Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و هیات مدیره این شرکت که در شهر قم برگزار شد؛ ضمن تشکر از زحمات کلیه کارکنان صنعت گاز کشور و فعالیتهای انجام شده در این حوزه در اقصی نقاط کشور، با بیان مطلب فوق، گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات چشمگیری در عرصه گازرسانی به شهرها، روستاها،صنایع و نیروگاهها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گازسوز شدن یا دوگانه سوزشدن وسایل حمل و نقل عمومی و اهمیت و جایگاه توسعه گاز در پیشرفت  کشور اظهار داشت: قطعا یکی از اولویت های کنونی وزارت نفت باید موضوع گازسوز شدن وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مثبت گازسوز شدن وسایل حمل و نقل عمومی تصریح کرد: کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا از مهم ترین آثار مثبت این موضوع است. همچنین با گازسوز شدن وسایل حمل و نقل عمومی اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی در کشور راحت تر صورت می گیرد.

به گزارش از شرکت ملی گاز ایران؛ دکتر لاریجانی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث فعالیت شرکت ملی گاز ایران، موضوع صادرات گاز مایع (LPG) به کشورهای دیگر است که در این رابطه نیز باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: نعمت گاز در کشور ، آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان آورده است که لازم است مردم قدر این نعمت خدادادی را بدانند و با مصرف بهینه ، این انرژی پاک را جهت استفاده بیشتر صنایع، نیروگاهها و نسل های آتی حفظ کنند.

در این دیدار، همچنین حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون به ۹۸ درصد جمعیت شهری در کشور گازرسانی شده است، گفت: در این میان تنها استان سیستان و بلوچستان از توسعه کمتری برخوردار بوده که با تدوین برنامه های گسترده و پیگیری پروژه های در حال اجرا در آینده نزدیک فرایند گازرسانی در این استان کامل خواهد شد. همچنین براساس آمارها تاکنون ۷۷ درصد از جمعیت روستایی گازرسانی شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به ۳ هزار روستا و در سال آینده نیزبه ۳ هزار روستای دیگر گازرسانی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در شرایط کنونی روزانه بیش از۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می شود، افزود: این میزان تا سال ۱۴۰۰ به یک میلیارد مترمکعب می رسد البته یکی از دغدغه های شرکت ملی گازایران، بحث ضرورت اصلاح الگوی مصرف و تلاش جهت افزایش بهره وری به ویژه در نیروگاه ها است زیرا طبق بررسی های صورت گرفته مصرف گاز در این مراکز تا ۳۰ درصد قابلیت صرفه جویی دارند.

وی با اشاره به برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران برای مقاوم سازی شبکه گازرسانی در برابر بلایای طبیعی، تصریح کرد: خوشبختانه شرکت ملی گاز ایران اقدامات قابل قبولی در این رابطه در استان تهران صورت داده و این موضوع در شهرهای بزرگ دیگر نیز در حال پیگیری و انجام است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی ماموریت های اورژانس در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، طین الله عین اللهی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس بودیم و در حال حاضر تعداد ۲۶ هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: ۵۸ هزار بیمار توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و ۷۷ هزار نفر نیز توسط آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عین اللهی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه کردند افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۸۵۰ بیمار بدحال نیز احیای قلبی شدند و تعداد ۴۷۰ هزار نفر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز دربندی بستری شدند.

وزیر بهداشت و درمان ابراز کرد: در این مدت ۱۱۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های مختلف سراسر کشور صورت گرفته که ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است.

وی عنوان کرد: ۸۷۰ هزار تیم بازرسی در سراسر کشور در این ایام مشغول به فعالیت بودند که پس از بازرسی‌های صورت گرفته ۲۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی توسط عوامل قضایی پلمپ شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان قم در ایام نوروز اورژانس به بیش از ۳۶۰۰ مصدوم جاده‌ای و شهری خدمات ارائه کرده که این آمار کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

عین اللهی افزود: در استان قم در ایام نوروز ۹۶۰۰ بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که ۳۸۰۰ نفر از آنان بستری شدند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تیم‌های بازرسی ۵۵۰۰ مورد بازرسی بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز مختلف نظارت داشتند که ۷ هزار تن مواد غذایی فاسد در این استان معدوم شده است.

کد خبر 6063793

دیگر خبرها

  • صنعت خودروسازی ایران در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفت
  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • وضعیت آلودگی هوا در دهمین روز فروردین ۱۴۰۳
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت های اورژانس در ایام نوروز
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها