Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@22:50:47 GMT

آموزش تخصصی مداحان در رباط کریم

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۱۸۵۶

آموزش تخصصی مداحان در رباط کریم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ منوچهر جلیلی، دبیر اجرایی دوره‌های آموزشی تبلیغات اسلامی رباط کریم از برگزاری دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) با موضوع مقتلشناسی در سالن اجتماعات بخشداری این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام کریم خانی، استاد این دوره، در خصوص اهميت و جايگاه مداحی اهل بيت(ع)، اصول و مبانی مقتل شناسی، کتب مرجع در مقوله مقتل شناسی و نقش مخرب مقاتل نامعتبر بر فرهنگ عزاداری مطالبی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد، بیان کرد: مداحی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، هنری مقدس و حرفه‌ای و ارزشمند است و نقش و تاثير اين عنصر در ترویج و گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و مقابله با تهاجم فرهنگی و دینی اهميت دارد.

حجت‌الاسلام کریم خانی، ابراز داشت: مداحان بايد مجالس را به گونه‌ای برگزار کنند که مهد پرورش انسانهای پاک، حق طلب، آزاده و فداکار باشد.
جلیلی، اضافه کرد: ارتقای توان علمی و تجربی گروههای هدف و فعال سازی اقشار تأثیرگذار در ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسيب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این دوره بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی تحت عنوان «روایت باران» خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ هنری با حضور هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه خوشنویسی و با هدف دفاع از ساحت قرآن کریم با زبان هنر برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مجید پوراحمدی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه "روایت باران" گفت: این نمایشگاه با همکاری و حمایت صندوق اعتباری هنر در راستای تحقق شعار سال و همچنین تأکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت‌های مردمی وحضور موسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی برای تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. 

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: تلاش ما این است که در سال جاری، فعالیت‌های این مجموعه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ و هنر انجام و زمینه‌های جهش تولیدات هنری و فرهنگی در این حوزه را فراهم کنیم. 

پوراحمدی با اشاره به ارائه 36 نوع خدمت و حمایت صندوق اعتباری هنر از جامعه فرهنگ و هنر کشور تأکید کرد: در این راستا با عنایت به تعیین شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، صندوق اعتباری هنر نیز مصمم است مجموعه فعالیت و سیاست‌های خود را بر مبنای تحقق این شعار برنامه ریزی نماید. از این رو یکی از مکان‌هایی که برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته ، فرهنگسرای نیاوران است. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود به هتک حرمت به مقام شامخ قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث جریحه دار شدن افکار و اندیشه‌های مسلمانان در سراسر جهان شد از این رو تصمیم گرفتیم در جهت توجه جامعه و آحاد مردم به مفاهیم و مضامین قرآن کریم با زبان هنر، برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان کشور عزیزمان در ادوار مختلف همیشه این افتخار را داشته اند که آثار فاخر قرآنی را خلق و تولید کنند.

پوراحمدی ادامه داد: در این راستا برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اساتید و هنرمندان برجسته و خبره در حوزه خط و خوشنویسی با موضوع قرآن در فرهنگسرای نیاوران را در دستور کار صندوق قرار دادیم. 

وی افزود: این نمایشگاه تحت عنوان "روایت باران" با حمایت و همکاری صندوق هنر و یکی از موسسات فعال هنری، در حوزه هنر ایرانی- اسلامی از 31 فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت خط و خوشنویسی آثار قرآنی در عرصه هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، افزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور و ارائه آثار هنری توسط هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به‌ویژه حوزه خط و خوشنویسی، گفت: تلاش ما این است ضمن تقدیر و تجلیل از هنرمندان مشارکت کننده در این رویداد هنری، بستر تعاملی میان هنرمندان این عرصه را نیز فراهم نمائیم. 

پوراحمدی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از 170 اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی‌ اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی، احمد شفیعی‌ها و ... در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان گذاشته خواهد شد. 

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با دعوت از علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به مجموعه آثار برجسته و نفیس خط و خوشنویسی هنرمندان کشور از علاقه‌مندان و دوستداران آثار هنری دعوت می‌شود با حضور در فرهنگسرای نیاوران از این رویداد بزرگ هنری و قرآنی دیدن فرمایند. 

نمایشگاه "روایت باران" عصر جمعه 31 فروردین ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت و علاقمندان، در محل در گالری‌های 1 و 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی ۱۴۰۳ تمدید شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • توقف فعالیت پنجمین دوره شورای روانشناسی و مشاوره