Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی پور گفت:با اقدام مالی اروپا هیچ چیزی را به دست نمی آوریم و در واقع آنها به نوعی تحریم هایی را علیه ما ایجاد می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی پور نائب رئیس کمیسون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اجرای کانال ویژه مالی اروپا «اینستکس» گفت: آنچه که ما در حوزه اجرای برجام از اروپایی ها توقع داریم با این اقدام مالی میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:کما اینکه می دانیم حتی شرکت های کوچک اروپایی بعد از اعلام آمریکا کشور ایران را ترک کردند و حاضر به همکاری با ایران نشدند؛ ما با این اقدام مالی کدام ساز و کار می خواهیم مرادوه مالی با اروپا داشته باشیم؟

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنچه که از مفهوم و مصداق این اقدام مالی مشاهده می شود این است که این مسئله یک نوع اقدام نفت در برابر غذا و دارو است و  عملا اتفاق خاصی در روند مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا شکل نخواهد گرفت.

کمالی پور با بیان اینکه بعد از این اقدام مالی هیچ کدام از شرکت های اروپایی آنها حاضر به ادامه کار در ایران نشدند ، تصریح کرد: بنابراین با اقدام مالی اروپا هیچ چیزی را به دست نمی آوریم و در واقع آنها به نوعی تحریم هایی را علیه ما ایجاد می کنند.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:  سیاستمداران و تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند که این اقدام اروپا کمک چندانی به تداوم برجام نخواهد کرد و این مسئله خود نیز یک نوع تحریم از مجموعه تحریم ها است که ما نفت بدهیم و در مقابل آن غذا و دارو دریافت کنیم که خارج از آن هم ما می توانیم این کار را انجام دهیم؛ بنابراین فکر می کنم که اینستکس در راستای اجرای برجام خیلی مؤثر نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر، نظام‌الدین زاهدی بعد ظهر پنج شنبه در نشست با استاندار بوشهر ظرفیت‌های مختلف این کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: تاجیکستان محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی داد که ضمن تأمین نیاز داخلی برخی صادر می‌شود.

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران، واردات فرش ماشینی از ایران را یکی از محصولات صادراتی ایران به این کشور نام برد و افزود: بازار خرما در کشور تاجیکستان از محصولات جمهوری اسلامی ایران است.

وی واردات محصولات پتروشیمی و لاستیکی را از ایران را از دیگر موارد اعلام و خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش یافت و در مجموع از ۵۷ میلیون دلار در پنج سال قبل، در سال گذشته به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و هدف‌گذاری امسال ۷۰۰ میلیون دلار است.

زاهدی با بیان اینکه قیمت ارز در این کشور ثابت است گفت: ارتباط ایران و تاجیکستان توسعه یافته و با اجرایی شدن، اسناد دوجانبه این روابط افزایش قابل توجهی می‌یابد.

کد خبر 6082073

دیگر خبرها

  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست