Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:33:18 GMT

هفت محرک اقتصادی، محور توسعه قم در سال آینده است

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۰۰۲۸

هفت محرک اقتصادی، محور توسعه قم در سال آینده است

به گزارش ایرنا، محمود نوربخش روز پنجشنبه در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزود: این طرح ها شامل توسعه زیرساخت های گردشگری، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، تکمیل و راه اندازی فرودگاه، تکمیل شبکه ریلی، احیا و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری، بهره برداری از دریاچه نمک و تحقق بندر خشک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در بخش گردشگری، ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت های حوزه زیارت و گردشگری، توسعه ظرفیت های اقامتی، توسعه تاسیسات گردشگری و بهره برداری از منطقه های نمونه گردشگری در دستور کار است.
وی ادامه داد: افزایش و بهبود تولیدات صنعتی و معدنی، بهره برداری از دریاچه نمک در بخش صنعت و معدن و طرح هایی از جمله تکمیل، راه اندازی و بهره برداری از مجموعه گردشگری فرودگاه از طرح های هدف گذاری شده در بخش زیربنایی و عمرانی است.
به گفته نوربخش، تکمیل شبکه ریلی استان با اتصال شهرک صنعتی شکوهیه و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری و احیا و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری از دیگر طرح ها برای توسعه استان در سال 98 می باشد.
وی گفت: برای تحقق طرح های هدف گذاری شده، دستگاه های اجرایی، خیران، کارآفرینان و سرمایه گذاران باید مشارکت و مسئولیت پذیری داشته باشند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه قم با بیان این که واگذاری طرح ها به بخش غیردولتی از سیاست های مهم دولت است، خاطرنشان کرد: تاکنون فقط سه طرح از طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار شده است و سایر طرح ها در قالب مواد قانونی 88، 142 واگذار شده و بیشتر اجاره ای است.

* مشاور سازمان برنامه و بودجه قم نیز گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 95، 20 جلسه، سال 96، 11 جلسه و 61 مصوبه و سال 97، هفت جلسه و 40 مصوبه داشته است.
حمید اخوان افزود: در کارگروه ویژه تدوین مدل اقتصادی در سال 98، سه موضوع رفع موانع از سرمایه گذای در منطقه فرودگاه، زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار در دریاچه نمک و قم گردی مورد تاکید ویژه قرار دارد.
وی اضافه کرد: 42 طرح در سال 95، 50 طرح در سال 96 و 21 طرح نیز در سال جاری پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.
وی با اشاره به تصویب طرح هایی در سه سال گذشته در راستای اشتغال فراگیر، تحقق رونق تولید و خروج بنگاه ها از رکود، گفت: در بخش صنعت و معدن، 37واحد صنعتی با سرمایه گذاری سه هزار و 700 میلیارد تومان و اشتغالزایی سه هزار و 600 تن به بهره برداری رسیده است.
اخوان ادامه داد: در بخش کشاورزی، 6 هزار هکتار آبیاری تحت فشار، 2 هزار و 300 هکتار تغییر الگوی کشت و ایجاد باغ های پسته و همچنین 2 هزار و 200 تخت بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت است و در چند سال آینده جهش قابل توجهی در این بخش ها خواهیم داشت.
به گفته وی، چند هتل چهار و پنج ستاره در استان در حال احداث است که تخت های اقامتی استان را به 2 برابر افزایش خواهد داد.
وی تعداد طرح های اقتصاد مقاومتی در سه سال گذشته را 123 طرح عنوان و بیان کرد: 53 طرح مربوط به بخش تولید و اشتغال و 70 طرح مربوط به کارگروه عمرانی و زیربنایی می باشد که تاکنون 26 طرح به بهره برداری رسیده است.
اخوان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته، 238 طرح با اعتبار 641 میلیارد ریال به بخش غیردولتی واگذار شده که از این تعداد، 205 طرح تکمیل و آماده بهره برداری است.
هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاونان این سازمان و مسئولان استان قم در سالن جلسه های استانداری قم برگزار شد.
در این جلسه مصوبه های جلسه های قبل ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد و اولویت های استان قم در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اشتغال اقتصاد مقاومتی حوزه بهداشت و درمان سازمان برنامه و بودجه قم جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور 10 استان برگزار شد.

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074929 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است