Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:44:13 GMT

57 بازارچه کار و فناوری در مدارس البرز دایرشد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۰۰۳۲

57 بازارچه کار و فناوری در مدارس البرز دایرشد

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی57 بازارچه کار و فناوری دانش آموزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در مدارس متوسطه این استان برپا شد.

سالار قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این بازارچه ها در مدارس متوسطه دوره اول را توسعه خلاقیت، نوآوری، کار آفرینی و کاهش قید و بندهای آموزشی ، کار تیمی و شناخت استعدادهای دانش آموزان برای انتخاب شغل آِینده ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارتقای مهارت کسب و کار در بین دانش آموزان را از دیگر اهداف دایر شدن بازارچه کار و فناوری در مدارس البرز عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این بازاچه ها آثار هنری و صنایع دستی ، غذاهای پخت شده ، گیاهان دارویی ، عروسک های دست ساخت ، تابلو ، گلیم ، فرش های کوچک ، ملیله دوزی ، انواع ترشی محلی ، گل و گیاه ، سفال ، زیور آلات دست ساز و ده ها هنر دستی دانش آموزان در غرفه های مختلف در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.
وی یادآورشد: صنایع دستی ، هنرهای آشپزی دانش آموزان و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در این بازارچه ها در معرض نمایش گذاشته شده است.
قاسمی ادامه داد: دانش آموزان دراین بازارچه ها با چگونگی بازاریابی ،ریسک پذیری در کارها و همچنین معرفی محصول ، نحوه قیمت گذاری و فروش محصولات و جلب مشتری آشنا یی لازم را پیدا می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارداشت: درس کار و فناوری در دوره اول متوسطه کاربردی است که دانش آموزان را به سوی ایده ای جدید سوق می دهد و در هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و کسب مهارت های ارتباطی - اجتماعی دانش آموزان متناسب با استعداد، علاقه مندی و توانایی های آنها نقش به سزایی دارد.
استان البرز460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازارچه دانش آموزي مدارس البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شد/ ۱۵ نوبت دیگر تا پایان سال تحصیلی

دبیر کمیته شیر مدارس گفت: سال گذشته ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در میان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و استثنایی مدارس دولتی توزیع و یک همت اعتبار برای این موضوع تامین شد.

به گزارش مشرق، حسین اسدالهی درباره توزیع شیر در مدارس ابتدایی اظهارکرد: نتیجه مستقیم طرح شیر مدرسه بر بهبود تغذیه و تامین غذای کامل دانش‌آموزان از سال ۱۳۸۴ در آموزش و پرورش اجرا شده است.

وی افزود: این طرح در سال ۹۴-۹۵ با وقفه‌ای روبه‌رو شد اما امسال دستور مستقیم رئیس جمهور این طرح با وجود موانعی مانند تامین پاکت شیر به دلیل فراداما استریل بودن شیرها احیا شد.

دبیر کمیته شیر مدارس ادامه داد: آموزش و پرورش از ۲۳ مهر آمادگی توزیع شیر را داشت، اما به دلیل آمادگی نداشتن شرکت‌های لبنی این موضوع به اول آبان موکول شد چراکه تهیه و توزیع با آموزش و پرورش و تامین شیر با شرکت‌هاست و مشکلی در منابع مالی و اجرا نداشتیم.

اولویت توزیع شیر مدرسه با مناطق کمتر برخوردار

اسدالهی یادآورشد: سال گذشته ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در میان ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و استثنایی مدارس دولتی توزیع شد که مورد حادی در حوزه سلامت دانش‌آموزان وجود نداشت و اگر هم مشکلی در این خصوص ایجاد شده به دلیل حساسیت فرد به شیر بوده است.

وی عنوان کرد: میانگین توزیع در کشور ۲۰ نوبت است، با این تبصره که مناطق شمالی تهران یعنی مناطق یک، دو، سه، چهار، شش که تمکن مالی بهتری دارند، آخرین مناطق تحت پوشش این طرح بودند.

دبیر کمیته شیر مدارس با بیان اینکه اولویت اول این طرح استان‌های کم‌برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و کرمان بود، اظهار کرد: اگر این مناطق شمالی تهران را کنار بگذاریم، میانگین توزیع پیش از عید ۱۴۰۳ ، ۲۸ نوبت شیر به صورت میانگین بوده است.

توزیع ۱۵ نوبت شیر تا پایان اردیبهشت

اسدالهی ادامه داد: توزیع شیر در نیمه دوم سال تحصیلی یعنی پس از عید و حتی در ماه مبارک رمضان هم انجام شده و شیر در زنگ‌های آخر میان دانش‌آموزان توزیع شده که با خود به منزل ببرند. همچنین توزیع ۱۵ نوبت دیگر را هم تا پایان اردیبهشت شاهد هستیم و در ایام امتحانات هم شیر توزیع می‌شود چراکه در ایام امتحانات هم به دلیل مطالعه به تغذیه کامل نیاز دارند. در واقع تا آخرین روزی که مدارس دایر هستند، توزیع شیر داریم.

وی ادامه داد: تلاش این است که بتوانیم به صورت میانگین ۵۲ نوبت شیر فرادمای ۲۳۰ سی سی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

توزیع شیر برای دانش‌آموزان متوسطه اول از مهر

دبیر کمیته شیر مدارس با بیان اینکه توزیع شیر از مهر برای دانش آموزان متوسطه اول هم انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این طرح در برنامه هفتم آمده و دولت هم موظف است، از مهر شاهد همزمان نواخته شدن زنگ مهر با زنگ شیر خواهیم بود.

اسدالهی افزود: هر استانی که طرح توزیع شیر مدارس را آغاز کرد، مراسم نمادین زنگ شیر داشته، بطور مثال در تهران روزهای یکشنبه و چهارشنبه زنگ شیر دانش‌آموزان است.

وی درباره تامین اعتبار طرح توزیع شیر مدارس اظهار کرد: کمیت و کیفیت این اعتبار در حال بررسی است و به جمع بندی نرسیدیم اما این طرح استمرار دارد، تا کنون این طرح یک همت تامین منابع مالی شده است. هرچند دولت ۴ همت اختصاص داده بود اما توان شرکت‌های لبنی به این حد نبود.

مدارس غیردولتی تقاضایی نداشتند

دبیرکمیته شیر مدارس درباره توزیع شیر در میان مدارس غیر دولتی عنوان کرد: تجربیاتی در گذشته با مدارس غیردولتی داشتیم که شیر مدرسه تحویل داده شده اما برگردانده‌اند و این مدارس یارانه جامعه مشخصی را مخاطب قرار داده است.

اسدالهی با بیان اینکه استانداردهای شیر مدرسه بسیار بیشتر و مناسب‌تر از شیر در بازار است، ادامه داد: از ابتدای سال به این مدارس اعلام کردیم که هر مدرسه‌ای شیر در اختیار می‌گذارد به ما اعلام کند تا با همان قیمت تولید شده برای مدارس دولتی برای آنها هم شیر تهیه کنیم و هزینه را از مدارس دریافت کنیم اما تا کنون هیچ مدرسه غیردولتی این تقاضا را نداشته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • توزیع شیر در مدارس به کجا رسید؟
  • ۲۸ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام ورودی مدارس سمپاد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی آینده از ۲۸ فروردین
  • ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شد/ ۱۵ نوبت دیگر تا پایان سال تحصیلی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین