Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه های زیرساختی قابل افتتاح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به دستور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان، چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ از طریق ویدئوکنفرانس در ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه؛ مجید پورعیسی، معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در حاشیه افتتاح پروژه های گردشگری در محل هتل منصوری  آشخانه اظهارداشت: بوم گردی ها را باید با تورگردی ها حمایت کرد تا مسافرانی که از این استان عبور می کنند بتوانند از مناطق گردشگری دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: صنایع دستی عامل نزدیکی ملل و فرهنگ ها است و دهیاران و بخشداران می توانند در بخش بوم گردی راهکارهای خوبی ارائه بدهند.

 

پورعیسی ایجاد هتل ها را در استان خراسان شمالی در زمان بحران مفید دانست و افزود: با توجه به اینکه شهرستان مانه و سملقان به عنوان ورودی استان خراسان شمالی است وجود مهمانسراها و هتل های بزرگ از نیازمندی هاست.

 

حبیب یزدان پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی هم گفت: از تعداد ۵۲۷پروژه ای که همزمان با سراسر کشور افتتاح می شود ۲۰پروژه امروز با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال مربوط به خراسان شمالی است.

 

وی افتتاح هتل منصوری، اقامتگاه ۱۲ بوم گردی در شهرستان های استان، کارگاه تولیدی چرم دست دوز، کارگاه ابریشم بافی، کمپ گردشگری، سفره خانه سنتی، کارگاه تولیدی نفاشی روی شیشه و... را از جمله این پروژه ها معرفی کرد.

 

شهرستان مانه و سملقان ۹۸ اثر تاریخی دارد که ۵ اثر طبیعی و مابقی تپه و محوطه و تعداد ۶ منطقه گردشگری درکش، شیر آباد کشانک، کاستان یامان داغی و تخته یال به ثبت رسیده است.

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر انقلاب مجلس گروه سرود استان همدان سرود ایران اقامتگاه بوم گردی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر

سپر زارعی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: دیوار تاریخی سدار با تامین اعتبار از سوی شهرداری بندرخمیر و نظارت میراث فرهنگی مرمت می‌شود.

وی افزود: دیوار سدار متعلق به دوره زندیه و ساخته شده از سنگ لاشه و گچ نیم کوب بوده و سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۸۳۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این دیوار در ۳ کیلومتری بندر خمیر، در نزدیکی جنگل حرای مردو قرار دارد و از بالای کوه تا ساحل دریا برای محافظت از شهر بنا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • میراث‌ فرهنگی خراسان شمالی ۳۸۷ میلیارد ریال اعتبار ملی جذب کرد
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • ثبت ۲ میلیون بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۳
  • خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد
  • رونق گردشگری خراسان جنوبی با ۱۴ روستای هدف گردشگری