Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:02:24 GMT

نخستین کارگاه زیست محیطی در بمپور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۸۰۴۶

نخستین کارگاه زیست محیطی در بمپور برگزار شد

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان محمد انور هاشمزهی روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: در راستای ارتقای فرهنگ زیست محیطی و آموزش اقشار مختلف جامعه نخستین کارگاه آموزش زیست محیطی برای آموزشیاران و سوادآموزان نهضت سوادآموزی بمپور برگزار شد.
وی گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه طبق هماهنگی با نهضت سوادآموزی بمپور کارگاه آموزشی یک روزه برای آموزشیاران و سوادآموزان برگزار که با استقبال جمع کثیری از جامعه هدف مذکور روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر افزود: در این کارگاه آموزشی مسائلی مانند لزوم حفظ تنوع زیستی و حفاظت از گونه های جانوری و آلودگی های زیست محیطی با جوامع محلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
9923**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جامعه حفاظت محیط زیست زیست محیطی سیستان و بلوچستان محیط زیست جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی

مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر از اجرای برنامه آموزشی - عملیاتی مانور اطفا حریق مراتع در منطقه حفاظت شده کرایی خبر داد.

زمانپور گفت: وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مخرب‌ترین حوادثی است که آثار و پیامد‌های زیاد و گاهی جبران‌ناپذیری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، محیط‌زیستی و انسانی به دنبال دارد. از جمله این پیامد‌ها می‌توان به از بین رفتن بخشی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور، از بین رفتن حیات وحش و کاهش تنوع زیستی گیاهی و جانوری، آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین و تشدید فرسایش خاک اشاره کرد.

وی افزود: آموزش و آماده باش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست به صورت دوره‌ای و مستمر از طریق انجام مانور، تجهیز و به روز رسانی وسایل و تجهیزات آتش نشانی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه محیط بانان با همکاری نیرو‌های آتش نشانی و ... در شهرستان انجام می‌گیرد.

زمانپور بیان داشت: در راستای آموزش‌های میدانی هنرجویان رشته محیط بانی براساس استاندارد کنترل سوانح، برنامه آموزشی کار با وسایل خاموش کردن آتش، اقدامات امداد‌ی و اورژانسی در برخورد با فردی که دچار سوختگی شده است و... از جمله موارد آموزشی بود که در این برنامه ارائه گردید.

منطقه کرایی در سال ۱۳۷۶ به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و تا سال ۱۳۸۶ که طی مصوبه شماره ۲۸۸ شورای عالی محیط زیست مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۸۶ بعنوان منطقه حفاظت شده، معرفی و به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست گردید.

طرح پایلوت دیپلم محیط بانی در هنرستان کشاورزی شهید باهنر شوشتر در حال اجرا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • روز زمین ۱۴۰۳+ شعار و پوستر Earth Day 2024
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • محیط زیست، آب و خاک؛ مسائل مهم استان فارس هستند