Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، غلام شجاعی گفت: حضور خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‎تر فرهنگ، هنر و ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری استان است.

او در ادامه با تأکید بر این‎که نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته فرصت مهم و خوبی است تا خوزستان ظرفیت‎های گردشگری خود را به عموم مردم داخل کشور و حتی گردشگران خارجی نشان دهد افزود: در نمایشگاه امسال ۶۶۰ شرکت ایرانی و ۵۷ شرکت خارجی از ۱۲ کشور نیز حضور خواهند داشت که خوشبختانه ما نیز با اطلاع‎رسانی مناسب و حساسیت‎های همکاران در مجموعه‎های معاونت گردشگری و همچنین روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، تاجایی که در توان‎مان بود شرایط و زمینه رابرای حضور فعال، هدفمند و مؤثر در این نمایشگاه مهیا کرده‎ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که نمایشگاه امسال با شعار "گردشگری و تحول دیجیتال" برگرار خواهد شد گفت: امروزه در حداکثر مواقع انتقال و مبادله اطلاعات از راه صنعت دیجیتال انجام می‎شود که جزو به صرفه‎ترین راه‎ها در این زمینه محسوب می‎شود و می‎توان با بهره‎مندی از این صنعت، جاذبه‎های گردشگری، توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات و مؤسسات گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان را به عموم مردم در سراسر کشور معرفی کرد.

وی گفت: باتوجه به شعار امسال نمایشگاه سعی خواهیم کرد با نمایش ویدیو‎های ویژه و پخش فیلم‎ها و عکس‎های متفاوت و جذاب از جاذبه‎های مختلف استان در قالب ویدئووال، بخشی از ظرفیت‎های خوزستان را که شاید در فرصت‎های قبلی کمتر به آن پرداخته شده بود را به نمایش بگذاریم.

شجاعی با اشاره به این‎که طی ماه‎های قبل برای حضور قدرتمند در این نمایشگاه جلساتی را به ویژه با بخش خصوصی برگزار کرده بودیم افزود: اساساً نمایشگاه گردشگری عرصه توانمندی‎ها و ظرفیت‎های بخش خوصی است و ما به عنوان نهاد دولتی و سیاست‎گذار، تسهیل‎کننده این کار هستیم. خوشبختانه پیرو جلساتی که داشتیم انجمن‎ها وسازمان‎های میراث فرهنگی و گردشگری، تشکل‎ها و نیز بخش خصوصی به عنوان حامی در راستای برگزاری نمایشگاه ‎وارد کار شدند.

او ادامه داد: جلساتی را نیز با مؤسسات گردشگری، راهنمایان تور، دفاتر خدمات مسافرتی و نیز سرمایه‎گذاران بخش خصوصی برای به عرصه گذاشتن ظرفیت‎های گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار کردیم که درابین زمینه مقدمات کار فرآهم شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: خوزستان امسال با بهره‌مندی از غرفه‎ای به مساحت ۴۰۰ متر مربع در سالن B38 به طور متمرکز به ارائه برنامه‎های متنوع خود خواهد پرداخت.

وی از اختصاص حدود 90 درصد از فضای غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: با اطلاع‎رسانی انجام‎شده بخشی از این 90 درصد به تأسیسات اقامتی هتل‎ها و بخشی دیگر نیز به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی اختصاص خواهد یافت.

شجاعی در ادامه به برنامه‎های تدارک دیده شده از سوی غرفه خوزستان در نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنان مؤسسات گردشگری و اتحادیه هتلداران به عنوان تأسیسات گردشگری دارای انجمن هستند که به نمایندگی از انجمن صنفی استان در غرفه حضور خواهند داشت تا همه ظرفیت‎های گردشگری استان را از شمال گرفته تا جنوب و سایر مناطق خوزستان به معرض نمایش عموم گذارند.

او با بیان این‎که دو گروه عمده آئینی در استان خوزستان وجود دارند که از هر دوی آن‎ها برای حضور و اجرای برنامه در این نمایشگاه دعوت کرده‎ایم ادامه داد: یکی از این گروه‎ها، گروه آئینی عربی"میسان" و گروه دیگر، گروه بختیاری "لامردون" هستند؛ ضمن این‎که قرار است سیاه چادر بختیاری و مضیف عربی را نیز در غرفه برپا کنیم که در مضیف عربی خوزستان با ارائه مراسم آیینی و ثبت‎ملی‎شده قهوه‌خوری از حاضران و مهمانان پذیرایی خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: این استان در همه حوزه‎های گردشگری به ویژه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی و گردشگری جنگ دارای ظرفیت‎های والایی است که سعی داریم ظرفیت‎های ویژه این سه حوزه از گردشگری رابه نحو احسن در نمایشگاه تهران به بازدیدکنندگان محترم ارائه کنیم.

وی ضمن این‎که از گردشگری به عنوان صنعتی بین‎‎بخشی یاد کرد و همه رویدادها و جاذبه‎ها را به نوعی با گردشگری مرتبط خواند گفت: توسعه پایدار در جامعه با رونق و توسعه گردشگری حاصل خواهد شد و بهترین ابزار برای گردشگری نیز ابزار اطلاعات و ارتباطات است؛ بنابراین از تمام جوانان، سازمان‎های مردم‎نهاد، بخش‎های خوصی و سایر بخش‎هایی که علاقه‎مند به حوزه گردشگری در استان هستند تقاضا داریم که برای اطلاع رسانی به همشهریان خوزستانی و همشهریانی که ساکن تهران هستند تلاش کنند.

شجاعی در پایان ضمن تجلیل از همه دست‌اندرکاران میراث فرهنگی استان برای آماده‌سازی غرفه خوزستان از عموم مردم و بازدیدکنندگان این نمایشگاه دعوت کرد تا از غرفه خوزستان دیدن کنند.

گفتنی است؛ دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای داخلی و خارجی فعال در حوزه گردشگری، از 23 تا 26 بهمن‎ماه 97 در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

20 / 20 گردشگری توسعه پایدار سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان غلام شجاعی دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گردشگری توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: این نمایشگاه در ۱۰ غرفه تولیدات سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی، منبت، گلیم، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی و گره چینی برای بازدید علاقمندان دایر شد.
حمید رازقی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی تا ۱۳ فروردین ماه دایر است، افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، آداب و رسوم و صنایع دستی شهرستان شیروان به گردشگران برپا شده است.
در این نمایشگاه تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی خراسان شمالی به نمایش گذاشته شده و برخی از غرفه نمایشگاه‌ها نیز در زیر سیاه چادر‌ها دایر شده است.
انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنر‌های دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲۲ مصدوم حاصل حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در گتوند خوزستان
  • «توسعه» یعنی صدای هنرمندان تئاتر شنیده شود
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • ۲۰۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های گردشگری طبس اسکان یافتند
  • استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شهرداری قرق در معرفی استان در نوروز ۱۴۰۳