Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، به دولت لبنان توصیه کرد که برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل، از ایران تسلیحات بگیرد.

سید حسن نصرالله در نطقی تلویزیونی که از شبکه "المنار" پخش شد به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ایران، گفت که جمهوری اسلامی می‌تواند ارتش لبنان را مجهز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سؤال کرد: «آیا دولت لبنان جرأت دارد از پیشنهادهای ایران استقبال کند؟ چرا لبنان باید از همکاری با ایران هراس داشته باشد؟»

حسن نصرالله تأکید کرد: «من دوست ایران هستم و مایلم ارتش لبنان با سیستم دفاعی مجهزی که از ایران می‌گیرد، مسلح شود». او گفت که لبنان به کمک ایران می‌تواند قوی‌ترین ارتش منطقه را داشته باشد.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به تردیدهای لبنان در قبول کمک نظامی ایران، افزود: «سوریه و عراق کمک ایران را قبول کرده و از آن استفاده می‌کنند».

حسن نصرالله در نطقی که بیش از یک ساعت طول کشید، بر پیوند خود با ایران تأکید کرد و گفت در صورت درگیری نظامی میان ایران و آمریکا حزب‌الله لبنان در کنار ایران خواهد بود.

او گفت که کشورهایی مانند عربستان و امارات و سایر کشورهای خلیج فارس جرأت مقابله با ایران را ندارند و "اگر جنگی در منطقه درگیرد، میان ایران و آمریکا خواهد بود".

نصرالله خطاب به هوادارانش گفت: «اگر آمریکا جنگی علیه ایران به راه اندازد، ایران در این رویارویی تنها نخواهد ماند زیرا سرنوشت منطقه ما با جمهوری اسلامی گره خورده است.»

اسرائیل بارها گفته است که تحویل تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله را تحمل نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، در ماه سپتامبر گذشته، با ارائه تصاویری به مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت که شبه‌نظامیان شیعی حزب‌الله در نزدیکی فرودگاه بین المللی بیروت، یک سیستم دفاع موشکی زمین به زمین مستقر کرده‌اند.

اسرائیل و گروه حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ رویاروی هم قرار گرفتند. بنا به گزارش رسانه‌های اسرائیل، حزب‌الله از آن جنگ تا کنون به کمک جمهوری اسلامی نفرات و تجهیزات خود را افزایش داده و به شکل ارتشی منظم در آمده است.

به گفته اسرائیل حزب‌الله لبنان هزاران موشک دارد که می‌توانند به اهدافی در خاک اسرائیل حمله کنند.

به گفته رسانه‌های اسرائیل، رهبر حزب‌الله اکنون چندین سال است که در مخفیگاهی در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت زندگی می‌کند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حملات هوایی ارتش لبنان انقلاب اسرائیل سید حسن نصرالله سوریه عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل

به گزارش تابناک - ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت اماکن و شهرک‌های صهیونیستی در اصبع الجلیل شلیک شد.

آژیر‌های خطر برای دومین بار در مارگالیوت، کریات شمونه، تل حای و کفار غلعادی در الجلیل علیا به صدا درآمدند.

همچنین صدای انفجار در مناطق مختلف الجلیل علیا شنیده می‌شود.

کانال ۱۲ عبری گزارش داد: بیش از ۳۰ فروند موشک از لبنان به سمت الجلیل علیا شلیک شد.

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • شهادت ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل
  • کشته شدن ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد