Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های حوزه مسکن در چهل سال اخیر باید به تعادل رساندن عرضه و تقاضای مسکن باشد، گفت: بعد از دهه ۶۰ هنوز عرضه به تقاضا نرسیده و دولت باید در این حوزه اقدامات بسیار موثرتری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعادل بین عرضه و تقاضا نقش موثری در تثبیت قیمت‌ها دارد و طی این سال‌ها فرصت‌های بسیاری را از دست داده‌ایم و باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای تقویت این حوزه انجام دهیم.

رهبر گفت: در طرح جامع مسکن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که در این بخش کمبود‌هایی وجود دارد، اما می‌توانیم با استفاده از بخش خصوصی و ایجاد انگیزه بین سازندگان مسکن کمبود‌های این حوزه را جبران کنیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه از سال ۸۶ ساخت مسکن مهر آغاز شده است، گفت: هدفگذاری که برای این واحد‌ها در نظر گرفته شده بود، ساخت ۲ میلیون واحد مسکن مهر بود که تا به امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی اظهار کرد: برای تقویت حوزه مسکن باید برنامه‌های شدیدتر و محکم‌تری به کار گرفته شود تا سالانه بتوانیم یک میلیون واحد مسکونی را که جزء اهداف سال ۱۴۰۴ است، جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: ساخت بیش از ۲ هزار کیلومتر آزادراه پس از پیروزی انقلاب

رهبر با بیان اینکه نباید طرح آمایش سرزمین را به فراموشی بسپاریم و این طرح بزرگترین دستاورد ۴۰ سالگی انقلاب در حوزه مسکن است، افزود: در طرح آمایش سرزمین توزیع اشتغال و امکانات در تمامی نقاط کشور در نظر گرفته شده است و همین موضوع زمینه‌ساز مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها می‌شود. این طرح در توزیع جمعیت کمک بسیار موثری می‌کند و زمینه‌ساز کاهش حاشیه نشینی کلان شهر‌هاست، بنابراین دولت‌ها باید در اجرای هر چه سریعتر این طرح همت کنند.

وی با بیان اینکه در برخی روستا‌ها امکانات کافی برای ساکنان در نظر گرفته نشده است، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ساخت مسکن در روستا‌ها بتوانیم این طرح را به درستی اجرا کنیم.

رهبر افزایش تسهیلات مسکن را یکی از دستاورد‌های مهم پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: افزایش تسهیلات مسکن نقش موثری در رشد قدرت خرید متقاضیان داشته است، بنابراین دولت باید با اجرای هرچه درست‌تر و کنترل قیمت‌ها این دستاورد را کنترل کند.

انتهای پیام/

هنوز در حوزه مسکن عرضه به تقاضا نرسیده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهل سالگی انقلاب عملکرد چهل ساله تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم گفت : در همین خصوص ۲۰۰ هکتار از پهنه مجاور روستای طایقان جهت احداث واحد‌های ویلایی یک‌طبقه اختصاص پیدا کرده‌است.

وی گفت: ۵۵۰ هکتار نیز در پهنه مجاور شهر قنوات برای اجرای این طرح انتخاب شد.

وی همچنین عنوان کرد: در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته‌است.

زنجیرانی فراهانی اضافه کرد: ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت.

وی سایت پرنیان را بزرگ‌ترین سایت از نظر تخصیص اراضی نهضت ملی مسکن استان قم نام برد و گفت: در این سایت ۲ هزار و ۴۷۶ هکتار زمین در اختیار راه و شهرسازی قم قرار گرفت

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد