Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@11:44:09 GMT

ببخش سود و جرائم تسهیلات زارعی و پرداخت توسط دولت

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۵۳۹۳

ساعت24-بهنام فرح بخش در گفت و گوی با خبرنگاران با اشاره به نقش بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در توسعه پایدار کشاورزی در استان طی چهل سال انقلاب اخیر گذشته اظهار کرد: یکی از خط مشی های اصلی این بانک توسعه بخش کشاورزی بوده که در حد مطلبوبی این هدف در کهگیلویه و بویراحمد محقق شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسعه پایدار بخش کشاورزی را از دیگر رسالت های بانک کشاورزی دانست و گفت: از ابتدای تأسیس این بانک توسعه و حمایت از بخش کشاورزی صرفا از این طریق صورت می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرح بخش  یادآور شد: طی چهل سال عمر انقلاب کلیه طرح های  عظیم کشاورزی و صنایع وابسته و تبدیلی در سراسر کشور  از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت بانک کشاورزی و از طریق منابع داخلی و  سپرده گذاری ها رونق گرفته  است.


مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نقش پررنگ بانک کشاورزی در توسعه بخش  کشاورزی را غیرقابل  انکار عنوان کرد و گفت:  طی چهل سال اخیر با حمایت های بانک کشاورزی بیش از ۲۰ واحد پرورش ماهی با تولید بیش از ۱۱ هزار تن ماهی در سال، تأسیس بیش از  ۳۲۰  واحد گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی با ظرفیت ۶۴۰۰رأس، تأسیس بیش از ۲۱۱ واحد پرواربندی  گاو و گوساله ، بیش از ۱۸۰ واحد پروروش طیور و  ۹۶ هزار کندوی زنبور عسل با حمایت بانک کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفت.

نقش موثر بانک کشاورزی در کاهش اثر تحریم ها و تقویت تولیدات داخلی 


وی از پرداخت تسهیلات کشاورزی ، مکانیزاسیون، گلخانه، تسهیلات ازدواج  و عشایر، تسهیلات کمک به زنان سرپرست خانوار و تسهیلات  خسارت دیدگان زلزله برای مقاوم سازی ساختمان به عنوان بخش دیگری از فعالیت های بانک کشاورزی یاد کرد و گفت:با توجه  به سیاست های دولت در جهت حفظ منابع آب، تسهیلاتی در زمینه پوشش انهار و آبیاری قطرای وبارانی در باغات و مزارع کشاورزی  و ترویج کشاورزی نوین به کشاورزان ارائه شد.


فرح بخش با اشاره به تاثیر گذاری بانک کشاورزی به جهت  حوزه تخصصی خود یعنی حمایت از بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: این بانک  نقش موثری در کاهش اثرات تحریم ها و تقویت تولیدات داخلی داشته است.


حمایت بانک کشاورزی در زمینه اشتغالزایی


فرح بخش بیان کرد: بانک کشاورزی در جذب سپرده های مردمی  و تزریق این سپرده ها در بخش کشاورزی تاثیر مستقیمی داشته است و  در  استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد بیشترین تاثیر را در اشتغالزایی  و   حمایت مالی از  این بخش داشته است.


وی گفت: بانک کشاورزی با اتکای به توان نیروی انسانی  و کارشناسان زبده ای که در بانک کشاورزی  حضور دارند این  طرح ها را به مرحله علمیاتی رسانده است.


فرح بخش  عنوان کرد: پس از انقلاب و با تلاش هایی که انجام شده توسعه شعب بانک کشاورزی  در برنامه قرار گرفت و همین موضوع باعث افزایش خدمات این بانک  به شهروندان شد.


پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده توسط بانک کشاورزی


مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال غرامت به بیمه گذاران  برای جبران خسارت وارده به آنها پرداخت شده است عنوان کرد:  این میزان غرامت به بیش از ۶۵۰ هزار نفر از  بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شد.


فعالیت ۲۰ شعبه بانک کشاورزی  درکهگیلویه و بویراحمد


وی گفت: در ابتدای انقلاب تعداد شعب بانک کشاورزی  در کهگیلویه و بویراحمد ۳ شعبه بود که در حال حاضر ۲۰ شعبه  در  شهرها و بخش های استان وجود دارد.


وی به گستردگی خدمات بانک کشاورزی در کلیه شهرها و بخش های استان اشاره کرد: و گفت:  این بانک از سیستم های دستی و  سنتی به مکانیزه تبدیل شد و  در حال حاضر عظیم ترین و  تنهاترین سیستم core banking جهت ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به کشاورزان و مشتریان  در بانک کشاورزی وجود دارد.


فرح بخش با اشاره به  زیرساخت های الکترونیکی  که   در بانک کشاورزی  وجود دارد، تصریح کرد:  این بانک از جهت ارائه خدمات به مشتریان پیشرو است  و تمام خدمات مورد نیاز کلیه بخش های اعم از صنعت و کشاورزی، تجارت و بازرگانی  در چهار چوب سیستم  کاملا بانکی وجود دارد.


وی به وضعیت ارتقای نیروی انسانی در بانک کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت:  جهت حمایت از نیروهای تحصیل کرده در قالب  فارغ التحصیلان  بخش کشاورزی  سقف تسهیلات آزاد و فردی در نظر گرفته ایم.


 فرح بخش عنوان کرد: بانک کشاورزی استان به لحاظ سطح تحصیلی کارکنان در بالاترین سطح است و به گونه ای که تمامی کارکنان آن بالای فوق دیپلم هستند.


مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان بانک کشاورزی برای  ارتقاء دانش آنها یاد کرد و گفت: این آموزش ها در چارچوب فعالیت های بانکی صورت می گیرد.


استمهال  تسهیلات کشاورزان خسارت دیده


فرح بخش در ادامه عنوان کرد: بر اساس مصوبه  دولت  محترم موضوع  بند  خ ماده ۳۳قانون برنامه ششم  توسعه کشور بدهی کشاورزان خسارت دیده با مبلغ کمتر از ۲۰ میلیون تومان به مدت سه سال استمهال خواهد شد.


  مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال  برای این مصوبه در نظر گرفته شده است  و با توجه به تشکیل جلسات کارگروهی حدود ۹/۱دهم درصد این اعتبار به استان کهگیلویه و بویراحمد  ابلاغ شد.


وی گفت: کلیه کشاورزانی که مشمول این بند قانون هستند و مبلغ بدهی آنها کمتر  از ۲۰ میلیون تومان می باشد  می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان از این مصوبه از این بند قانونی  استفاده و بدهی خود را تمدید کنند.


فرح بخش در همین رابطه افزود: کلیه بدهی هایی که در سال زراعی ۹۶ و ۹۷ سر رسید شده اند یعنی سررسید آنها  از  ۱/ ۷/ ۱۳۹۶ لغایت ۲۹/ ۱۲/ ۱۳۹۷ می باشد سود و جرائم آنها توسط دولت پرداخت می شود و اصل تسهیلات تا سال ۱۴۰۰ استمهال می شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان با توجه به محدودیت زمانی که وجود دارد می توانند در شهرستان ها به دبیر کارگروه جهاد کشاورزی محل اقامت خود  و در یاسوج به دبیر کارگروه جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۸ مرکز ویژه خرید گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور، عصر امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در ستاد برداشت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سال زراعی گذشته، سالی ویژه در بخش کشاورزی استان بود که ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌است، برنامه‌ریزی هدفمند جهت به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به‌عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: در سال گذشته میزان ۲۰ هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید ۱۳ هزار تنی در سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۰ درصدی را شاهد بودیم و این موفقیت جز با برنامه‌ریزی درست، ترمیم زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام مدیران به دست نیامد و ضروری است که بار دیگر نیز با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی در استان موفقیتی دیگر را رقم بزنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال‌جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شده‌است، گفت: کار برداشت گندم و جو در استان توسط ۳۲۱ دستگاه کمباین با ۷۱ دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان پیش‌بینی و تجهیز شده و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده‌است.

در ادامه این نشست داریوش حصار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.

کد خبر 746740

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی