Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نگهبانان مرزی بنگلادش و یک فعال حقوق بشری روز پنجشنبه اعلام کردند تعدادی از گروه‌های اقلیت از غرب میانمار وارد بنگلادش شده اند. گفته می‌شود دلیل هجوم این افراد درگیری‌های ارتش میانمار در راخین است. به گفته نگهبانان مرزی بنگلادش اعضای ۳۸ خانواده گفتند از ترس حملات بالگرد‌های ارتش فرار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری‌های ارتش میانمار بیش از ۵ هزار نفر را از اوایل ماه دسامبر در بخش‌های مختلف ایالت‌های راخین و چین آواره کرده است. آواره‌ها یکشنبه و دوشنبه پس از شنیدن صدای بالگرد‌ها و گلوله به بنگلادش فرار کردند. برخی از آن‌ها نیز می‌گویند سربازان میانمار خانه‌ها را به آتش کشیده اند.

سران میانمار از دسترسی آژانس‌های امدادی به مناطق فوق جلوگیری می‌کنند و این مسئله نگرانی‌ها از خطراتی که غیرنظامیان را تهدید می‌کند افزایش داده است.

اکثر مردم راخین بودایی هستند و مسلمانان روهینگیایی در این منطقه جز اقلیت به حساب می‌آیند. فشار بر این گروه اقلیت در سال ۲۰۱۷ باعث فرار ۷۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میانمار بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

 رسانه‌های لبنانی بامداد پنجشنبه از حملات مکرر و بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی طی حدود دو ساعت اخیر به مناطق جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه «المنار» در این‌باره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از مهمات ممنوعه فسفری، حومه شهرک «الخیام» را هدف قرار داده است.

طبق گزارش‌ها، پهپاد‌های تهاجمی اشغالگران نیز میدان شهرک «کفرکلا» را با دو موشک هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه «المیادین» نیز از جنوب لبنان گفت که توپخانه‌های صهیونیستی همچنین منطقه «تلة العویضة» در حد فاصل مابین شهرک‌های کفرکلا و «العدیسة» را گلوله‌باران کردند.

شبکه المنار ساعتی بعد خبر داد که بیش از ۷۰ گلوله توپخانه و بمب فسفری به محله جنوبی شهرک «الخیام» شلیک و ۶ حمله هوایی علیه آن منطقه انجام شد و بمباران همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • وضعیت فرودگاه دبی پس از هجوم مسافران برای ترک این شهر | ویدئو
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • حملات شدید اسرائیل به نوار غزه