Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید پورعیسی در آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی شهرستان جاجرم اظهار داشت: باید اقدامات و خدمات مختلف نظام جمهوری اسلامی به درستی برای مردم تبیین شود و آنان بدانند متناسب با ظرفیت ها و محدودیت ها بهترین اولویت ها برای خدمت به رسانی به مردم انتخاب شده است.

وی افزود: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری ما باید مطالبه گر و پاسخگو باشیم، بنابراین خدمات دولت باید برای مردم تشریح و اطلاع رسانی شود؛ فرهنگ خوبی در کشور ایجاد شده است که فعالیت های انجام شده در هفته دولت و دهه مبارک فجر به سمع و نظر مردم می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش دولت های مختلف ایجاد امکانات رفاهی برای مردم است اما باید این خدمات ارائه شده با رضایت مردمی همراه باشد. پورعیسی تصریح کرد: باید به میان جامعه برویم و از انتظارات مردم آگاه شویم؛ نمی توانیم در شهر و پشت درهای بسته برای مناطق روستایی تعیین اولویت داشته باشیم.

پورعیسی مطرح کرد: یکی از نقدها به نظام برنامه ریزی کشور این است که کارشناس محور و صرفا منطبق بر مباحث فنی است اما در جامعه فعلی برنامه ریزی ارتباطی حائز اهمیت است و باید انتظارات جامعه هدف، احصا شود و در مقام تصمیم گیری، تمصمیم سازی و اجرا مورد توجه باشد .

وی با بیان این که هر چه نقش و مشارکت مردم در سیاست گذاری و برنامه ریزی ها بیشتر باشد آن اقدام در اجرا موفق تر و نتیجه کار مورد رضایت بیشتر مردم خواهد بود، افزود: اعتقاد دارم هر چه در حوزه تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا با گروه های مختلف مشارکت داشته باشیم شاهد افزایش انسجام اجتماعی، ارتقای تعلق خاطر و اعتماد مردمی به نظام و دولت و اثربخشی بیشتر کارها خواهیم بود.

وی گفت: دنیای امروز دنیای دانش محور به ویژه بر محوریت دانش بومی است و بسیاری از افراد در مناطق روستایی دارای تجارب با ارزشی هستند که در مقام اجرا می تواند به ما کمک کند بنابراین بر بهره مندی از تجارب مردمی تاکید دارم.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود بر توانمندسازی نیروهای انسانی نیز تاکید کرد و افزود: تلاش ما ایجاد راه های ارتباطی، بیمارستان ها، مدارس و دیگر مظاهر تمدن است اما اگر همراه با این اقدامات به فکر توانمندسازی نیروی انسانی نباشیم، موجب می شود سیاست های کاری ما در بازه زمانی طولانی و گاه با کیفیت کم، به بهره برداری برسد.

پورعیسی تصریح کرد: باید هر چقدر می توانیم، در حوزه انسانی سرمایه گذاری کنیم؛ فضای کار را نبندیم و قدرت بیشتری برای انجام کار به نیروهای انسانی بدهیم. وی ادامه داد: سیستم سلسله مراتبی را برداریم؛ حرف اول و آخر را لزوما نباید مقام مسئول رده بالا بزند و به اعتقاد بنده فردی که دارای دانش و تجربه بیشتر و درصد خطای کمتر است، می تواند صاحب نظر باشد.

پورعیسی تاکید کرد: اگر این فرهنگ در حوزه اداری پذیرفته شود، شنوای حرف و صدای مردم عادی نیز خواهیم بود و در ادامه می توانیم انتظارات مردمی را شناسایی، اولویت بندی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به روند کاری پرشتاب و توسعه ای استاندار افزود: دکتر شجاعی برای انجام کارها از تمامی ظرفیت ها استفاده می کند و این روند می تواند توسعه استان را رقم بزند و مباحث مختلف مانند ایجاد و تکمیل ارتباطات جاده ای، ریلی و هوایی و ... ساماندهی شود.

وی مطرح کرد: تدوین سند توسعه شهرستان ها مورد تاکید استاندار بوده است، بنابراین مجموعه مدیریت شهرستان ها با احصای اولویت ها این سند را تهیه کنند تا در ادامه مسیر، چراغ راهی برای فعالیت ها باشد. وی اضافه کرد: مدیران شهرستانی باید تلاش کنند تا توجه مدیران کل استان به چالش های شهرستان جلب شود و مسیر تعیین اولویت ها از سوی شهرستان و استان دوطرفه باشد.

پورعیسی خاطرنشان کرد: در این سند نباید تنها موضوعات فنی و عمرانی دیده شود بلکه برای افزایش رضایت مردمی باید مباحث مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، سیاسی، فرهنگی و ...  دیده شود و در تهیه آن از همه افکار و اندیشه ها بهره مند شوید. وی ادامه داد: بنا به اعلام استاندار، مدیران شهرستانی می توانند پیگیر مشکلات خود در سطح وزارتخانه ها باشند و با ایجاد ارتباطات مختلف از تمامی ظرفیت ها برای حل مشکلات استان و شهرستان ها بهره مند شوید.

پورعیسی خطاب به مدیران حاضر در مراسم تاکید کرد: تنها به منابع و اعتبارات دولتی بسنده نکنید؛ در حوزه جذب سرمایه گذار و تسهیلات مختلف، حضور نهادهای انقلابی مانند بنیادهای علوی، برکت، آستان قدس رضوی و ... به عنوان معین شهرستان ها با هدف محرومیت زدایی، جذب مشارکت های مردمی فعالیت داشته باشید.

در این مراسم فرماندار جاجرم نیز اظهار داشت: امروز در شهرستان شاهد افتتاح طرح های مختلف در حوزه های صنعتی، کشاورزی، اقتصادی، بهداشت و درمان و .... هستیم. رضا آذری افزود: کارخانه شمش آلومینا به عنوان مهم ترین پروژه صنعتی شهرستان با برنامه ریزی انجام شده هفته اول اسفند سال جاری به بهره برداری می رسد که در شرایط جنگ اقتصادی کنونی این کارخانه نماد اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ خراسان شمالی دهه فجر کشاورزی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳