Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد صالح جوکار معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص فضاسازی رسانه‌ها در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: آنچه امروز توسط رسانه‌های بیگانه از طریق فضای مجازی یا شبکه‌های تلویزیونی آن‌ها تبلیغ می‌شود بیشتر تلاش برای زیر سؤال بردن دستاورد این ملت در طی 40 سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکار بابیان اینکه ملت پس از انقلاب بر اساس شعاری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرکت کرده است ادامه داد: بحمدالله در این سه بخش اهداف تحقق‌یافته است، در بعد استقلال ازنظر سیاسی ما امروز می‌توانیم بگوییم مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و زیر بار هیچ زور و جور نرفته‌ایم، این در حالی است که خیلی از کشورهایی که قبل از ما انقلاب کرده بودند امروز زیر سلطه ابرقدرت‌های دیگر هستند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش آزادی هم هدف کشور محقق شده است اظهار کرد: شاید بالای 60 درصد از جوان‌های امروز ما زمان رژیم گذشته را درک نکرده باشند و وقتی برای آن‌ها گفته شود که مثلاً رژیم گذشته چگونه بوده تصور کنند این حرف‌ها واقعی نیست، دلیل آن‌هم این بوده که خودمان کوتاهی کرد‌ه‌ایم و برای نسل جوان امروزی شرایط گذشته توضیح داده نشده است.

معاون پارلمانی سپاه با اشاره به اینکه امروز مردم ما خیلی راحت بحث نسبت به سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکردها انتقاد می‌کنند خاطرنشان کرد: این در حالی است که درجاهای دیگر دنیا و حتی در خود آمریکا پشت‌صحنه این‌گونه نیست مثلاً در فرانسه که می‌گفتند مهد آزادی است دیدم که این ادعاها واقعیت ندارد درحالی‌که امروز می‌توانیم بگوییم در کشور ما مردم برای اظهارنظر در هر زمینه‌ای آزاد هستند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: جمهوری اسلامی با صحبت‌های حضرت امام (ره) آغاز شد و مردم با شناختی که نسبت به امام پیداکرده بودند توسط ایشان رهبری شدند و در حقیقت حضرت امام معمار جمهوری اسلامی بودند که با بهره‌گیری از ظرفیت، توانمندی و مشارکت مردم در امر حکومت‌داری و در کنار بهره‌گیری از جوهره اسلام و حقیقت دین و با ترکیب این دو بارأی اکثریت مردم جمهوری اسلامی را برای این کشور بنا گذاشتند.

جوکار با اشاره به اینکه به حمدالله حضرت امام در آن سال‌های اولیه بر تشکیل مجلس خبرگان بارأی مردم اصرار داشتند و بر اساس آن قانون اساسی تدوین شد ادامه داد: مردم بارأی بالای 98 درصد به قانون اساسی رأی دادند و این خود مردم بودند که جمهوری اسلامی و این جایگاه ولایت‌فقیه در ساختار سیاسی کشور را انتخاب کرده‌اند.

وی بابیان اینکه امروز در مورد جایگاه ولی‌فقیه بر اساس قانون اساسی عمل می‌شود خاطرنشان کرد: این جایگاه‌ها یک موضوع کاملاً روشن، مشخص و شفاف برای مردم است؛ حال شما می‌توانید شرایط را با کشورهای دیگر که فقط بحث جمهوریت در آنجا مطرح است مقایسه کنید که در همین جمهوری‌ها چند درصد مردم در انتخابات مشارکت دارند، در شرایطی که متوسط حضور مردم ما در انتخابات گذشته از اول انقلاب تا امروز بالای 63 درصد بوده در کشورهایی مثل آمریکا و اروپا حداکثر 40 تا 45 درصد است.

این نماینده سابق مجلس همچنین با تأکید بر اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات‌ها و عرصه‌های سیاسی در کنار مشارکت در ساختار سیاسی قدرت در جمهوری اسلامی خیلی بالاتر از میانگین کشورهای دیگر است خاطرنشان کرد: ازاین‌جهت نه‌تنها دشمنان نمی‌توانند به ما خرده‌ بگیرند بلکه این ما هستیم که می‌توانیم به جمهوریتی که آن‌ها بنا گذاشتند خرده بگیریم که در پشت پرده با یک صف‌بندی سیاسی برای تجمیع آرا به نفع یک جریان قدرت زد و بند می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در اروپا شاهد هستیم سوسیالیسمی که چندین سال در حاشیه بود در حال بروز و ظهور در فرانسه است و در آلمان هم پایان پدیده مرکلیسم را می‌بینیم که این‌ها نشان از این دارد که مردم اروپا از این جریانات سیاسی حاکم بر کشورهایشان خسته شده‌اند.

جوکار در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص راهپیمای 22 بهمن امسال بابیان اینکه قطعاً مردم ما پای‌کار انقلاب هستند اظهار کرد: البته مردم گلایه و نارضایتی اقتصادی دارد که بخش کمی از آن مربوط به تحریم‌ها و بخش مهمی از این مشکلات در سایه عدم مدیریت صحیح است بااین‌حال مردم هیچ‌گاه این موارد را پای حساب جمهوری اسلامی نمی‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هم مردم مشکلات و شرایط سخت داشته‌اند خاطرنشان کرد: بااین‌حال مردم در هنگامی‌که موضوع دفاع از انقلاب، ارزش‌های خودشان، نظام و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی باشد پای‌کار هستند و قطعاً در 22 بهمن امسال حضور مردم ما محکم‌تر از سال‌های گذشته خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه تبلیغاتی خارجی‌ها علیه انقلاب به‌جایی نخواهد رسید اظهار کرد: مگر آمریکایی‌ها مانند وزیر امور خارجه و رئیس مجلس سنا نبودند که می‌گفتند 22 بهمن امسال جشنی در ایران نخواهد بود اما اکنون در آستانه جشن‌های 22 بهمن هستیم؛ این‌ها حرف‌های اضافه‌ای است چون همان‌طور که عرض کردم مردم باوجود مشکلات پای دین خود ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: هرچند به شکل قطعی شاهد خواهیم بود که مردم با حضور در میدان آزادی تهران و میادین دیگر شهرها در 22 بهمن به وظیفه‌ خود در حراست از نظام و اسلام است عمل خواهند کرد و باز مشت محکمی بر دهان دشمنان می‌زنند و سیلی محکم دیگری به گوش آمریکا می‌زنند ولی آن‌ها از رو نخواهند رفت.

جوکار بابیان اینکه در دوران گذشته هم دشمنان در آستانه 22 بهمن حرف‌های زیادی زده‌ و فتنه‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند که مردم همه آن‌ها را خنثی کرده‌اند ادامه داد: بااین‌حال باز فتنه‌های دیگری پیش روست که مقام معظم رهبری ‌بارها به آن‌ها اشاره‌کرده‌اند.

وی بابیان اینکه دشمنان به دنبال مدیریت افکار عمومی هستند تا مردم را مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند افزود: البته جریانی هم در داخل کشور وجود دارد که به این مسائل دامن می‌زند و خواسته و ناخواسته در خط و مسیر دشمن حرکت است.

این نماینده سابق مجلس در پایان اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط خاصی که امروز داریم قطعاً حضور مردم از همه اقشار در 22 بهمن امسال لازم و ضروری است تا بار دیگر حمایت لازم از انقلاب اسلامی داشته باشند و این به‌عنوان یک حرکت بازدارنده در مقابل شیطنت‌ها و فتنه‌گری‌های آمریکایی‌ها خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: 22 بهمن چهلمین سالگرد انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام احمد مروی در دیدار ائمه جماعات حرم مطهر رضوی و مساجد موفق مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با بیان اینکه گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سوالات جوانان و امیدآفرینی از رسالت‌های مهم ائمه جماعات مساجد است، اظهار کرد: امامان جماعت باید در مساجد با مردم گفتگو کنند و سخنان و دغدغه‌های آنان را بشنوند و سنگ صبور مردم و جوانان باشند.

به گزارش مهر، تولیت آستان قدس رضوی افزود: هدف دشمن ایجاد یأس و خاموش کردن شعله‌های امید در دل مردم به ویژه جوانان است، لذا باید در جامعه امیدآفرینی کرد و افق‌های روشن کشور را به مردم نشان داد و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی، اقتدار و نفوذ ایران در منطقه و غیره را برای جامعه تبیین کرد.

وی حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد را از دغدغه‌های دلسوزان کشور مطرح و عنوان کرد: نسل جوان سرمایه حقیقی اسلام و کشور محسوب می‌شوند، لذا این قشر باید مخاطب اصلی روحانیون و مساجد باشند؛ حضور در مساجد با فطرت انسان‌ها هم‌سو است بنابراین با به کارگیری روش‌ها و راه‌های متناسب، قطعاً می‌توان بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان را به این اماکن مقدس جذب کرد.

مروی ضمن اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به مساجد، گفت: مساجد مشهد باید الهام گرفته از مکتب امام رضا (ع) و در کشور الگو باشند؛ رهبر معظم انقلاب از مصادیق بارز امامان جماعت موفق در مشهد هستند، رهبری معظم پیش از انقلاب امام جماعت موفقی در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی (ع) بودند.

وقایع غزه طلیعه شکست اسرائیل است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به استحکام و اقتدار رو به افزایش نظام مقدس اسلامی علی‎رغم تمام توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های استکبار؛ ابراز کرد: یکی از نمونه‌های بارز تأثیر انقلاب اسلامی در دنیای امروز را در غزه و فلسطین می‌بینیم؛ شکست و نابودی اسرائیل در غزه رقم خورده و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است؛ صدها کیلومتر زیر شهری که دائماً در رصد رژیم صهیونیستی بوده تونل زده شده بدون اینکه اسرائیل متوجه شود.

وی اضافه کرد: اینکه اسرائیل اینگونه همچون سگ هار به جان مردم افتاده، به دلیل ضربه جبران ناپذیری بوده که بر حیثیت او وارد شده است؛ اسرائیلی‌ها روزهای نخست خود را باخته بودند و حتی نگران بودند که تونل‌ها تا زیر اسرائیل کشیده شده باشد و سران استکبار یکی یکی برای روحیه دادن به آن‌ها می‌آمدند؛ این طلیعه شکست اصلی اسرائیل است.

نقش حرکت آفرین مسجد در تاریخ معاصر ایران

مروی با اشاره به نقش حرکت آفرین مساجد در تاریخ معاصر ایران، عنوان کرد: در طول تاریخ همواره مساجد منشأ برکات و آثار بزرگی بوده‌اند و در انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به عنوان مرکز آغازین شکل‌گیری حرکت آزادی خواهانه ملت ایران علیه ظلم طاغوت شاهنشاهی نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انقلاب با عظمت اسلامی که حقیقتاً تجدید حیات اسلام و شیعه بود از مساجد آغاز شد و اگر انقلاب اسلامی خاستگاهی غیر از مسجد داشت، شعاع آن اینگونه گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در پایداری و دفاع از کشور و انقلاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ابراز کرد: تمام قدرت‌های دنیا در دوران جنگ تحمیلی در برابر کشور ایران ایستاده بودند، اما به برکت مساجد و نقش آفرینی دینی و فرهنگی این اماکن مقدس ملت ایران پیروز شد.

مسجد تهدیدات حاشیه شهر مشهد را به فرصت تبدیل کرد

مروی با اشاره به چالش‌ها و معضلات حاشیه شهر مشهد طی دهه‌های اخیر، ابراز کرد: به برکت مساجد و حضور فعال روحانیون، امروز تهدیدات حاشیه شهر به فرصت تبدیل شده است؛ و این نشان از نقش مهم و تأثیر گذار مسجد و ائمه جماعت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کارکرد و نقش مهم مساجد هنگامی آشکار می‌شود که مساجد برای مدتی تعطیل شوند؛ آنگاه آشکار خواهد شد که وضعیت جامعه و کشور چگونه می‌‎‌شود؛ آرامش و سکون جامعه علی‌‎رغم تمام هجمه‌های ناپاک تبلیغاتی، روانی، اقتصادی و تحریم‌های دشمنان، از برکات مساجد است.

وی به انقلاب‌های شکست خورده در سطح جهان همچون قیام اخوان المسلمین در مصر اشاره و ابراز کرد: جمهوری اسلامی با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود موضع گیری‌های انقلابی، شجاعانه و روشنگرانه و تمام دشمنی‌های استکبار به برکت مکتب اهل بیت (ع) و مساجد، با اقتدار و عزت ایستاده و به راه نورانی خود ادامه می‌دهد.

مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند

مروی به نقش آفرینی مساجد در مقابله با فتنه‌های دشمن به عنوان پایگاه‌های دینی و فرهنگی جامعه اشاره و تصریح کرد: هجمه‌های انبوه تبلیغاتی و شایعات علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی که یک نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم، وظیفه مساجد را سنگین کرده است؛ ایمان مردم آماج تهاجم مستمر و چندلایه فرهنگی دشمن است و مساجد سنگرهای دفاع و صیانت از اسلام، فرهنگ، اعتقادات دینی مردم و روشنگری افکار و اذهان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه درب مساجد باید به روی همه مردم باز باشد؛ اظهار کرد: مسجد باید توسط مردم ساخته و اداره شود و ائمه جماعات باید با مردم انس و دوستی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و کارکردهای مسجد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و چه فخری بالاتر از اینکه انسان اشتغال و لحظات عمرش را در خانه خدا سپری کند؛ زمین از مسجد الحرام پیدا و گسترش یافت و این امر پیام دارد، یعنی تمام کمالات، فضیلت‌ها و آنچه خداوند از بندگان انتظار دارد از مسجد آغاز می‌شود.

مروی رمضان را ماه ضیافت الهی و بازگشت به خداوند و کسب توشه معنوی برای سال دانست و ابراز کرد: اسلام در ماه مبارک رمضان در کنار توصیه به تلاوت قرآن به «صله رحم» نیز سفارش کرده و آن را از جمله عبادت‌های پرفیض این ماه قرار داده است که این موضوع خود اهمیت توجه به دیگران بندگان خدا، هم نوعان و خویشاوندان و جامعیت اسلام را نشان می‌دهد.

211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888115

دیگر خبرها

  • روز جمهوری اسلامی یک مقطع تاریخی بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است