Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، سعید نمکی صبح امروز 18 بهمن در دیدار با دو تن از مراجع عظام، گفت: طرح تحول نظام سلامت به منظور کاهش پرداخت‌ها توسط بیماران، رفع مشکلات مرتبط با تامین دارو به خصوص داروی بیماری‌های صعب العلاج و حفظ پزشکان در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم با شدت و قدرت دنبال خواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های دکترهاشمی در وزارت بهداشت برای خدمت به مردم ادامه می یابد، افزود: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از طرح‌های دست‌گیرانه دولت برای کمک به مردم در بخش سلامت  از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و طرح موفقی بود که تاکنون در چهار مرحله انجام شده‌است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه‌های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه مسائل بهداشت و درمان کشور نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور به علت تحریم‌ها و احتمال تشدید آنها در سال 98، در حوزه سلامت باید به گونه ای عمل کنیم تا منابع به درستی استفاده و نهایت خدمت به مردم ارائه شود تا بتوانیم در قالب این برنامه از بیماران نیازمند بیشتر و بهتر دستگیری نماییم که امیدواریم بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم. نمکی با بیان اینکه 95 درصد بودجه نظام سلامت را در 5 سال اخیر هدایت کرده‌است، به تشریح یکی از طرح‌های این وزارت برای کاهش هزینه‌ها پرداخت و تصریح کرد: یکی از الزامات قانونی ما بحث پزشک خانواده و سیستم ارجاع و راهنمایی‌های بالینی هست که امیدواریم با اجرایی کردن این طرح هزینه‌های اضافی را کم‌تر کنیم؛ امیدوارم در اقتصادی‌تر کردن روش‌های اجرایی در وزارت بهداشت بهتر عمل کنیم و بتوانیم منابع را به سمت نیازهای ضروری‌ و توزیع عادلانه‌تر ببریم. وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تقدم پیشگیری بر درمان، یادآورشد: کار دیگری که باید در کشور اجرایی و نهادینه شود، اجرای طرح پیشگیری عمومی است؛ باید زندگی سالم را در جامعه فراهم کنیم تا از هزینه‌های درمان در جامعه بکاهیم. وی ابراز کرد: امروزه دیگر نمی‌توان با صرف واکسیناسیون بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد درنتیجه قصد داریم با تغییر شیوه زندگی مردم، در جهت پیشگیری از بیماری‌ها گام برداریم چراکه در صورت تغییر ندادن شیوه زندگی بیماری‌ها به تهدیدی جدی برای ما تبدیل خواهندشد. نمکی با ابراز امیدواری در خصوص آشنایی دانشجویان و پزشکان با طب اسلامی و بزرگان این رشته، بیان کرد: در گذشته به اطبا حکیم می‌گفتند که حکیم دانستن اطبا حاکی از گرایش به سمت حکمت و جامع‌نگری بوده‌است که امیدواریم بتوانیم جامع‌نگری را در دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش دهیم؛ امروز می‌خواهیم دانشجویان را با طب اسلامی آشناتر کنیم و به‌جای آموزش‌های صرف بیمارستانی، جامع نگری و آموزش محوری را بیشتر کنیم. انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا وزیر بهداشت نمکی مراجع دیدار طرح سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۳ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رحیم‌نیا گفت: از ۲۸ اسفند تا امروز، ۳۳ هزار و ۹۰۰ شکایت  در سامانه سامانه ۱۹۰ ثبت شده است که  ۶ هزار و   ۷۱۸ مورد شکایت مربوط به درمان، ۵۲۷ مورد مربوط به شکایت از کادر درمان و هزار و  ۶۶۲ مورد مربوط به استعلام دارویی بوده است.

وی افزود: از  ۶ هزار و ۷۱۸ تماس مربوط به درمان، ۴۴۶ مورد منجر به شکایت و پیگیری شده است که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به نبود پزشک متخصص در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بوده است.

رحیم‌نیا با اشاره به اینکه برخی از این موارد اورژانسی نبوده است، گفت: با دستور وزیر بهداشت موارد مربوط به درمان در کمترین زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در ارتباط هستیم و موارد مربوط به نبود پزشک در فاصله زمانی ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بررسی و مشکل حل می‌شود.

رحیم‌نیا افزود: شکایات مربوط به مسائل بهداشتی مانند رستوران‌ها هم در فاصله زمانی چندساعته بررسی می‌شود.

به گزارش آنا، سامانه ۱۹۰، سامانه مدیریت ارتباطات مردمی ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار، شبانه روزی پاسخگوی شکایات هموطنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳۳ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور