Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@08:47:53 GMT

مسرور خواستار افزایش خدمات به صادرکنندگان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۳۷۳۱

مسرور خواستار افزایش خدمات به صادرکنندگان شد

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، رضا مسرور در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد انزلی و صندوق ضمانت صادرات ایران با هدف حمایت از تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی اظهار داشت: افزایش همکاری های بین دستگاهی به منظور بالا رفتن ظرفیت های توسعه صادرات غیر نفتی در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور است و در این میان از طریق توزیع هدفمند یارانه ها، باید منابع کشور را به سمت تولید و صادر کنندگان مولد اشتغال متوجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سیاست ها و راهبردهای این سازمان در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشور به تجزیه و تحلیل دستاوردهای صادراتی منطقه در سالهای اخیر پرداخت و گفت: باید با استفاده از نرم افزارهای الکترونیک در جهت توزیع کالاهای اساسی و دارو، از اتلاف منابع ارزی کشور جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید صندوق ضمانت صادرات شاهد افزایش کارآمدی و تعامل در صندوق هستیم که این فرصت برای صادرکنندگان کشور بی بدلیل است، صندوق توسعه صادرات را دارای ظرفیت بالایی برای واحدهای تولیدی و گردشگری کشور بیان داشت و خواستار بهره گیری از ظرفیت های کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر در جهت توسعه صادرات کشور شد.

*منطقه آزاد انزلی موفق در توسعه صادرات

در ادامه دکتر افروز بهرامی رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه مناطق آزاد اساسا با رویکرد توسعه صادرات در کشور تشکیل شده اند، خاطر نشان کرد: حدود 50 درصد کل صادرات مناطق آزاد از منطقه آزاد انزلی صورت می پذیرد که نشانگر تحقق رسالت های مناطق آزاد مبنی بر تبدیل شدن به قطب صادرات از سوی این منطقه است.
وی در ادامه با اظهار اینکه در شرایط فعلی کشور و جنگ اقتصادی، شرایط صادرکنندگان و تولیدکنندگان سخت تر شده است گفت: ما به شکل پایلوت منطقه آزاد انزلی را انتخاب کردیم تا بررسی کنیم چگونه می توانیم در کنار ظرفیت های مناطق آزاد کمک کنیم با افزایش ظرفیت صادرات این منطقه، ظرفیت صادرات کشور افزایش پیدا کند.
وی افزود: همچنین دو پروژه صنعتی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرک های صنعتی این منطقه افتتاح شد و با بازدید از کارخانجات تولیدی این منطقه با تلاش ها و ظرفیت های واحدهای تولیدی - صادراتی به منظور توسعه خدمات صندوق آشنا شدیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در ادامه با بیان اینکه در حاشیه این مراسم تفاهم نامه ای هم با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امضا کردیم افزود: امیدواریم در چارچوب این تفاهمنامه بتوانیم در مناطق آزاد ضریب نفوذ خدمات صندوق ضمانت صادرات و بیمه اعتباری را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: همچنین طی این تفاهمنامه سعی می کنیم مناطق آزاد را در راه رسیدن به رسالت اصلی شان که تبدیل شدن به قطب صادرات کشور است، نزدیک کنیم.
دکتر بهرامی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران در واقع ریسک های سیاسی و تجاری که صادر کنندگان در روند صادرات ممکن است مواجه شوند را کاهش می دهد و مشکلاتی که با تحقق هر کدام از این ریسک ها و پرداخت وجه حاصله از صادرات کالاها و خدمات آنها ممکن است ایجاد شود را بیمه می کند.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، بیمه نامه های ما می توانند جایگزین LC شوند، تشریح کرد: صندوق ضمانت صادرات می تواند برای سرمایه در گردش تجهیزات، کارگاه صدور خدمات فنی مهندسی، سرمایه در گردش بخش تولید که قرار است صادرات انجام شود و حتی زیرساخت های صادراتی حمل و نقل و دیگر پروژه های صادرات محور ، منابع مالی را با ضمانت نامه های صندوق تامین کند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با عنوان اینکه طی چند وقت اخیر سعی کردیم خدمات صندوق را افزایش و سبد محصولات را متناسب با نیاز هایی مطرح شده از سوی صادرکنندگان متنوع تر کنیم، گفت: به عنوان مثال ما خرید دین محصولات صادراتی و صدور ضمانتنامه های لازم الاجرا برای خدمات فنی مهندسی از جمله برای حضور در مناقصه ها را در دستور کار خودمان قرار دادیم و سعی داریم به موازات و یا حتی جایگزین نظام بانکی این ضمانتنامه ها را صادر کنیم.
وی با تشریح سیاست های صادرات غیرنفتی و بیان اینکه صادرات می تواند موجبات ارزآوری کشور را فراهم آورد، افزود: در این میان منطقه آزاد انزلی با اجرای برنامه های حمایتی و فراهم نمودن زیرساخت ها در ظرف چهار سال اخیر تحولات گسترده ای در زمینه افزایش صادرات داشته است.
*مناطق آزاد موفق در پویایی کشور

سید کاظم دلخوش در این مراسم با تاکید بر اینکه مناطق آزاد توانسته اند توسعه و پویایی را در نقاط مختلف کشور ایجاد کنند، تصریح کرد: شرایط فعلی کشور و شدت یافتن تحریم های ظالمانه، برخی مشکلات را به دنبال دارد که با توجه به تاثیر بسزای سرمایه گذاران، تولید کنندگان و صادرکنندگان این مناطق در تحقق این توسعه و پویایی لزوم حمایت صندوق ضمانت صادرات و حل مشکلات آنها را می طلبد.
وی اقدامات توسعه ای که از سوی منطقه آزاد انزلی در مسیر افزایش ظرفیت های صادراتی صورت گرفته را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: یکی از مدافعان توسعه مناطق آزاد هستم و از عملکرد مناطق آزاد در مجلس و کمیسیون اقتصادی دفاع می کنم؛ در کشور به صادرات باید بیشتر اهمیت داده شود که لازم است نسبت به صادر کنندگان نگاه ویژه ای داشته باشیم و به منظور رفع دغدغه های سرمایه گذاران و حمایت از فعالان اقتصادی تلاش کنیم.
دلخوش با ارائه تحلیلی از نقش مجلس در تعامل با صندوق ضمانت صادرات، مشوق های صادرکنندگان را جزو اولویت ها اعلام و خاطر نشان کرد: صندوق ضمانت صادرات باید یک فراکسیون در مجلس داشته باشد و همچنین اگر صندوق می خواهد کمک کند باید دولت از آن حمایت کند که این حمایت با ایجاد ردیف بودجه ای حاصل می شود.
در ادامه این همایش هادی تیزهوش تابان، رییس اتاق بازرگانی گیلان، فرحمند پور علی رئیس هیات مدیره خانه صنعت و معدن تجارت گیلان، مهندس وحید طالب پور معاون اقتصادی و عضو هیأت مدیره این سازمان، اکبر تطهیری مقدم رییس انجمن مدیران صنایع استان گیلان بهمراه اصغر امانی رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه، صادق برزگر مدیر گمرک منطقه آزاد انزلی و احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان به بیان دیدگاه های خود در زمینه الزامات، چالش ها و راهکارهای توسعه صادرات استان و کشور پرداختند.
همچنین در مراسمی با حضور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، دکتر افروز بهرامی رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، سید کاظم دلخوش عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیران دولتی و مدیران تشکل های اقتصادی بخش خصوصی استان و منطقه، در مرکز همایش های منطقه ، از 11 واحد تولیدی صادراتی منطقه آزاد انزلی تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان گیلان الکترونیک حمایت از تولید ملی صندوق ضمانت صادرات ایران قزاقستان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که برای اجرای طرح احداث سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا،  ۱۸۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که ۴۰۰ نفر آن متخصصین ایرانی و ۱۳۷۰ نفر از کشور سریلانکا و دیگر نفرات از سایر کشور‌ها بوده‌اند.

مقصودی معاون منابع انسانی و پشتیبانی این طرح می‌گوید: در حین اجرای طرح تلاش کردیم که مباحث تخصصی مربوط به توان فنی و مهندسی را به مهندسان سریلانکایی منتقل کنیم تا زمانی که حضور ایرانی‌ها در سریلانکا پایان یافت، خودشان بتوانند نیروگاه و سد را مدیریت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان