Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: کشف بمب های به جا مانده از جنگ جهانی دوم، روز پنجشنبه منجر به بسته شدن موقت فرودگاه چامپینو در شهر رم پایتخت ایتالیا شد.

در تعمیرات و نگهداری پارکینگ های هواپیما در فرودگاه چامپینو در جنوب شرقی شهر رم، تعدادی بمب عمل نکرده متعلق به جنگ جهانی دوم کشف شد و ماموران ویژه خنثی سازی بمب بلافاصله در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از کشف این بمب ها، فرودگاه چامپینو نیز بدلایل امنیتی بطور موقت بسته شد و کلیه پرازهای ورودی و خروجی نیز با تاخیر مواجه شدند.

میلیون ها بمب در جنگ جهانی دوم از سوی متحدین در سراسر ایتالیا ریخته شد، ولی حدود 25 هزار بمب عمل نکرده در زیر زمین پنهان مانده ودر معرض خطر انفجار قرار دارند.

حدود 10 درصد از 378 هزار تن بمبی که از توسط متحدین در جنگ جهانی دوم از سال 1940 تا 1945 پرتاب شد، منفجر نشدند.

در ایتالیا هیچ منطقه ای وجود ندارد که با یقین بتوان گفت بمباران نشده است. از این رو بمب های عمل نکرده می تواند در سراسر این کشور پیدا شود.

ارتش ایتالیا بلافاصله پس از پایان جنگ دوم جهانی سعی بر پاکسازی اراضی از مواد منفجره کرد. در آن زمان هزاران نفر دست و پای خود را بر اثر انفجار این بمب ها از دست دادند و برخی نیز کشته شدند.

بمب ها عمل نکرده معمولا در عملیات ساختمانی و یا در مزارع یافت و خنثی می شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: جنگ جهانی جنگ جهانی دوم فرودگاه بمب بسته شدن عکس زن باران تصاویر تهران فیلم مادر پسر عجیب معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا

باشگاه لیورپول برای انتخاب جانشین کلوپ به سراغ سرمربی مشهور ایتالیایی رفت.

به گزارش مشرق، یورگن کلوپ سرمربی محبوب و موفق قرمزهای آنفیلد چندی پیش در گفت‌وگو با رسانه باشگاه لیورپول اعلام کرد که بعد از ۸ سال سرانجام در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

بعد از اعلام این خبر مدیران باشگاه انگلیسی به دنبال جانشین این مربی موفق آلمانی بودند و از همین رو گمانه‌زنی‌ها در خصوص سرمربی جدید لیورپول آغاز شد و البته حواشی مختلفی به همراه داشت.

بسیاری از رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که سران لیورپول علاقه‌مند به جذب سیمئونه اینزاگی سرمربی ایتالیایی اینترمیلان هستند و مذاکرات خود را برای جذب این مربی آغاز کردند. هرچند فابریزیو رومانو خبرنگار مشهور ایتالیایی اعلام کرد، این مربی به قرارداد خود با نراتزوری پایبند خواهد بود و قصد جدایی ندارد با این وجود مدیران لیورپول همچنان به دنبال جذب او هستند.

از طرفی نیز استیون ژانگ، مالک باشگاه اینترمیلان در واکنش به این خبر در گفت‌وگو با اسکای گفت: شک نکنید اینزاگی در اینتر می‌ماند و با ما همکاری خواهد کرد. او سرمربی بزرگ و فوق‌العاده‌ای است و در پروژه ما نفر اول برای موفقیت‌های اینتر است و ما او را به هیچ وجه از دست نخواهیم داد.

گفتنی است اینتر شب گذشته با شکست رقیب سنتی خود یعنی آث میلان موفق شد برای بیستمین بار فاتح اسکودتو (سری آ ایتالیا) شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا
  • سیمونه اینزاگی و کسب مهم‌ترین جام‌های ایتالیا به عنوان بازیکن و مربی
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده
  • سد‌های کبوترلانه کنگاور و قشلاق صحنه در آستانه آبگیری
  • رنگرز: باید خوب تمرین کنیم تا در المپیک نتایج قابل قبول بگیریم