Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محسن تنابنده جدیدترین ساخته خود را با نام «قسم» در نهمین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت، سینمای رسانه‌ها رونمایی کرد، داستان این فیلم با حضور تعداد زیادی همشهری در یک اتوبوس می‌گذرد که همه با هم فامیل هستند و برای کاری راهی سفر هستند.

قصه این فیلم براساس یک مسئله فقهی پیش می‌رود که نام فیلم هم از همان وام گرفته شده است ولی برخی اتفاقات در «قسم» به زعم یک حقوقدان در سالن نشست به چالش کشیده شد و پس از مدتی بحث و جدل و تاکید بر براینکه سه قاضی مشاور فیلمنامه بوده و ایرادی به لحاظ حقوقی به آن وارد نیست، تنابنده به این حقوقدان که مشخص هم نشد آیا نماینده یک رسانه بوده یا خیر، گفت: اگر شما از آن سه قاضی مشاور، گردن کلفت تر هستید، بروید این مساله را با انها در میان بگذارید، چون هر بند از قانون تفسیرهایی دارد که براساس آن قصه پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: فیلم درباره مسئله فقهی قَسامه (قسم خوردن) است و هیچ قضاوتی درباره آن نمی شود، فقط موضوع مطرح می‌شود.

تنابنده همچنین درباره شباهت فیلم یا یک فیلم خارجی و نیز سریال "پایتخت" گفت: این قصه کاملاً ایرانی و بر مبنای فقه اسلامی است و بر اساس شکل و فرم، چنین فیلمی را خیلی به یاد ندارم. ضمن اینکه به "پایتخت" هم شباهت ندارد چون "پایتخت" تنها چیزی که ندارد، ریتم به این شکل است که در فیلم "قسم" هست. آنجا همیشه دوربین روی دست است و البته بگویم که "پایتخت" برای من پله بوده و خیلی از آن آموختم ولی "قسم" در شکل روایت قصه، داستان و قاب بندی ها هیچ شباهتی با آن ندارد.

او که به نظر می‌رسید انتظار دریافت جایزه از جشنواره را دارد، درباره اینکه دوست دارد برای چه بخشی فیلمش جایزه بگیرد؟ گفت: هر سمیرغی بدهند خوب است.‌

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره شترهایی که در بعضی سکانسها بود، با خنده و شوخی گفت: شترها بی خودی آنجا بود و استعاره از آن درنیاورید. درباره گاو ها هم همینطور! البته میدانم بعدها از آن خیلی حرفها در می آید که انگار ما خیلی باهوش هستیم. ولی واقعیت این است که صاحب شترها مرا به عنوان بازیگر «نقی» شناخت و همین شد که چند روزی از آن‌ها استفاده کردیم.‌

در این نشست مهناز افشار هم که نقش اصلی را بازی می‌کرد، با ابراز خوشحالی از بازی در این فیلم و اشاره به سختی ها و بداخلاقیهای تنابنده به عنوان کارگردان درباره برخی سوالات روزهای گذشته خبرنگاران از برخی سازندگان فیلمها درباره شفاف سازی مالی از بودجه فیلمها گفت: من نمی دانم بیشتر چرا درباره دیگران صحبت میکنم تا خودم! اینجا فقط به عنوان مهناز افشار میگویم که چرا جامعه به سمتی رفته که نمی‌بینیم چه حرفی زده میشود؟ چرا به خوب بودن یک کار توجه نمی‌شود؟ آیا تا به حال پرسیدید که حقوق شما خبرنگاران و خبرگزاری ها از کجا تامین می‌شود؟ هرچه باشد شرافت شما اهمیت دارد، پس اگر چیزی خوب است بگوییم دستشان درد نکند.

او درباره نقش خود هم گفت: خودم فکر می کردم، اگر یک نفر دیگر بود بهتر از من بازی می‌کرد ولی حس خواهری من خیلی کمک کرد، اما سعی کردم خودم تلاشم را بکنم.

الهام غفوری هم که به عنوان تهیه‌کننده معرفی شده ولی اسمش در تیتراژ نبود، در این باره توضیح داد: کارت تهیه کنندگی را گرفتم ولی باید شورای عالی تهیه کنندگان طبق نامه ای تایید کند و لازم هست با وجود سابقه در تلویزیون در سینما هم کاری داشته باشم و این فیلم برای من سابقه ای شد که احتیاج داشتم.‌به همین دلیل آقای جلیل شعبانی پروانه ساخت گرفت و اسم من در تیتراژ نیست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری این وزارتخانه برای اجرای دستورالعمل واردات خودروی کارکرده سخن گفته، اما اسناد رسیده به «شرق»، از مخالفت این وزارتخانه با مصوبه یادشده حکایت دارد.

شرق در خبری نوشت: بر اساس این سند، معاون سابق وزیر صنعت، سال گذشته، در حین بررسی این مصوبه، رسما با واردات خودروی کارکرده مخالفت کرده و در نامه‌ای، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

منوچهر منطقی، معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

منطقی در این نامه به برگزاری نشست‌هایی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت اشاره کرده و تاکید کرده است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست ها واردات خودروهای کارکرده تبعاتی اقتصادی دارد که از جمله آن می‌توان به ارزبری پنهان واردات خودروهای کارکرده مانند واردات قطعات این خودروها اشاره کرد.

او در ادامه به چالش‌های تایید اصالت و سابقه این نوع خودروها و احتمال پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی و...، پرداخته و با تاکید بر اینکه: «افراد سودجو بی‌گمان به دنبال منافع خاصی مانند پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می باشند»، خواهان بازنگری در مصوبه واردات خودروهای کارکرده شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امروز خبرگزاری صداوسیما به نقل از بهادری جهرمی، نوشته بود که «سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرآیندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.»

علاوه بر این، دیروز، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت خانه ملت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفته بود: «واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.»

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898856

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟