Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از گاردین، بنابر اعلام یک موسسه خیریه در بریتانیا، بیش از ۵۰ هزار نفر از سالمندان این کشور به دلیل عدم دسترسی به خدمات درمانی جان باخته اند.

بنابر اعلام این موسسه، بسیاری از مردم انگلستان برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان ها دچار مشکل بوده و باید مدت زمان زیادی در انتظار درمان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود گذشت ۷۰۰ روز از وعده دولت انگلیس برای تدوین سیاست های بهبود خدمات بهداشتی و درمانی، هنوز این سیاست ها اعمال نشده و موجب مرگ بیش از ۵۰ هزار نفر شده است.

برخی از نمایندگان بریتانیا نیز نسبت به عدم توانایی دولت برای ارائه خدمات درمانی به مردم تذکر داده و درخصوص بروز بحران درمان کودکان و افراد آسیب پذیر هشدار داده اند.

کارولین آبراهامز مسئول یکی از موسسات خیریه انگلیس می گوید: متاسفانه دسترسی به خدمات درمانی در کشور برای بسیاری از افراد مشکل است. جای تاسف است که تعداد زیادی از سالمندان کشور در انتظار برای اقدامات درمانی، جان خود را از دست می دهند.

بنابراعلام مقامات بریتانیا، دولت به دلیل کاهش بودجه های درمانی موجب ایجاد بحرانی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان به شهروندان شده است.

مقامات محلی نیز در هشدار به دولت انگلیس اعلام کرده اند، درصورتی که دولت بریتانیا نسبت به افزایش بودجه این حوزه اقدام نکند، به زودی شاهد بروز بحرانی خطرناک برای درمان کودکان و بزرگسالان بوده و بسیاری از شورای های کشور نیز ورشکست خواهند شد.

کد خبر 4535947

منبع: مهر

کلیدواژه: بریتانیا خدمات درمانی سالمندی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی

سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۳۶ میلیون خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است، در این آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی و خون‌شناسی مجهز هستند و تمام آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تمام آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان دارای ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲ مرکز درمانی سرپایی و همچنین ۱۱ هزار تخت بستری است که آماده خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان هستند.

این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۵ هزار آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

مطابق آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند و در بخش طرف قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی است.

کد خبر 746159

دیگر خبرها

  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • اجرای موفق طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز