Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان ‌در سال‌های اخیر به دنبال حل و فصل مشکلات سرمایه‌گذاران بوده و توانسته از رکود بسیاری از واحدهای تولیدی ممانعت کند. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دستگاه قضا که با هدف تامین و اشاعه عدالت در تمامی حوزه‌ها شکل گرفته است بر اساس اصولی از جمله علنی بودن محاکمات، مستند بودن احکام دادگاه‌ها، رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی با حضور هیئت منصفه و عدم عطف قوانین جزایی به ماسبق نسبت به اشاعه عدالت در جامعه اسلامی اقدام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان اردبیل نیز دستگاه قضایی توانسته با 16 واحد قضایی نسبت به ارائه خدمات قضایی به شهروندان اقدام کرده و در کمترین زمان پرونده‌های قضایی را بررسی کند.

دستگاه قضا از تعطیلی 400 طرح تولیدی اردبیل ممانعت کرد‌دستگاه قضایی اردبیل از فعالیت‌های مشروع و قانونی اتحادیه‌ها حمایت می‌کنددستگاه قضایی اردبیل به دنبال خدمات‌رسانی به مناطق محروم است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اسلامی شدن دستگاه قضا بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از انقلاب حساس‌ترین تشکیلات کشور که مجموعه قضایی است، تخت نظر شخصی بود که از اسلام و شریعت هیچ خبری نداشت.

حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی با اشاره به تغییرات در انتخاب رئیس دستگاه قضا، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضایی در راس دستگاه قضا باید مجتهد عادل، عاقل، مدیر، مدبر و آشنا به مسائل قضایی باشد و بالاترین نعمت است که دستگاه قضا بعد از انقلاب اسلامی تحت امر مجتهد اسلام شناس قرار گرفت.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تمامی قوانین بر اساس اسلام و آموزه‌های آن و شریعت شد و  امروز قوانین ماخوذ و منبعث از دین مبین اسلام است؛ همچنین قبل از انقلاب دستگاه قضایی تحت امر طاغوت بود و این در حالی است که اگر مجموعه قضایی استقلال نداشته باشد نمی‌تواند در احقاق حقوق، فعالیت و نظارت بهینه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: درج استقلال دستگاه قضا در قانون اساسی از دستاوردهای شاخص نظام جمهوری اسلامی است و توانسته در توسعه عدالت اجتماعی و فردی نقش کلیدی ایفا کند.

بررسی بیش از 213 هزار پرونده در یک سال 

قاصدی در خصوص عملکرد دستگاه قضایی استان تصریح کرد: 16 واحد قضایی در شهرهای استان تشکیل شده که توانسته مدت پاسخگویی به پرونده‌های قضایی را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در سال گذشته ورودی پرونده های دادگستری 212 هزار و 316 مورد و خروجی آن 213 هزار و 336 مورد بوده و  ورودی پرونده های شورای حل اختلاف 112 هزار و 213 مورد و خروجی آن 109 هزار و 656 مورد است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: استان اردبیل از استان‌های امن کشور بوده و به لحاظ جرایم خشن وضعیت مطلوبی دارد بطوریکه امنیت و آرامش این استان مرهون اقدامات تمامی دستگاه‌های نظارتی، قضایی و امنیتی است.

قاصدی با تاکید به اینکه دستگاه قضا از تولید و سرمایه‌گذاری نیز حمایت ویژه دارد، افزود: کمیته حمایت  قضایی از سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در سال‌های اخیر به دنبال حل و فصل مشکلات سرمایه‌گذاران بوده و توانسته از رکود بسیاری از واحدهای تولیدی ممانعت کند.

احکام صادره بر اساس قوانین اسلامی است

رویکرد اسلامی دستگاه قضا موجب شده تا به اعتقاد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل امنیتی مطلوب در داخل مرزهای کشور حاکم شود.

یوسف خدادادی تصریح کرد: امروز با امنیت و آرامش در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم و انقلاب اسلامی با هدف پیاده‌سازی اسلام در ابعاد و حوزه‌های مختلف جامعه به پیروزی رسید و در 40 سالگی انقلاب نیز شاهد تحقق اهداف آن هستیم.

وی با بیان اینکه از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی کسب استقلال و عزت ملی و اجرای عدالت به منظور رفاه عموم مردم است، گفت: در واقع انقلاب اسلامی توانسته در راستای جلوگیری از فساد و تبعیض گام‌های اساسی بردارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: امروز ایران به عنوان یکی از کشورهای مستقل شناخته می‌شود و مردم با تعیین سرنوشت خود حاکمیت خودخواسته را اعمال می‌کنند که بسیار متفاوت با زمان طاغوت و حکومت رژیم شاهنشاهی است.

خدادادی با تاکید به اینکه در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌ها مطلوب و کافی نیست، افزود: برخی اهداف و آرمان‌ها به دلیل دشمنی 40 ساله دشمنان محقق نشده و امروز وظیفه دستگاه‌های اجرایی جلب اعتماد و رضایت مردم به صورت شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/ش

R41374/P4001/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خلخال در مراسم بهره‌برداری از خانه‌های محرومین در شهرستان خلخال گفت: ۴ باب خانه محرومین ساخته شده به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در متراژ ۶۰ متر مربع و با هزینه کرد بیش از ۲ میلیارد و سیصد هزار تومان و کمک بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال در خوجین به بهره‌برداری رسید.
محمد حاتمی افزود: همچنین به همت ادارات خدمات رسان شهری و روستایی، همچون ادارات گاز، برق و آب، انشعابات رایگان در ساخت این واحد‌ها برای محرومین اختصاص یافته است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خلخال عنوان کرد: امسال در خلخال علاوه بر مجموعه ۶۰ واحدی مسکن اقدام ملی در جنب نیروی انتظامی که تکمیل شده یک مجموعه ۸۰ واحدی نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و در جنب دانشگاه پیام نور خلخال بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که تلاش می‌شود با سرعت این واحد تکمیل و در اختیار صاحبان و مالکان واحد‌ها قرار گیرد.


در ادامه سفر مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به شهرستان خلخال با حضور چندتن از کارشناسان بنیاد مسکن نشست با فرماندار خلخال برگزار و اقدامات سال ۱۴۰۲ بررسی و برنامه‌ها رویکرد جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در شهرستان‌ها تشریح و قرار شد از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۹ روستای شهرستان خلخال اسفالت ریزی شود.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • فرمانده سپاه استان اردبیل روز ارتش را تبریک گفت
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال