Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@16:36:59 GMT

دوقلوهای استقلال و پرسپولیس علیه فاتح تریم

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۲۸۸۹

به گزارش ایلنا، وحید امیری و مجید حسینی بعد از سپری کردن یک جام جهانی موفق، با پیشنهادی از سوی باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه مواجه شدند و البته پاسخ مثبت به آن دادند.

امیری که 3 فصل پیراهن پرسپولیس را پوشیده بود، با پایان قرارداد از این تیم جدا شد تا در 30 سالگی تجربه بازی در اروپا را به‌دست بیاورد. او در جام جهانی 2018 با حرکت جالبی که مقابل جرارد پیکه انجام داد مشهور شد اما جذب او توسط باشگاه ترابزون‌اسپور، تنها به دلیل عملکرد موفق امیری در هر 3 بازی ایران در جام جهانی روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید حسینی هم در جام جهانی 2018 و برخلاف انتظارها، برای تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال بازی کرد و البته کم‌نقص و بی‌اشتباه ظاهر شد. مدافعی که در استقلال عضویت داشت اما پس از کش و قوس‌های فراوان و پرداخت 400 هزار دلار از سوی باشگاه ترکیه‌ای مسیر جدایی را پیش گرفت و در 22 سالگی به تیمی اروپایی رفت.

حسینی در قریب به اتفاق بازی‌های ترابزون‌اسپور یکی از بازیکنان ثابت این تیم بود و البته هر وقت در ترکیب حضور داشت، تیمش طعم شکست را نچشید. سرمربی ترابزون‌اسپور هم اعتقاد ویژه‌ای به حسینی داشت و دارد و همین مساله باعث شد تا خلأ او در دوره‌ای که همراه تیم ملی ایران بود بیشتر به چشم بیاید.

 همچنین وحید امیری که البته کمتر از حسینی برای ترابزون‌اسپور بازی کرد اما هر زمانی که در زمین حضور داشت، یک مهره موثر بود.

امیری و حسینی جام ملت‌های متفاوتی را تجربه کردند. حسینی فقط در یکی دو بازی به ترکیب تیم ملی رسید و هرگز مدافعی نبود که در جام جهانی درخشید. حسین کنعانی‌زادگان از حسینی سبقت گرفت، به ترکیب اصلی رسید و باعث شد تا کی‌روش از مدافع 22 ساله ترابزون‌اسپور کمتر در ترکیب تیم ملی استفاده کند.

ماجرای وحید امیری اما با حسینی تفاوت داشت. او مثل جام جهانی در اکثر بازی‌های تیم ملی یکی از بازیکنان اصلی بود و فقط دیدار مقابل چین را به دلیل محرومیت از دست داد. این دو بازیکن بعد از پایان جام ملت‌های آسیا به ترکیه رفتند و برای ترابزون‌اسپور در هفته بیستم بازی کردند. امیری 8 دقیقه در زمین حضور داشت و مجید حسینی 3 دقیقه. ماحصل تلاش این دو بازیکن و هم‌تیمی‌های‌شان در ترابزون‌اسپور، پیروزی یک بر صفر مقابل آنکاراگوچو بود. نتیجه‌ای که باعث شد ترابزون‌اسپور به رده پنجم جدول لیگ ترکیه صعود کند.

ترابزون‌اسپور حالا و با کسب 33 امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به بشیکتاش و مالاتیااسپور در رده پنجم قرار گرفته. این تیم که دو بازیکن ایرانی در ترکیب خود دارد، بالاتر از فنرباغچه، غول قدیمی فوتبال ترکیه ایستاده و امیدوار است در پایان فصل جواز حضور در لیگ‌های اروپایی را کسب کند.

در پایان هفته بیستم لیگ ترکیه، استانبول باشاک‌شهیر با کسب 41 امتیاز در صدر است و گالاتاسرای با مربیگری فاتح تریم و کسب 36 امتیاز در رتبه دوم ایستاده. ترابزون‌اسپور در هفته بیست و یکم و در ورزشگاه تورک‌تلکام استانبول میهمان گالاتاسرای است. یک بازی حساس که پیروزی در آن می‌تواند ترابزون‌اسپور را یک گام دیگر به کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان اروپا نزدیک کند.

ترابزون‌اسپور با امیری و حسینی، در فاصله 14 هفته مانده به پایان لیگ ترکیه تنها به حضور در لیگ‌های اروپایی و بخصوص لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کند. اتفاقی که می‌تواند هم به سود باشگاه ترابزون‌اسپور باشد و هم امیری و حسینی که برای فصل بعد هم با این تیم قرارداد دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سید مجید حسینی وحید امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ وحید امیری کاپیتان تیم پرسپولیس به نمایندگی از تیم ملی فوتبال در این مراسم حضور داشت و در مورد انتخاب صحنه‌های بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌ها به عنوان صحنه‌های ماندگار ورزش گفت: از مردم ایران تشکر می‌کنم که به تیم ملی رای دادند و به صحنه‌های بازی ایران و ژاپن را به عنوان صحنه ماندگار ورزش انتخاب کردند.

وحید امیری در مورد مصدومیت و از دست دادن جام جهانی و غیبت در بازی تاریخی ایران و ژاپن گفت: باورکنید یکی از بهترین روز‌های فوتبالی ام بود براشون آرزوی موفقیت کردم و بعد از بازی خوشحال بودم و به بازیکنان زنگ زدم و تبریک گفتم.

وی در پاسخ به حضور مجدد در تیم ملی گفت: من امروز به نمایندگی از تیم ملی در این مراسم حضور داشتم و هر زمان که تیم ملی فوتبال و شخص آقای قلعه نویی به من نیاز داشته باشد مثل سرباز در خدمت تیم ملی فوتبال هستم.

امیری در مورد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قدرت فوتبال ایران بستگی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس دارد واگذاری این دو باشگاه می‌تواند نوید روز‌های خوب را برای فوتبال باشگاهی و ملی ما بدهد.

امیری در مورد احتمال قهرمانی در لیگ برتر فوتبال گفت: با بچه‌ها حرف زدیم برای تیم‌های دیگر هم احترام قائلیم و بازی به بازی پیش می‌رویم امیدوارم هر تیمی که لایق باشد عنوان قهرمانی را بدست بیاورد.

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در مورد بیانیه نویسی‌ها در فوتبال ایران گفت: در ورزش ایران همیشه جوانمردی حرف اول را می‌زند و امیدوارم در فوتبال هم این اتفاق رخ دهد و قهرمان لیگ در زمین فوتبال مشخص شود و روح جوانمردی در فوتبال حاکم باشد.

این اتفاقات د فوتبال هست  امیدوارم همه اتفاقات درون زمین رقم بخوره روح جوانمردی در ورزش ایران سراغ داریم در فوتبال حاکم باشد.

دیگر خبرها

  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • دردسر بزرگ استقلال و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی