Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: علیرغم فشارهای آمریکایی‌ها در زمینه گردشگری شاهد رشد آن در سال جاری هستیم و تحریم‌ها اثر کمی بر بخش گردشگری داشته است. ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی، با اشاره به نقش گردشگری و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن اظهار داشت: علیرغم فشارهای آمریکایی‌ها در زمینه گردشگری شاهد رشد آن در سال جاری هستیم و تحریم‌ها اثر کمی بر بخش گردشگری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غربی‌ها فضای تبلیغاتی مسمومی علیه کشور ایجاد کرده‌اند، ابراز کرد: در 9 ماه سال جاری 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور سفر کرده است که این گردشگران پس از خارج شدن از ایران ذهنشان نسبت به کشور تغییر کرده و در سفرنامه‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ایجاد اشتغال برای 450 هزار نفر در زمینه صنایع صنایع‌دستی  تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای 1.5 میلیون نفر دیگر در این زمینه در منازل ایجاد اشتغال شود.

آیت‌الله علوی بروجردی: خانه‌های تاریخی کشور مرمت شوندمعاون رئیس‌جمهور در قم: 6 میلیون گردشگر در 9 ماهه امسال به کشور وارد شدندرئیس سازمان میراث‌فرهنگی: استان قم با کمبود 9 هزار تخت اقامتی روبه‌رو است

وی با تأکید بر اینکه 70 درصد هنرمندان صنایع‌دستی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد:  بیش از 1500 میلیارد تومان گردش مالی در صنایع‌دستی کشور وجود دارد که به دنبال بزرگ کردن بازارهای صنایع‌دستی در کشور هستیم چراکه این صنعت نقش زیادی در اشتغال کشور به‌ویژه در بخش روستایی و مناطق محروم دارد.

مونسان با بیان اینکه در صنایع‌دستی به دنبال برند‌سازی هستیم، خاطرنشان کرد: برند سازی نقش زیادی در ایجاد ارزش‌افزوده صنایع‌دستی دارد و ما به دنبال جلوگیری از فروش فله‌ای صنایع‌دستی در کشور هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: به دنبال رساندن واحدهای بوم گردی از 1500 واحد به 2000 واحد هستیم که با این کار از مهاجرت روستائیان جلوگیری می‌شود و به متقاضیان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت سه هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات شش درصد از منابع صندوق توسعه ملی در بخش روستایی پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: به دنبال واگذاری اماکن تاریخی برای رونق کسب‌وکار برای ایجاد اماکن اقامتی و رستوران‌ها هستیم و این اماکن مورد استقبال گردشگران خارجی قرارگرفته است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و معارفه امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست جواد واحدی پس از ارائه گزارشی از سوی سرپرست پیشین و مدیران اداره کل اظهار داشت: گزارشات واصله حاکی است که در طول ایام مختلف به ویژه ایام عید نوروز امسال، همکاران این اداره کل، با کمترین امکانات لکن خالصانه و با عشقی که به تاریخ و هویت این سرزمین دارند به میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر ایران و جهان خدمات رسانی کردند.

وی افزود: معتقدم اصفهان شناسنامه کشور در ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، لذا خوشحالم که امروز اعلام کنم در هر سه خوش درخشیده به گونه‌ای که در حوزه صنایع‌دستی این استان دو شهر جهانی دارد، همچنین در حوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی ،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

واحدی عنوان کرد: معتقدم در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری در خصوص بهره‌گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: آقای محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در طی ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لکن معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود، لذا پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، آقای امیر کرم‌پور را به‌عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حکم مهندس ضرغامی منصوب شده و از امروز رسماً فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌نماید.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخدادهای جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

به گزارش ایمنا، امیر کرم‌زاده پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بود.

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان