پیمان معادی: سریعتر از یک پلیس کهنهکار، کلت را باز و بسته میکنم/ نوید محمدزاده: یک قاچاقچی نرمال هستم
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۳۶۷۸
در نشست خبری فیلم «متری شش و نیم»، نوید محمدزاده تاکید کرد در فیلم یک قاچاقچی معمولی است و پیمان معادی گفت با تمرین زیاد نقش یک پلیس را ایفا کرده است. آفتابنیوز : نشست خبری فیلم «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، عصر روز (چهارشنبه ۱۷ بهمن) در سینمای اهالی رسانه جشنواره فیلم فجر (پردیس ملت) برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این نشست، جمال ساداتیان در پاسخ به این سوال که «آیا از طرف نیروی انتظامی شما مجبور به حذف صحنهای شدید»، گفت: «متاسفانه سازمانها و ارگانها دوست دارند براساس بخشنامههای آنها، شخصیتهای فیلم شکل بگیرند، در حالیکه سینما باید چیزی را به تصویر بکشد که مردم با آن مواجه هستند. با اینحال حذفیات این فیلم قابل اعتنا نبود.»
سعید روستایی هم در باره حذف بخشهایی از این فیلم گفت: «واقعیت این است که روزهای آخر قبل از جشنواره ما مشغول انجام کارهایی بودیم که باعث شد نتوانم نسخه نهایی خودم را آماده کنم. یک سری روتوشهای خیلی جزئی بود که مهم نبودند و در چند روز گذشته من خیلی روی آنها کار کردم. در واقع مشکلی به عنوان ممیزی در روزهای اخیر نداشتیم و مشکل همین تدوین مجدد بود.»
او همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا مخالف اعدام قاچاقچیها هستید»، گفت: «من به این سوال جواب نمیدهم و فکر میکنم به نظر من ربط ندارد.»
این کارگردان درباره معتادهایی که در فیلم حضور داشتند، گفت: «کار با این عزیزان خیلی سخت بود ولی من سختیهای کار را پای توانمند بودنمان نمیگذارم. ساختن یک فیلم در یک اتاق سختیهای خودش را دارد، ساختن فیلم ما هم سختیهای خودش را دارد. ما لوکیشن را جایی انتخاب کردیم که دسترسی به اینها سخت نباشد ولی این عزیزان زود خسته میشدند و زمانی که میخواستند، بروند باید میرفتند. در سکانس انگشتنگاری ما خواستیم ۴۵ دقیقه بیشتر بمانند، ده دقیقه بیشتر طول کشید حمله کردند و بدون هیچ تعارفی از آنجا خارج شدند.»
روستایی درباره بازنویسی چندباره فیلمنامه گفت: «سال ۹۶ فیلمنامه را برای پروانه ساخت فرستادیم. دو بار قبل از آن بازنویسی شده بود، بعد همینطور که هر بار رد می شد همزمان بازنویسی می شد. این هم معضلی است ما یک فیلمی به اسم «ابد و یک روز» میسازیم، بعدش کار برایمان سختتر میشود. من می توانستم خیلی ساده این فیلم را سال پیش در جشنواره داشته باشم و برنامه زندگیم بههم نریزد. این گلایه من است که هفت، هشت ماه طول میکشد که فیلمنامه تایید شود. بازنویسی فیلمنامه چیزی نیست که برای من تمام شود، همین الان هم بعد از جشنواره با تدوین تغییراتی در فیلم خواهم داد.»
در ادامه نشست، نوبت به طرح پرسش از بازیگران رسید. نوید محمدزاده در پاسخ به این سوال که «چرا قاچاقچی فیلم فیلسوف بود»، گفت: «این فیلم به هر حال فیلمی است که خرس روی صورت قاچاقچی چنگ ننداخته است، قاچاقچی میتواند آدمی باشد که زندگی نرمالی داشته باشد و خیلی معمولی باشد.»
او در باره سن شخصیت قاچاقچی فیلم هم توضیح داد: «این نقش باید سی ساله میبود، ولی من ۳۲ ساله هستم. آن کسی که این اتفاق برایش افتاده است، حتی ۲۶ ساله بوده است. نمیدانم چرا فکر میکنیم قاچاقچیان باید سن بالایی داشته باشند.»
روستایی هم درباره سن و سال نقش محمدزاده گفت: «روز اولی که گریمور به صحنه آمد به او گفتم که این آدم قرار نیست بادی بیلدینگی باشد. قرار نبود قیافهای شبیه به خلافکارهای معمول داشته باشد. در واقعیت هم آقایی به نام غلام سوسمار در جنوب تهران دستگیر شد که ۱۱ میلیارد تومان گردش مالیاش بود و وقتی دستگیرش کردند ۲۴ ساله بود.»
پیمان معادی هم در مورد نقش خود در فیلم گفت: «ما برای رسیدن به نقش، بیش از یکسال صحبت کردیم و زمان زیادی برای تمرین داشتیم. من حتی سریعتر از یک نیروی نظامی کهنهکار، کلت را باز و بسته میکردم. من ادای کسی را در نیاوردم و سعی کردم خودم باشم.»
در ادامه، هومن بهمنش درباره سختیهای فیلمبرداری این اثر گفت: «زمانی که فیلمنامه را خواندم و شناختی که از سینمای سعید در فیلمهای کوتاه داشتم، برایم خیلی مهم بود که از الگوهای سینمای مستند استفاده کنم . چون دوربین روی دست بود، از جهت فیزیکال با لنزهای سنگین، کار یک مقدار سخت میشد.»
در نشست خبری فیلم «متری شش و نیم»، سعید روستایی (کارگردان)، پیمان معادی، نوید محمدزاده، هومن کیایی، مازیار سیدی، امیرحسین قاسمی مدیرصداگذاری، سیدجمال ساداتیان تهیهکننده، هومن بهمنش مدیرفیلمبرداری، ایرج شهزادی مدیرصدابرداری، محسن نصرالهی طراح صحنه، غزاله معتمد طراح لباس، ایمان امیدواری طراح گریم حضور داشتند و با اجرای آن را احسان کرمی برعهده داشت.
منبع: خبرآنلاین
منبع: آفتاب
کلیدواژه: پیمان معادی نوید محمدزاده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
عبدالله سیدران از دنیا رفت
این شاعر بوسنیایی که نویسنده فیلمنامه فیلم برنده جشنواره کن توسط امیر کوستوریتسا، کارگردان صرب، بود و میراث غنی فرهنگی از بینش انتقادی خود درباره بالکان به جا گذاشته، در سارایوو درگذشت.
به گزارش مهر، سیدران نویسنده فیلمنامه «وقتی بابا رفته بود ماموریت» کوستوریتسا بود که سال ۱۹۸۵ جایزه نخل طلای کن را دریافت کرد. او همچنین در نوشتن فیلمنامه فیلم «دالی بل را یادت میآید؟» کوستوریتسا در سال ۱۹۸۱ با وی همکاری کرد.
این نویسنده که سال ۱۹۴۴ در سارایوو به دنیا آمد، انتشار آثار ادبی، به ویژه شعر، را در دهه ۱۹۶۰ آغاز کرد. او منتقد صریح نیروهایی بود که بارها موجب متلاشی شدن بالکان از جمله زادگاهش سارایوو بودند. وی در مصاحبه با یک ایستگاه تلویزیونی محلی در سال ۲۰۱۱ گفت: آزار و اذیت در خطوط سیاسی در یک نسل به نسلهای بعدی منتقل میشود. این نفرین بالکان است، نفرین سرنوشت ما که اینجا گذشته محبوبتر از حال است.
بنیامینا کاریچ، شهردار سارایوو، در ادای احترام به سیدارن نوشت: ما شما را برای همیشه به خاطر شهادتتان در مورد زیبایی، روح و غرور بوسنیایی، در مورد ارزشهایی که انسان را انسان میسازد، به یاد خواهیم آورد.
سیدران سال پیش به دلیل مشکلات جدی سلامتی از حضور در مجامع عمومی خودداری و فقط گاه از طریق رسانههای اجتماعی با مردم ارتباط برقرار کرد. وی عضو آکادمی علوم و هنر بوسنی بود و جوایز ادبی ملی و بین المللی را در کارنامه داشت که جایزه آزادی مرکز پن فرانسه برای کتاب شعر «تابوت سارایوو» از جمله آنها بود.