Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@05:16:57 GMT

۵۴ پروژه عشایری در استان به بهره برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۸۹۳۱

۵۴ پروژه عشایری در استان به بهره برداری می‌رسد

خراسان شمالی- محمدرضاقلی پور گفت: ۸۰ درصد دام زنده از استان خارج می شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا قلی‌پور مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی در نشست خبری از افتتاح ۵۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال در مناطق عشایری استان، همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد. قلی پور افزود: این پروژه ها شامل تامین پنل های خورشیدی، تامین آب شرب، احداث و مرمت راه های عشایری، تجهیزات اتراق گاه‌های عشایری، بهسازی اماکن دامی، برق‌رسانی به کانون‌های خودجوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون ۳۵۶ پنل خورشیدی سیار به عشایر استان تحویل داده شده و در راستای برنامه ششم توسعه تمام ۳ هزار و ۸۰۰ خانوارعشایر کوچ روی استان از پنل خورشیدی طی سالیان آینده برخوردار می شوند. وی با اشاره به ۲۰۰ هزار راس دام مازاد در استان گفت: سرانه دام خانوار در کشور ۱۱۳ راس بوده و سرانه دام در استان ۱۵۶ راس است. قلی پور در خصوص راه های دسترسی عشایر نیز اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰۰ کیلومتر راه جهت دسترسی عشایر احداث، مرمت و نگهداری شده و امروز بیش از ۹۵ درصد جمعیت عشایر استان از راه های مناسب و همچنین از آب آشامیدنی سالم برخودار هستند. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افتتاح پروژه دام عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس کانکسی عشایر خراسان شمالی فرسوده هستند

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس کانکسی عشایر استان فرسوده هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

قاسم اکبری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مدارس عشایری خراسان شمالی ۳۱۱ آموزشگاه است که ۷۰۳۰ دانش آموز در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در این مدارس ۸۸۱ همکار فرهنگی مشغول آموزش و تربیت دانش آموزان هستند.

اکبری ادامه داد: ۸۷ مدرسه سیار عشایری برای دانش آموزان عشایری استان وجود دارد که البته مدارس سیاری به صورت کانکس هستند، فرسوده شده اند.

وی بیان کرد: مدارس متوسطه اول و دوم عشایری برای ما از اهمیت زیادی برخوردار هستند و درصدد توسعه آن‌ها هستیم اما نمی‌توان اعتبارات استان را در استان گلستان که جزء مناطق قشلاقی خراسان شمالی هزینه کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در تلاش هستیم تا یک باب خوابگاه دانش آموزی برای دختران را در استان گلستان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید هنرستان‌های عشایری را تقویت کرد چراکه موجب ایجاد اشتغال می‌شود و برای دانش آموزان حرفه آموزی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • ۷ طرح عشایری در منطقه طسوج در آستانه بهره برداری
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی
  • ساختار سازمان امور عشایری کشور تغییر می‌کند
  • مدارس کانکسی عشایر خراسان شمالی فرسوده هستند
  • عشایر غیرواقعی از فهرست آمار عشایری خط خواهند خورد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان