Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید- ایرنا- «کامبیز شیخ حسنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت :ایران نشان داده است که می تواند الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان و پیشرو برای استقلال، خوداتکایی و پیشرفت باشد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، شیخ حسنی در مصاحبه با هفته نامه اسپانیولی زبان تراباخادورس (کارگران) کوبا، افزود، انقلاب اسلامی ایران از ابتدا بر 3 پایه اصول و اعتقادات اسلام ناب، رهبری و مردم پایه گذاری گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد :دسیسه های دشمنان بویژه آمریکا نظیر تحمیل 8 سال جنگ، 40 سال تحریم ،فشار رسانه های استکباری و بهره گیری از گروه های تروریستی برای عملیات در داخل ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون با رهبری هوشمندانه و شجاعانه امام خمینی (ره) و جانشین فرزانه ایشان آیت الله خامنه ای و همبستگی و مقاومت بی نظیر مردم ایران خنثی شده است.
شیخ حسنی اضافه کرد:از سوی دیگر این دو عنصر یعنی رهبری هوشمندانه و همبستگی و مقاومت ملت موجب شده تا ایران امروز به کشوری امن، با ثبات، قدرتمند با پیشرفت های قابل دفاع سیاسی، دفاعی، علمی، صنعتی و فناوری در سطح منطقه ای و جهانی تبدیل شود.
وی گفت که جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که می تواند الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان و پیشرو برای استقلال، خوداتکایی و پیشرفت باشد.
کامبیز شیخ حسنی همچنین در پاسخ به مولفه های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ صلح و امنیت بین الملل تصریح کرد که سیاست خارجی ایران بر 2 اصل مترقی نه شرقی و نه غربی استوار بوده و می تواند مدلی برای برون رفت از بن بست های جهان پر تنش کنونی باشد.
وی خاطرنشان ساخت :ایران همواره بر نفی هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری، دفاع از آزادی خواهی، حمایت از حقوق مردم بی دفاع که در مواضع ما در خصوص فلسطین، افغانستان، عراق، سوریه، بوسنی و یمن متبلور بوده ، تاکید داشته است.
جمهوری اسلامی ایران همواره پیگیر یک دیپلماسی منسجم، هوشمند و اعتماد ساز در عرصه بین المللی همراه با تعامل سازنده و چند جانبه با کشورهای جهان بر اساس اصول برابری و احترام متقابل بوده و پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی و تمسک به چند جانبه گرایی در سیاست بین الملل و نفی یکجانبه گرایی را سر لوحه سیاست خارجی خود قرار داده است.

**خاورمیانه و مبارزه با تروریسم
سفیر تهران در هاوانا در مورد سیاست ایران در خاورمیانه و مبارزه با تروریسم گفت : مبارزه با تروریسم بعنوان یک پدیده شوم و خطرناک، در همه اشکال و صورت های آن اعم از داخلی و خارجی و بویژه در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا یک اصل اساسی نظام سیاسی ایران بوده و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی در سال 2015 در سازمان ملل طرح 'جهان علیه از خشونت و افراط گرایی' را دادند، که اگر جهان به این آینده نگری عمل می کرد، امروز شاید شاهد این میزان جنایات مرگبار تروریست های تکفیری در سوریه و عراق نبودیم.
شیخ حسنی افزود :کمک تعیین کننده ایران به دولت های قانونی عراق و سوریه برای شکست گروهای تروریستی مانند داعش و حامیانشان و پیگیری روند موفق نشست و گفت وگوی آستانه با همکاری روسیه و ترکیه برای بازگرداندن صلح به سوریه و حفظ تمامیت ارضی آن کشور، از نشانه های بارز جدیت ایران در پیگیری این سیاست مهم است.
از دیگر اصول مورد تاکید ایران که با پیشنهاد محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیگیری شده ، امنیت جمعی و همکاری های مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس، برای ایجاد ثبات و منطقه ای امن قدرتمند است.
وی تصریح کرد :ایران با ماجراجویی، مداخله گری، لشگر کشی و اشغال و تخریب کشورها نظیر آنچه در یمن اتفاق افتاده مخالف بوده و از ابتدا طرح 4 ماده ای خود برای گفت و گوی ملی و ایجاد ثبات در آن کشور را ارائه کرده است.

**برجام
سفیر کشورمان در باره آخرین تحولات توافق هسته ای اظهار کرد که برجام ، یک توافق بین المللی برای برداشته شدن کل تحریم های هسته ای علیه ایران بود که از آغاز به رغم پایبندی کامل تهران به تعهدات،از سوی امریکا با کارشکنی مواجه شد و دولت دونالد ترامپ بصورت یکجانبه و غیر قانونی از آن خارج و کلیه تحریم ها علیه مردم ایران را دوباره اعمال کرد و دیگر کشورها را برای عدم تجارت و همکاری با ایران تحت فشار قرار داد.
وی ادامه داد : آژانس بین المللی انرژی اتمی و کلیه کشورهای طرف قرارداد و حتی نهادهای امنیتی آمریکایی،اجرای کامل تعهدات توسط ایران را به دفعات تایید کرده اند.
جمهوری اسلامی ایران معتقد است که برخورداری مردم ایران از مزایای برجام حق مسلم آنان است، که متاسفانه تا این لحظه از آن دریغ شده است.
شیخ حسنی تصریح کرد :سازوکار حمایت از تبادلات تجاری با ایران 'اینستکس ' که اتحادیه اروپا در هفته گذشته نهایی کرد، بنابر اظهارات ظریف ،'یک قدم اول و دیر هنگام از سوی اروپاست.' و باید دید در عمل چه میزان انجام تعهدات اروپا در قبال ملت ایران را تسهیل می کند؟
وی ادامه داد:ما براساس احترام و منافع متقابل به روابط با اروپا و دیگر کشورهای جهان ادامه می دهیم و تاکید می کنیم اگر مردم ایران از مزایای برجام بهره مند نشوند، ما گزینه های زیادی برای پیگیری منافع ملی خود خواهیم داشت.

**ونزوئلا
شیخ حسنی در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته نامه تراباخادورس در باره تحولات اخیر در ونزوئلا توضیح داد که جمهوری اسلامی ایران با هرگونه مداخله خارجی در امور کشورها قویا مخالف است.
وی گفت : ایران مداخله آمریکا و حامیانش در ونزوئلا را مغایر با حقوق و قوانین بین الملل، مخل صلح و امنیت منطقه و خطرناک می داند.
به گفته شیخ حسنی ، تهران بر حمایت از دولت قانونی ، مخالفت با تحریم ها و حمایت از گفت و گوی ملی برای رسیدن به راه حل سیاسی تاکید دارد.
شیخ حسنی در پایان درباره روابط تهران و هاوانا گفت، اراده مقامات و دستگاه دیپلماسی ایران معطوف به گسترش و تحکیم روابط عالی سیاسی دوجانبه در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی است.
شبس**اروپام *۵*۴۹۱** 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اسپانيا كوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عشق و علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه بوده و برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد؛ توماج وحیدافشار در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آذربایجان که در طول عمر پربرکت خویش لنگر امنیت در منطقه آذربایجان و غرب و شمال‌غرب کشور بوده‌اند، بسیار ضروری است.

وی افزود: او که همواره مورد احترام تمامی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی بود، به کابوس ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل شده و ترورهای کور علیه او نشانه‌ای از عجز و ناتوانی در خصوص رو در رویی مستقیم با این روحانی بزرگ تاریخ انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حسنی در طول بیش از ۳ دهه نمایندگی ولی فقیه در استان حساسی همانند آذربایجان‌غربی با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه اجازه کوچک‌ترین بروز ناامنی را نداده و همواره در نقش پدرانه برای حل و فصل موضوعات سیاسی و اجتماعی پیش آمده ظهور می‌کرد.

وحیدافشار با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص آن شادروان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم حسنی و در دیدار با اعضا کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی فرمودند «خوب است یاد کنیم از آقای حسنی (حفظه‌الله)؛ ایشان هم واقعاً جزو کسانی است که در این حوادث حقّاً و انصافاً امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و در دوران بعد از انقلاب؛ چه قبل از جنگ، چه زمان جنگ، چه بعد از جنگ».

وی ادامه داد: در متن پیام تسلیت مقام عظمای ولایت به مناسبت ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان نیز شاهد هستیم که معظم‌له طی پیامی به نیکی از ایشان یاد کرده و می‌فرمایند: «مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه‌ی آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز».

وحید افشار تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایشان، عشق و علاقه بی حد و اندازه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی و ضرورت پاسداشت بیش از پنج دهه مجاهدت و فداکاری در راستای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌هایش باشیم.

محمد نقی‌پور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست بر آمادگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و پاسداشت مقام والای نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید و اظهار کرد: در تلاش خواهیم بود که مراسمی با سطح بسیار بالا و پرمحتوا و با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جنبی برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار ضروری است تا هم‌زمان با بزرگداشت سالگرد ارتحال آن مجاهد نستوه، بنیاد مرحوم حسنی (ره) نیز احیا و با محوریت حفظ و نشر آثار و دیدگاه‌ها و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با سابقه فعالیتی ایشان فعال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه فقید ارومیه در یکم خردادماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع و در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

مرحوم حسنی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده اولین دوره شورای شهر در سال ۱۳۵۸ و همچنین نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه نیز بود.

کد خبر 745833

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سوریه: اگر رژیم صهیونیستی خطا کنند، زلزله متوقف نخواهد شد
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به صهیونیست‌ها بود
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران