Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی کنگره برای اظهارنظر درباره مسئولیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را رعایت نخواهد کرد.

پایگاه المانیتور نوشته نشانه‌های موجود حاکی از آن نیستند که دولت ترامپ تحقیقات درباره قتل خاشقچی را تا ضرب‌الاجل پنجشنبه تکمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارکنان مجلس سنای آمریکا گفته قانونگذاران آمریکایی هم انتظاری ندارند که این کار انجام شود.

در عوض، نمایندگان هر دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) در تلاش هستند تلاش‌هایشان را برای پاسخگو کردن عربستان سعودی در پرونده‌های قتل خاشقچی و جنگ یمن مضاعف کنند.

امروز پنجشنبه اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۵ رأی موافق در برابر ۱۷ رأی مخالف به پیشبرد طرحی رأی دادند که خواستار قطع حمایت دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی به یمن است.

«الیوت انگل»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع این کمیته گفت: «قتل شنیع جمال خاشقچی دنیا را شوکه کرد، اما ظاهراً دولت مشکلی با اینکه آن را پشت پرده قایم کرده و پیش برود، نداشت.»

وی، در ادامه سخنانش به گزارش افشاگرانه شبکه خبری سی‌ان‌ان اشاره کرده و افزود: «علاوه بر این، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند سلاح‌هایی که ایالات متحده به سعودی‌ها و اماراتی‌ها فروخته اکنون به دستان تروریست‌های القاعده افتاده است.»

دولت آمریکا بعد از آنکه کنگره این کشور تحقیقات درباره ترور خاشقچی را کلید زد در اقدامی برای محافظت از بن‌سلمان در برابر انتقادها، ۱۷ مقام سعودی را تحریم کرد. نمایندگان ارشد مجلس سنا، در پی این اقدام از ترامپ خواستند درباره نقش بن سلمان در ترور خاشقچی تحقیق کند.

المانیتور نوشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این رسانه در خصوص وضعیت تحقیقات درباره بن سلمان به تحریم ۱۷ مقام سعودی اشاره کرد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «وزارت خارجه کماکان به دنبال یافتن تمامی واقعیت‌ها در این زمینه، رایزنی با کنگره و تلاش برای پاسخگو کردن افراد دخیل در مرگ خاشقچی است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ کنگره بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک 60 میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیروهای مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت. 

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا 26 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهرهای اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا