Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@07:37:52 GMT

کلاهبرداری از ۲۰۰۰ شهروند در تلگرام

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۰۵۴۴

فرمانده انتظامی استان از دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی بیش از ۲۰۰۰ شهروند در سراسر کشور با استفاده از کانال‌های تلگرامی دوست یابی و جعل درگاه بانکی خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا این فرماندهی مبنی بر عضویت در کانال تلگرامی دوست یابی و پرداخت ۲۰ هزار ریال برای خرید نرم افزار از طریق درگاه بانکی که در کانال بوده پس از چند روز متوجه شد از وی ۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی ساکن یکی از شهرستان استان تهران را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مازندران اضافه کرد: در بازرسی از محل سکونت این فرد، یک دستگاه اسکیمر به همراه تعدادی کارت خام و کارت عابر به نام غیر و تعداد ۱۰ عدد سیم کارت، یک دستگاه پرینتر رنگی و ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

میرفیضی، اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت که از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ با هدف کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به ایجاد ۲۰ کانال تلگرامی با عناوین دوست یابی، صیغه یابی و انتشار نرم افزار‌ها در این کانال‌ها در سطح گسترده کرده که تنها در یک فقره ۱۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: این فرد در ادامه تحقیقات پلیس عنوان داشت با ایجاد درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) و دسترسی به اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به خرید و فروش شارژ و کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

میرفیضی با اشاره به شناسایی و کشف اطلاعات حساب بانکی بیش از ۲ هزار شهروند در سراسر کشور از سیستم‌های رایانه‌ای که این فرد از آنان کلاهبرداری یا قصد کلاهبرداری داشته به شهروندان هشدار داد: از عضویت در کانال‌های تلگرامی دوست یابی، صیغه یابی، ماهواره جیبی و ... جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک پلیس تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست حدود ۳۰ سال پیش (فیلم)
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست ۲۹ سال پیش! (فیلم)
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام