Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با وزیر دارایی عراق، بر تسریع در پرداخت بدهی های ایران با استفاده از مکانیزم پرداخت مالی جدید، تاکید شد.

عبدالناصر همتی در نشست با وزیر دارایی عراق، با اشاره به درک محدودیت های بانک مرکزی عراق توسط ایران به دلیل شرایط تحریم گفت: ما انعطاف لازم را داریم که در همین چارچوب، همکاری کنیم و توافق شب گذشته نیز برای شروع مراودات پولی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای پیشبرد روابط دو کشور، گام های محکمی بردارند.

در ادامه این نشست، وزیر دارایی عراق با اشاره به تصویب بودجه سال جدید این کشور توسط پارلمان، گفت: بر اساس بودجه مصوب، می توانیم موضوع صادرات ایران به عراق را آغاز و مشکل پرداخت مطالبات ایران را مخصوصا در حوزه گاز و برق حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه خوبی برای حوزه برق عراق در نظر گرفته ایم، افزود: برای بازپرداخت بدهی ها به ایران، مبالغی را در نظر گرفته ایم که اجرایی شدن مکانیزم پرداخت مالی جدید بین دو کشور که در توافقات این سفر حاصل شد، آن را تسریع خواهد کرد.

وزیر دارایی عراق ادامه داد: از توافقات حاصل شده و مفاد آن اطلاع دارم و به منظور حلمشکلات موجود، تلاش می کنم تا این توافقات به طور کامل اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت مستمر روابط اقتصادی دو جانبه تصریح کرد: من با شما هم عقیده ام که مسائل بانکی کلید حل مشکلات و توسعه روابط ایران و عراق است و باید راهکارهای مناسب در این خصوص را، در دیدارها پیدا کنیم.

اقتصاد آنلاین/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CKW برچسب ها: همتی ، بانک مرکزی ، عراق ، ایران

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی تاکید کرد: با اجرای طرح «کهربا»، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد