Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس قوه قضائيه گفت: امروز حفظ نظام از هر مجادله و دعوايي مهمتر است.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جمع مسئولان قضايي استان خراسان رضوي در مشهد افزود: همکاري دستگاه قضايي و قضات در سراسر کشور با دستگاه هاي اجرايي به ويژه براي پيشبرد اهداف اقتصادي کشور در شرايط دشوار فعلي و جلوگيري از تعطيلي کارخانجات و واحدهاي توليدي ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: امروز بهترين عبادت ها، خدمت به مردم است و کمک به مردمي که با وجود مشکلات فراوان پاي آرمانهاي انقلاب خود ايستاده اند، جهاد به شمار مي آيد.
رئيس قوه قضاييه ادامه داد: در طول سال هاي گذشته همواره بر استقلال قضات و دستگاه قضايي تاکيد کرده ام و هرگز نظر و استدلال شخصي و فني خود را به هيچ يک از قضات تحميل نکرده ام زيرا اين امر را از نظر شرعي جايز نمي دانم و نسبت به استقلال قوه قضائيه هم ذره اي در برابر فشارها و توصيه هايي که گاه تا سطح روساي قوا وجود داشت، عقب نشيني نکردم.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: اينکه ما اکنون 16 ميليون پرونده را رسيدگي مي کنيم، حاکي از تلاش بي وقفه براي احقاق حق و برقراري عدالت در جامعه است، گرچه برخي اين امر را به عنوان نقص دستگاه قضايي القا مي کنند و اينکه اگر دستگاه قضايي به عدالت رفتار مي کرد، ما شاهد اين مقدار پرونده نبوديم، ولي اين سخن صحيح نيست.
وي گفت: منشا دعاوي حقوقي و شکايات مردم، از بيرون دستگاه قضايي پديد مي آيد و سرريز مشکلات اجرايي و تقنيني به دستگاه قضايي سرازير مي شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به ادبيات روساي جمهوري آمريکا از کارتر تا ترامپ در قبال ملت ايران، خاطرنشان کرد: وقتي سخنان آنان در باره ايران را مي شنويم، مي بينيم که ايران همواره همچون تنديسي هولناک در برابر چشمانشان است.
وي افزود: همين امر باعث شده است حتي حرمت کلام را نسبت به ملت بزرگ ايران با آن سابقه عظيم تمدني رعايت نکنند، چنانکه بوش پدر، با تنفر سخن از `انقلاب ايران خميني` به ميان مي آورد، بوش پسر ملت ايران را بربر و محور شرارت مي خواند و رئيس جمهوري کج فهم امروزشان هم با تعابير زننده، مردم ايران را تروريست مي خواند.
آيت الله آملي لاريجاني ادامه داد: پشت صحنه اين ناسزاگويي ها، عصبانيت از شکست هاي پي در پي در منطقه و جهان است، امروز مي بينند قدرتي در منطقه پديد آمده که آنها را به سوي خلع سلاح مطلق در منطقه سوق مي دهد.
وي گفت: همگان ديدند که آمريکايي ها و اذنابشان در سوريه نتوانستند اهداف خود را محقق کنند و امروز در حال فرار هستند. در اين ميان نبايد از اين نکته غافل شد که پيروزي جبهه مقاومت در منطقه، علاوه بر جهات ديگر، مرهون استقامت و تاکيدات رهبر معظم انقلاب بوده است و اين کار فوق العاده عظيم صرفا با حمايت هاي ايشان به ثمر نشست.
رئيس قوه قضائيه افزود: 40 سال هجمه، تحريم و فشار هيچ تاثيري بر اراده و عزم استوار ملت ايران نداشته و امثال جان بولتون که مدعي بودند جمهوري اسلامي 40 سالگي خود را نخواهد ديد، ناچار به پذيرش شکست مي شوند.
وي با اشاره به خدمات عظيم و پيشرفتهاي فوق العاده جمهوري اسلامي در عرصه هاي مختلف علمي، فني، نظامي و سياسي ادامه داد: در اين کشور به طور متوسط هر دو سال يک انتخابات برگزار مي‌ شود، رويداد عظيمي که کشورهاي منطقه از آن محرومند و انتخابات برايشان مفهومي ندارد.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به ايمان، اعتماد به نفس و وطن دوستي ملت ايران به عنوان مولفه هاي موثر در مقاومت 40 ساله در برابر زياده خواهي هاي دشمن، اظهار کرد: وجود برخي نقايص و کاستي ها در کشور قابل انکار نيست اما انصاف اقتضا مي کند که در ارزيابي عملکرد چهل ساله جمهوري اسلامي، حجم بالاي خدمات و پيشرفت ها نيز ديده شود.
رئيس قوه قضائيه افزود: اين توقع از دشمنان نمي رود زيرا جمهوري اسلامي منافع آنها را به خطر انداخته است اما از ناحيه برخي افراد و جريانها در داخل نيز رعايت انصاف نمي شود و گويي پيشرفت ها را نمي بينند.
7505/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، امروز (پنجشنبه 30 فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بصورت وبیناری برگزارشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیربودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجددا از سپاه پاسداران و کلیه نیرو‌های مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده‌ی قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشاء اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

رئیس عدلیه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضایی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای کلیه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضایی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است. 

قاضی‌القضات در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم، نه صرفاً پیشرفت معمولی.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ لهذا مسئولان قضایی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آن‌ها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آن‌ها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند. 

رئیس قوه قضاییه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود.

در حال تکمیل/

دیگر خبرها

  • رییس قوه قضاییه: ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • در قضیه عفاف و حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم
  • دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • اعلام دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور