Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

کتاب «عملیات والفجر 4؛ انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت؛ سفر فرستاده ویژه ریگان به بغداد» روزشمار جلد بیست‌وهشت، در سی‌و‌ششمین دوره کتاب سال در حوزه علوم اجتماعی و در بخش علوم نظامی به‌عنوان کتاب سال شناخته شد.

علیرضا لطف‌الله زادگان مؤلف کتاب روزشمار جلد 28،گفت: کتاب روزشمار بیست و هشتم از جلدهای پروژه بزرگ روزشمار است و مقطع اجرای عملیات والفجر 4 را در بردارد و به وقایع و رویدادهای مهر تا آذرماه سال 1362 می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطف‌اله‌زادگان گفت: اجرای عملیات والفجر 4 در منطقه شیلر، حملات عراق علیه اهداف غیرنظامی و بمباران شیمیایی نیروهای ایران، قطعنامه شماره 540 شورای امنیت سازمان ملل متحد، ادامه بازتاب تحویل هواپیماهای سوپراتاندارد به عراق، مقدمات انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی، اوضاع اقتصادی و تحولات روابط خارجی ایران و عراق، نزدیک شدن شوروی و آمریکا به عراق، انفجارهای بیروت و کویت، تشکیل دادگاه اعضا و مسئولان تشکیلات مخفی حزب توده ازجمله مسائل مهم این کتاب است.

این نویسنده درباره مهم‌ترین موضوعات نظامی این کتاب گفت: در این مقطع 67 روزه، مباحث کتاب در بخش نظامی شامل گزارش¬های مربوط به تصمیم¬گیری، طراحی و اجرای عملیات والفجر 4، تحرکات عناصر ضدانقلاب در غرب و شمال¬غرب، تحولات نظامی در خلیج‌فارس است.

وی اقدامات نظامی عراق را از دیگر موضوعات نظامی موردبحث در این کتاب مطرح کرد و گفت: حملات موشکی عراق به شهرها و حمله به کاروان‌های باری و نفتکش ها در بندر امام خمینی و خور موسی از موضوع نظامی دیگر است که به‌صورت مشروح به این موضوعات در روزهای متفاوت پرداخته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه روزشمار یک مسئله بی‌نظیری و در سطوح بین‌المللی است، افزود: مطالب این کتاب، هم به خاطر وسعت منابع مورداستفاده قرارگرفته و هم نوع نگارشی که نه به‌صورت تک خبر بلکه به‌صورت گزارش ارائه‌شده، بسیار بدیل و بی‌نظیر است.

مؤلف روزشمار جلد 28، گفت: روزشمار بیست و هشتم علاوه بر مسائل نظامی، مسائل غیرنظامی را هم شامل می‌شود، مسائل سیاسی که به نحوی به سرنوشت جنگ گره خورده بود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کتاب سال عراق شورای امنیت سازمان ملل انتخابات مجلس شورای ایران امام خمینی جنگ امنیت سازمان ملل متحد انتخابات جنگ جهان کویت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» نوشته محمود نجم آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

تا کنون کتاب های «تاریخ پیامبر اسلام» نوشته محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» نوشته علامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سید جعفر شهیدی، «مساله حجاب» نوشته شهیدمرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور ، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات سیدعلی خامنه ای،«حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد، «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده‌اند.

جلسه بررسی کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» با سخنرانی محمد حسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیات علمی دایرة‌المعارف اسلامی همراه است و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم دبیری این نشست را به عهده خواهد داشت.

این‌نشست یکشنبه ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه ملی برگزار و به‌صورت زنده از صفحه آپارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی aparat.com/nlai_ir پخش می‌شود.

کد خبر 6079830 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • امام چگونه نگرانی‌ها درباره عملیات والفجر 8 را به اطمینان بدل کرد؟
  • عملیات عمرانی بزرگترین پروژه مسیر گشایی تاریخ تبریز
  • دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان
  • دستورات رئیس جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان مورد پیگیری قرار گرفت
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • گفت و شنود/ خودتو جمع کن!
  • دستاوردهای تاریخ‌ساز عملیات «وعده صادق»