Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@17:21:48 GMT

لوگوی شبیه نام الله در زیر کفش‌های نایک +عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۳۸۸۲

لوگوی شبیه نام الله در زیر کفش‌های نایک +عکس

به دنبال پخش تصاویر کفش‌های مدل ایرمکس ۲۷۰ "نایک" با طرح لوگوی مشابه با نام «الله» در کف این کفش‌ها در فضای مجازی موجی از واکنش‌های خشمگینانه و اعتراضات مسلمانان و کاربران به راه افتاد و بیش از ۲۰ هزار نفر از کاربران شکایت نامه‌ای بر علیه شرکت "نایک" امضاء کرده اند و از شرکت "نایک" خواسته شده که تمامی کفش‌های فروخته شده در بازار‌های جهانی را جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت "نایک" علاوه بر غیرعمد خواندن این اتفاق، درصدد جمع آوری این مدل کفش‌ها می‌باشد.

کاربران بسیاری ضمن محکوم کردن این حرکت و توهین آمیز خواندن آن، کارزاری‌هایی برای تحریم محصولات شرکت "نایک" به راه انداخته اند.

شرکت نایک اقدام به تولید ۲۷۰ کفش ایرمکس کرده است که زیر آن لوگویی شبیه به کلمه «الله» وجود دارد.

این اقدام نایک خشم مسلمانان را برانگیخته / آنان شکایت نامه‌ای در این زمینه ارائه داده اند که تا کنون به امضای بیش از شش هزار نفر رسیده است.

​این کاربران با یادآوری چنین اتفاقی از سوی شرکت "نایک" در سال ۱۹۹۷ به شکل شعله‌های آتش برای مدل ایربیکین معتقدند این موضوع نمی‌تواند غیرعمد باشد و ممکن است به عمد این لوگو را زده باشند و بهترین کار را تحریم محصولات این شرکت عنوان می‌کنند که نام «الله» را بازیچه قرار داده تا با کفش هایش لگدمال شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شرکت نایک کفش مسلمانان الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی مرجعیت

 

آن موقع، من کلاس ۶ ابتدایی بودم، رحلت ایشان۱۳۴۰/۱/۱۰ بود و بنده در همان زمان توفیق آن‌ را داشتم که به شهر قم رفتم و در چهلم آن بزرگوار با اخوان حاج آقا مرتضی  وحاج آقا مجتبی تهرانی ( شهید کلهری)  بر سر مزار ایشان شرکت کردیم.

هنوز ساختمان مسجد اعظم نیمه کاره بود، و در مرحله سفت کاری قرار داشت، و به نازک کاری نرسیده بود، حضرت آیت العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه،  باعث اعاده حیثیت شیعه اثنی عشری در جهان اسلام و همین‌طور در جهان آن‌ روزگار شد و همین‌طور باعث درخشش در دنیای غرب، که ایشان را  به‌عنوان پاپ مسلمانان جهان می شناختند و ساده زیستی ایشان را با زندگی تجملی و اشرافی پاپ کاتولیک ها و... مقایسه می‌کردند، همان‌طور که مسجد اعظم قم سفت کاری شده برای نازک کاری تحویل حوزه علمیه قم گردید، همین‌طور نیز جایگاه مرجعیت تامه تحویل مرجع تقلید بعدی حضرت خمینی(س) شد.

از زمانی‌که علمای برجسته و هوشیار و تجربه دیده و آگاه به زمانه، پس از رحلت آیت الله حاج سیدابو الحسن اصفهانی، رحمت الله علیه، به‌فکر افتادند تا مرجعیت شیعه را در ایران و در رأس حوزه‌ی علمیه قم نگاهدارند لذا پس از عمل جراحی حضرت آیت الله بروجردی  به بیمارستان فیروز آبادی شهر ری تهران، به عیادت ایشان رفتند و از  آن بزرگوار خواستند تا ایشان پس از رفع کسالت به قم تشریف ببرند، و مدیریت حوزه قم را به‌دست بگیرند.

حضرات آیت الله آخوند همدانی، آیت الله کرمانشاهی، آیت الله نیشابوری ، آیت الله سید احمد خوانساری، آیت الله سید روح الله خمینی، آیت الله میرزا عبدالعلی تهرانی ( شهید کلهری ) که نماینده مرحوم آقا سید ابوالحسن اصفهانی بودند به عیادت آیت الله العظمی بروجردی رفتند و از ایشان خواستند تا به قم تشریف ببرند و محور حوزه علمیه قم و مرجع تقلید عموم مردم ایران و شیعیان جهان باشند.

از تمام اطرافیان و درخواست کنندگان از آیت الله بروجردی به اسکان در شهر مقدس قم برای اقامت و تقبل مسئولیت سنگین مرجعیت شیعه درقم، به‌جز آیت الله روح الله خمینی، بقیه‌ علماء به اطراف و اکناف کشور رفتند برای تبلیغ مرجعیت آیت الله بروجردی، فقط آیت الله خمینی متواضعانه در کنار ایشان در قم ماندند، و در برخی از موارد اتفاقات پر التهاب سیاسی مثل ماجرای سید علی اکبر برقعی درقم، جناب خمینی به‌عنوان نماینده تام الاختیار آیت الله بروجردی وارد مساله شد و قضیه را فیصله دادند.

آیت الله خمینی در اکثر درس‌های آیت الله بروجردی همچون طلبه‌های جوان دو زانو در برابر آیت الله بروجردی می نشستند و در حالی‌که در همان زمان خودشان از مدرسین مقبول حوزه علمیه قم بودند اما در محضر آیت الله بروجردی مثل یک طلبه‌ جوان  به فرمایشات ایشان گوش می‌کردند در حالیکه هم سن و سالان آیت الله خمینی، در آخرین صف به دیوار شبستان تکیه می دادند، اما حاج آقا روح الله در میان طلاب جوان مودب  و دو زانو نزدیک معظم‌له در دروس شرکت  می کردند!

لذا پس از رحلت آیت الله بروجردی که دنیای سیاست و دین و مذاهب  آن‌روز را تکان داد شایسته‌ترین جانشین ایشان ، از دید نخبگان، و پختگان  حوزه، حضرت آیت الله خمینی بود، گرچه شاه با سفارش مشاوران آمریکایی، انگلیسی و... برای کوتاه کردن دست مرجعیت از سیاست و قطع بازوی مرجعیت از دخالت در امور سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... در کشور بود، لذا با توصیه مشاوران خود  پیام تسلیت برای درگذشت آیت الله بروجردی را به شهر مقدس نجف و برای مرجع تقلید بعدی  به زعم خودشان،  یعنی حضرت آیت الله حکیم فرستاد، نه به قم،  و نه به آیت الله خمینی، یا مرجع دیگری در ایران.

این درحالی بود که امیر عباس هویدا که آن‌زمان هنوز هیچ پست مهم دولتی نداشت و فقط  به‌عنوان یک روزنامه‌نگار وابسته به بابیت و استعمار سردبیر یک نشریه وابسته به شرکت ملی نفت ایران بود ( شرکت نفتی که زیر نظر آمریکائی‌ها و انگلیسی ها و... بود) او در نشریه متعلق به شرکت ملی نفت، از آیت الله خمینی،  به‌عنوان یکی از مهم ترین جانشینان مرجعیت در ایران نام برد!

به‌هر صورت، اسکلت جایگاه مرجعیت تامه نه فقط در ایران، بلکه در جهان، که با استحکام  توسط آیت العظمی بروجردی نوسازی و برپا شده بود، پس از رحلت  آیت الله العظمی بروجردی به آیت الله آقا سید روح الله خمینی رسید و حقا و انصافا ایشان جانشین خلف آیت الله بروجردی بودند تا این جایگاه مهم را به آیت الله خامنه ای حفظه‌الله سپردند، تا ان‌شاءالله تحویل حضرت صاحب الزمان (عج) بشود.

اللهم عجل  لولیک فرج

دیگر خبرها

  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • نوسازی مرجعیت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • بحث برانگیز: لوگوی باشگاه محبوب شما چند ستاره دارد
  • اینتر با قهرمانی در سری آ به ستاره دوم رسید
  • رسمی؛ اینتر با قهرمانی در سری آ به ستاره دوم رسید
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد