Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انزلي-ايرنا- در ششمين روز دهه فجر انقلاب اسلامي 2 واحد توليدي صنعتي با سرمايه گذاري 40 ميليارد ريالي بخش خصوصي و اشتغالزايي 95 نفر با حضور مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران و مديرعامل شهرکهاي صنعتي گيلان در منطقه آزاد انزلي به صورت رسمي شروع به کار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي به ايرنا، براين اساس شرکت گل پاک به عنوان نماينده شرکت يورودت ايتاليا و با تکنولوژي و دانش اين شرکت، با سرمايه گذاري 10 ميليارد ريالي با توليد شوينده هاي بهداشتي موجبات اشتغالزايي مستقيم براي 10 نفر را فرآهم کرده است و سرمايه گذار اين شرکت يک ايراني ساکن ايتاليا است که در راستاي سياست هاي جذب سرمايه گذاران و ايرانيان خارج از کشور اين سازمان، جذب و در اين منطقه اقدام به سرمايه گذاري نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوي ديگر طرح توسعه شرکت هفت الماس که يکي از بزرگترين توليدکنندگان ريل کابينت کشور است، مورد بهره برداري قرار گرفت ، اين طرح توليدي از طريق تجهيز ماشين آلات جديد و توسعه کارخانه با ميزان سرمايه گذاري 30 ميليارد ريالي زمينه اشتغال 85 نفر را به صورت مستقيم فرآهم و محصولات توليدي آن به دليل کيفيت بالا و قيمت مناسب نسبت به نمونه هاي مشابه خارجي از مقبوليت خوبي در بازار کشور برخوردار مي باشد.
بنابراين گزارش بازديد از دو شرکت توليد و صادر کننده نمونه کشوري منطقه فعال در حوزه هاي پوشاک و صنايع سلولزي از ديگر برنامه هاي بازديد مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران بود.
گفتني است حضور در مراسم تجليل از مراسم مديران واحدهاي توليدي صادراتي منطقه ازاد انزلي و امضاي تفاهمنامه مشترک به منظور افزايش همکاريهاي سازمان منطقه آزاد انزلي و صندوق توسعه صادرات ايران در راستاي حمايت از توليد ملي و افزايش صادرات غير نفتي کشور از ديگر برنامه هاي حضور دکتر بهرامي و هيات همراه در منطقه بود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد ايران در حاشيه خزر است و کشورهاي حاشيه درياي خزر، ترکيه و کشورهاي حاشيه خليج فارس و آسياي جنوب شرقي عمده بازارهاي صادرات و واردات محصولات از طريق منطقه آزاد انزلي هستند.
قرار گرفتن در مسير کريدور بين المللي شمال - جنوب، دارابودن موقعيت ويژه در زمينه ارتباط با کشورهاي حاشيه درياي خزر، همجواري با بنادر آستراخان و لاگان در روسيه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربايجان، دسترسي از طريق راه هاي مناسب، به بازارهاي مصرف کشورهاي CIS، نزديکي به فرودگاه بين المللي رشت از جمله مزاياي منطقه آزاد انزلي است.
مزاياي قانوني همچون امکان ثبت، مالکيت و مشارکت سرمايه گذاران خارجي تا ميزان 100 درصد در منطقه، امکان فعاليت بانک ها و موسسات مالي - بيمه اي در اين منطقه، معافيت مالياتي 20 ساله بر درآمد و دارايي از تاريخ بهره برداري هرگونه فعاليت اقتصادي، وحدت مديريت در ارائه کليه خدمات به سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزايا و معافيت هاي جديد براي فعالان اقتصادي - توليدي، فعاليت بورس کالاي منطقه، رونق فضاي تجاري با اجراي مصوبه کالاي همراه مسافر و برگزاري پانزدهمين اجلاس اتاق هاي بازرگاني کشورهاي حاشيه درياي خزر زمينه ساز رونق فضاي کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

حمیرا ریگی  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و پیگیری مشکلات پیش رو برای رونق اشتغال و تولید و سهولت در سرمایه گذاری از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است

وی افزود: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تن‌ها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشور‌های پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید