکت، شرکت ملی پست به یکی از بهترین مجموعه های کشور تبدیل شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از بخش های مختلف اداره کل پست استان سمنان، اداره امور پستی ، باجه مرکزی اداره کل ، واحدهای ستادی بویژه دفتر پست انقلاب ،شرکت cod 24 ودفتر پیشخوان دولت کاظمی بازدید و باکارکنان دیدارصمیمی داشت.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی دهه فجر جشنواره فیلم فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجلس سرود گروه سرود انقلاب اسحاق جهانگیری فیلم فجر چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رضا حاج کریم در مورد میزان و نقش صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: زمانی در سال‌های ۸۹ و ۹۰ میزان صدور خدمات فنی و مهندسی کشور به ۴.۷ میلیارد دلار می‌رسید، اما بعد از این میزان در سال‌های بعد به دلیل تحریم‌ها و در دولت قبل با کاهش همراه شد، البته در دولت سیزدهم و دو سال اخیر وضعیت بهتر شده و به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است.

وی ادامه داد: در صورت ادامه حمایت‌های دولت می‌توان میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی را مجدد افزایش داد و می‌توانیم در بازار هزار میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی منطقه به‌راحتی و در مدت کوتاهی به ۲۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی دست پیدا کنیم.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت آب ایران گفت: هنگامی که به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی برویم و از مرزها خارج شویم باید کلاس خدمات به کلاس جهانی برسد که منجر به افزایش کلاس کاری مهندسی داخلی می‌شود.

حاج کریم افزود: زمانی که صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در کشور فعالیت می‌کند، لزوماً از کالای ایرانی استفاده خواهد کرد که این منجر به افزایش صادرات کالا هم خواهد شد.

وی بیان کرد: منطقه سریلانکا، اندونزی و شرق آسیا جزو مناطقی هستند که رشد اقتصادی آنها از متوسط جهانی بالاتر است از این رو این بازار می‌تواند بهترین بازار برای مارکت شرکت‌های ایرانی باشد.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت آب ایران با اشاره به ظرفیت کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: هنگامی که یک شرکت ایرانی کاری با کیفیت در آنجا اجرا می‌کند راه را برای دیگر شرکت‌ها باز خواهد کرد.

گفتنی است؛ پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که مراحل طراحی و ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، روز گذشته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چندمنظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضاهایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است. تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • خدمات ترجمه فوری در دارالترجمه رسمی
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی