Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از مواضع آمریکا در مورد بحران ونزوئلا از حمایت این سازمان از راه حل های سیاسی و گفتگو محور خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت عمر مداخله نظامی کشور‌های خارجی در آمریکای لاتین سال هاست که پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنتونیو گوترش در واکنش به مداخله نظامی احتمالی آمریکا در بحران سیاسی ونزوئلا ضمن تاکید بر پایان عمر مداخله نظامی کشور‌های خارجی در امور آمریکای لاتین، ابراز امیدواری کرد که هیچ نیروی خارجی وارد ونزوئلا نشود.
این اظهارات گوترش در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا برای حل بحران سیاسی این کشور اعلام شد.
وی در ادامه گفت:" درخواست قاطع ما اجتناب از هرگونه اعمال خشونت است که به نفع هیچکش نیست. "
«ونزوئلا آنالیز» نیز به نقل از سخنگوی سازمان ملل نوشت:" این سازمان از تلاش‌های بین المللی برای یافتن راه حل سیاسی برای وضعیت ونزوئلا استقبال و حمایت خواهد کرد. "   به گزارش رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته در توئیتی از لغو تحریم های آمریکا علیه افسران ارشد ارتش ونزوئلا در صورت به رسمیت شناختن خوان گوایدو خبر داد.
وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت آمریکا لغو تحریم‌ها علیه افسران ارشد ارتش ونزوئلا را مورد بررسی قرار خواهد داد و هر افسری که از دموکراسی حمایت کرده و دولت خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت بشناسد، از این تحریم ها معاف خواهد کرد.   در پی بروز بحران سیاسی در ونزوئلا، اتحادیه اروپا و آمریکا با به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس مخالفان این کشور بر شدت تنش‌ها در این کشور دامن زدند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ونزوئلا آنتونیو گوترش بحران مداخله نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند

سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ائتلاف بولیواری برای خلق‌های قاره آمریکا موسوم به آلبا خواستار راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین شدند.

براساس گزارش المیادین، در جریان بیست و سومین اجلاس سران اتحاد آلبا و برنامه همکاری فنی در کاخ میرافلورس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، این بلوک منطقه‌ای بیانیه مشترکی در چارچوب روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی صلح صادر کرد.

 این بیانیه خواستار راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق گفتگو بر اساس تشکیل دو کشور شد. آلبا خواستار این شد که به فلسطین اجازه داده شود تا از حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، و تضمین حق بازگشت پناهندگان، استفاده کند. 

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف اقدامات نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینی‌ها که نقض اصول منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، اقدام کند. 

اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید