Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@09:54:45 GMT

اعزام 50 کاروان از لرستان طی نوروز 97 به عتبات عالیات

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۵۵۴۱

اعزام 50 کاروان از لرستان طی نوروز 97 به عتبات عالیات

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: از روز شنبه، ششم بهمن‌ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور پیش ثبت‌نام اعزام‌های نوروزی برای عتبات عالیات آغاز شده است.

وی افزود: افراد علاقمند به اعزام به عتبات عالیات می‎توانند با مراجعه به سایت atabat.haj.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir پیش ثبت‌نام کرده و بلافاصله کد پیگیری دریافت ‌کنند.

خسروی اضافه کرد: چون تقاضا برای نوروز زیاد است و سپس قرعه‌کشی صورت می‌گیرد باید افراد از 12 بهمن پیش ثبت‌نام داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان عنوان کرد: از 12 بهمن تا 22 بهمن‌ماه قرعه‌کشی‌ها انجام و افراد می‎توانند در گروه‌های هفت نفره یا یک کاروان 35 نفره ثبت‌نام کنند.

خسروی با بیان این‌که در قالب یک تا هفت نفر، سال گذشته 43 کاروان در ایام نوروز فرستادیم، گفت: افراد براساس قرعه‌کشی از 23 اسفند تا هفتم فروردین‌ماه سال آینده در عتبات عالیات حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امسال نزدیک به 50 کاروان در این ایام به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، اضافه کرد: سال گذشته تا پایان دی‌ماه امسال یازده هزار نفر به عتبات رفتند و در ایام اربعین نیز 25 هزار و 700 نفر ویزا دریافت کردند.

خسروی هزینه سفر هر فرد به عتبات عالیات را بین یک‌میلیون و 700 هزار تومان تا یک‌ میلیون و 995 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این افراد به مدت سه روز نجف، سه روز کربلا، یک‌شب کاظمین و زیارت عبوری از سامرا خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی محمد خسروی حج و زیارت لرستان عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال

ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوز‌های پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

به گزارش ایسنا، در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و پس از پایان ماه رمضان، سازمان هواپیمایی از صدور مجوز پرواز‌های عمره از سوی عربستان خبر داد. سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد کاروان‌ها از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و براساس ثبت‌نام‌های قبلی، آن‌هایی که به لحاظ زمانی زودتر ثبت‌نام و پول را واریز کرده بودند، در اولویت اعزام هستند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پرواز‌های آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پرواز‌ها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام ۸۵ نفر از استان همدان به سرزمین وحی
  • اولین کاروان حج عمره لرستان پنجم اردیبهشت اعزام می‌شود
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است