Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا گلپایگانی (معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پاتوق شدن محلههای شوش، مولوی و هرندی برای معتادان، گفت: زمانی که فعالیت و زندگی در بخشی از شهر مختل می‌شود، تبدیل به مامنی می‌شود برای کسانی که از نظر اقتصادی توان کمتری دارند. متاسفانه بخش‌هایی از بافت مرکزی تهران به دلیل تحولات موجود در شهر، تبدیل به بافت ناکارآمد شهری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: تقریبا از سال ۱۳۸۰ بحث بهسازی بافت‌های فرسوده با روش‌های جدیدی که از مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری منتج شده، در دستور کار جدی‌تری نسبت به سابق قرار گرفته است؛ هرچند که این موضوع سابقه‌ای طولانی دارد. اصولا قانون نوسازی شهر تهران که از سال ۱۳۴۷ تصویب و ابلاغ شد و سازمان نوسازی شهر تهران براساس آن شکل گرفت، هدفش این بود که بافت‌های ناکارآمد را نوسازی کرده و ارتقا دهد تا کیفیت زندگی در آنجا بهبود یابد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از عوامل اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که بخشی از فضاهای شهر را متاثر می‌کند، عنوان کرد: در رابطه با بافت‌های فرسوده، ما کل عوارض ساختمانی در این بافت‌ها را تخفیف می‌دهیم و از متقاضی هیچ‌گونه عوارضی دریافت نمی‌کنیم تا تشویق به ساخت‌وساز شود.

گلپایگانی افزود: علاوه بر این در محدوده بافت‌های شهری فعالیت‌های رونق‌بخشی نیز انجام داده‌ایم، به طور مثال یک سری مراکز تفریحی، گردشگری، پارک، فضای سبز در این بافت‌ها در نظر گرفته شده تا رونق زندگی را در آنجا افزایش دهد، اما هنوز راه درازی در پیش داریم و باید یک فعالیت چندجانبه انجام شود.

وی با تقدیر از جمع‌آوری معتادان در شوش، مولوی و هرندی که با هماهنگی شهرداری منطقه ۱۲ توسط نیروی انتظامی‌انجام شد، گفت: باید با پدیده موجود در این مناطق که برآیند اتفاقات اقتصادی و اجتماعی است، مقابله کنیم، اما آنچه که بنیادی‌تر است، رونق بخش‌های متروکه شهر است که ما سیاست‌هایی در این زمینه مدنظر داریم و در گذشته هم فعالیت‌هایی در این بخش‌ها انجام شده، اما هنوز زمان زیادی لازم داریم تا به یک فضای مطلوب شهری برسیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی به مردم این مناطق می‌دهید که بدانند فضاهای بی‌دفاع، متروکه و فرسوده این مناطق به گونه‌ای نمی‌مانند که این معتادان یا معتادان دیگر پس از ترخیص از مرکز کهریزک دوباره برای مصرف مواد به این محلات بازنگردند، گفت: شهرداری، بسته‌های تشویقی سازمان نوسازی، بحث دفاتر خدمات تسهیل‌گری نوسازی بافت‌های فرسوده و تهیه طرح‌های موضعی و موضوعی که به رونق کار و فعالیت در این مناطق منجر شود، را دنبال می‌کند، اما این فعالیت‌ها کوتاه‌مدت نیستند که من بگویم به طور مثال ظرف ۳ ماه آینده آسمان به زمین می‌آید یا زمین به آسمان می‌رود و این فعالیت‌ها در بلندمدت جواب می‌دهد.

گلپایگانی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فضای ناکارآمد شهری محله‌های شوش، مولوی و هرندی متاثر از فعالیت سنگین اقتصادی بازار تهران است. بازار تهران انرژیی به این بافت‌ها می‌دهد و به دلیل صرفه اقتصادی برای بازاری‌ها، خیلی از خانه‌های واقع در این محدوده تبدیل به انبار می‌شوند. باید کار بزرگی را در مورد بازار تهران و نیازمندی‌های آن انجام دهیم که آن را نیز کلید زده‌ایم تا انرژی‌ای که بازار به بافت‌های پیرامونی خود وارد می‌کند، به سمت ارتقای کیفیت فضای زندگی برود. البته این هم کاری بلندمدت است و در کوتاه‌مدت ممکن نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شوش هرندی معاون شهردار بافت های فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟

یکی ازچالش‌های خرده فروشی‌ها و آنلاین شاپ‌ها، خرید لوازم مورد نیاز از عمده فروشی‌ها است. خرده فروش‌ها محصولات مورد نیاز فروشگاه‌ خود را از عمده فروشی‌ها تهیه میکنند و اغلب این دغدغه را دارند؛ از کجا اجناس مرغوب و به‌صرفه را پیدا کنیم؟ - اخبار بازار -

صالح آباد یکی از بازارهای پرآوازه کشور واقع در جنوب غرب تهران هست، این بازار عمده فروشی در یک محله قدیمی و سر باز بوده و وسعیت زیادی دارد، صالح آباد تهران از چندین انبار تشکیل شده که شامل؛ انبار 88، انبار 77، انبار 69، انبار فیاضی و انبار داوری می باشد. در این بازار علاوه بر انبارها، چندین پاساژ نیز تاسیس شده است و پیشرفت این بازار موجب گشته تعداد فروشنده‌های این بازار بزرگ رو به افزایش باشند. عمده فروشان در این بازار به فروش لوازم آشپزخانه ریز و درشت، لوازم دکوری، اسباب بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک مشغول هستند. در این بین  بازار لوازم آشپزخانه صالح آباد   و  بازار اسباب بازی صالح آباد  بسیار معروف بوده و روزانه خریداران زیادی به صورت حضوری و غیرحضوری  از این بازار خرید می‌کنند.

آیا بازار صالح آباد مناسب خریداران تک است؟

بله، برخی از عمده فروشان این بازار اجناس خود را به صورت تک نیز به فروش می‌رسانند. روزهای جمعه مناسب‌ترین روز در هفته برای خرید تک است، برخی از مغازه داران صالح آباد در این روز لوازم خود را در سطح بازار بساط می‌کنند و به فروش تک محصولات خود مشغول می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا آسان ترین راه برای خرید از این بازار را به شما معرفی کنیم.

 

آدرس بازار صالح آباد

-آدرس شماره یک از طریق بزرگراه آزادگان: وقتی وارد آزادگان شدید، در حد فاصل بزرگراه شهید کاظمی و بزرگراه بهشت زهرا، خیابان شهید کلهر قرار دارد. صالح آباد در این خیابان قرار گرفته است.

 

– آدرس شماره دو از طریق بزرگراه شهید تندگویان: زمانیکه وارد این بزرگراه شدید، به سمت اتوبان بهشت زهرا بروید و از روی پل شهید صنیع خانی عبور کنید. این بازار در خیابان کلهر قرار گفته است.

 

مسیرهای دسترسی به بازار صالح آباد

برای رفتن به صالح آباد نیز روش‌های متفاوتی وجود دارد. اینکه کدام روش را انتخاب کنید به شرایط شما بستگی دارد. اگر ماشین شخصی دارید، می توانید از یکی از مسیرهایی که در بالا اشاره کردیم، خود را به این بازار برسانید.

 

راه های دسترسی به بازار صالح آباد با وسایل نقلیه عمومی

مترو: برای رسیدن به صالح آباد با مترو، لازم است بدانید که هیچ مترویی مستقیم به این بازار وجود ندارد. به همین خاطر در نزدیکترین ایستگاه باید از مترو پیاده شده و مسیری را به صورت پیاده طی نمایید.
بعد از آنکه سوار مترو شدید، به ایستگاه میدان محمدیه در خط یک مترو بروید. وقتی به این ایستگاه رسیدید، باید با اتوبوس‌های میدان محمدیه به شهرک رسالت که در مجاورت بازار صالح آباد قرار گرفته برسید. در ایستگاه شهرک رسالت از اتوبوس خارج شوید.

 

اتوبوس BRT : چنانچه نمی‌خواهید با مترو به این بازار بروید، این امکان را دارید تا از اتوبوس‌های بی آر تی برای رسیدن به این بازار استفاده کنید. جهت رسیدن به بازار صالح آباد با این اتوبوس‌ها، لازم است تا خودتان را به ایستگاه میدان بهمن برسانید. در ایستگاه میدان بهمن از اتوبوس خارج شده و با تاکسی‌های شهرک رسالت به بازار بروید.

 

ترمینال آزادی: اگر از ترمینال آزادی وارد پایتخت شدید، بی آرتی خط 1 را سوار شده و در ایستگاه نواب از اتوبوس پیاده شوید. در ادامه دوباره سوار بی آرتی خط 4 شوید. پس از آن که به ایستگاه میدان بهمن رسیدید، از اتوبوس خارج شده و با تاکسی‌های شهرک رسالت به سمت بازار بروید.

آسان ترین راه برای دسترسی به بازار صالح آباد تهران

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که در بازار صالح آباد چی لوازمی به فروش میرسد و راه‌ های دسترسی به این بازار به چه صورت است. اما آسان ترین راه برای دسترسی به این بازار بزرگ کشور کدام است؟  عمده فروشی آنلاین بازار صالح آباد؛ صالح مال، شاید آسان ترین راه برای بررسی فروشنده‌ها و اجناس این بازار است. شما با ورود به این وبسایت می‌توانید فعالان در این بازار را شناخته و به آسانی با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟