Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دن بویلند»، کارشناس و خبرنگار امنیتی آمریکا، در گفتگو با شبکه المیادین که در قالب میزگردی تحت عنوان «ایران و جهان» با حضور دو کارشناس دیگر برگزار شد،  اذعان کرد هم باراک اوباما و هم دولت دونالد ترامپ در صدد براندازی حکومت دینی در ایران بوده‌اند.

دن بویلند در پاسخ به سوال مجری المیادین مبنی بر اینکه «آیا شما موافق هستید که ایران طی چهل سال گذشته شکست خورده است؟ و اینکه واشنگتن از ایران چه می خواهد؟» گفت: «هدف ایران از نامیدن آمریکا با عنوان "شیطان بزرگ" چیست؟ ایران همواره خاری در چشم آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کنونی آمریکا  اینگونه توصیف می کند که ایران چهل سال است که شکست خورده است. این تعبیر دولت ترامپ است».

دن بویلند درباره روابط واشنگتن و تهران افزود: پیچیده ترین رابطه آمریکا با دیگر کشورها رابطه با ایران است. آمریکا و ایران از چهل سال پیش در یک نبرد اطلاعاتی هستند و در دوره ریاست جمهوری تمام رؤسای جمهوری آمریکا شاهد تغییراتی در رابطه با ایران بودیم. ما برنمی‌تابیم که ایران ما را شیطان بزرگ بنامد.

این کارشناس آمریکایی تاکید کرد: «ایران در معادلات و سیاست گذاری‌های آمریکا در خاورمیانه بخشی مهم است. آیا باید از شکست سخن بگوییم؟ دولت کنونی آمریکا مدام از ایران صحبت می کند و در برخی مواقع هم به دولت اوباما اشاره دارد. سیاست ترامپ با سیاست اوباما که با ایران مذاکره می کرد و می خواست با متوقف کردن برنامه هسته ای این کشور آن را به مرور به صحنه بین المللی بکشاند تغییر کرده است».

دن بویلند ادامه داد: «دیدیم که اولین توافقی که ترامپ از آن خارج شد، همان توافق هسته ای ایران بود. اینکه آمریکا از ایران چه می خواهد باید بگویم که ما دوست نداریم که شیطان بزرگ خوانده شویم و کسی را هم که ما را به این نام می خواند دوست نداریم. ما می خواهیم که حکومت (دینی) در ایران را براندازی کنیم. دولت اوباما قصد داشت اینکار را از طریق اعمال تحریم ها انجام دهد و امروز دولت ترامپ نیز به شیوه ای دیگر دنبال آن است».

او در ارتباط با اینکه «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، نگفته ما به دنبال براندازی هستیم، بلکه گفته دنبال تغییر رفتار نظام ایران هستیم، گفت: «درست است که پمپئو اینگونه گفته، ولی ... آمریکا خواهان تغییر نظام در ایران است».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دولت ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 مارک فیتز پاتریک معاون پیشین وزارت امورخارجه آمریکا، داگلاس باری کارشناس صنایع هوافضا و فابیان هینز کارشناس برنامه موشکی در خاورمیانه به تحلیل فنی عملکرد گروهی از مهم‌ترین موشک‌های ایران در صحنه نبرد پرداختند. این ویدیو را با زیرنویس فارسی این توضیح می‌بینید که برخی ادعاهای مطرح شده توسط این سه کارشناس مورد تایید تابناک نیست.

دیگر خبرها

  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • وبسایت اکسسیوس: هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی