Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:42:44 GMT

شبکه حسابرسی پارلمان استرالیا هک شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۷۰۶۴

شبکه حسابرسی پارلمان استرالیا هک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان امنیت سایبری استرالیا مشغول تحقیق درباره نفوذ امنیتی به شبکه حسابرسی پارلمان فدرال این کشور است.

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند یک کشور دیگر این شبکه را هک کرده باشد.

پس از فاش شدن این نفوذ امنیتی، از نمایندگان و کارمندان دولت در کانبرا (پایتخت استرالیا) خواسته شد تا پسوردهای خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه مشترک «تونی اسمیت» سخنگوی مجلس نمایندگان  و «اسکات رایان» هیچ شواهدی مبنی بر دسترسی هکرها به اطلاعات در این نشت امنیتی وجود ندارد اما تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

هرچند مقامات استرالیایی تاکنون در این باره نام هیچ کشوری را به عنوان مقصر اعلام نکرده اند اما  طبق گزارش ها در سال ۲۰۱۱ کارشناسان احتمال می دادند چین به سیستم ایمیل نمایندگان و کارمندان پارلمان دسترسی  یافته است.

کد خبر 4537218

منبع: مهر

کلیدواژه: استرالیا امنیت اطلاعات پارلمان هکرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان

برنامه توسعه سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد تنها حدود ۲۰ درصد خانواده‌ها در افغانستان به آب آشامیدنی دسترسی دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برنامه توسعه سازمان ملل در روز جهانی زمین با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت 79 درصد از خانواده‌ها در افغانستان به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

سازمان ملل در این بیانیه از کمبود و بحران آب آشامیدنی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

برنامه توسعه سازمان ملل (یو.‌ان.‌دی/‌پی) در نوامبر سال 2023 گزارش داده بود افغانستان سال گذشته رتبه ششم را در میان کشورهای آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی به خود اختصاص داده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز آذرماه در گزارشی هشدار داده بود 12 میلیون نفر در افغانستان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

هشدار یونیسف: 12 میلیون نفر به آب آشامیدنی در افغانستان دسترسی ندارندسازمان ملل: 14 میلیون نفر در افغانستان به آب سالم دسترسی ندارندبحران آب در افغانستان؛ 93 درصد از کودکان به آب سالم دسترسی ندارند

بر اساس گزارش‌ها، افغانستان از سال 1950 تاکنون 1.8 درجه سانتیگراد تغییرات دما را تجربه کرده است.

پیش از این سازمان ملل اعلام کرده بود به بیش از 479 میلیون دلار نیاز است تا بحران آب و فاضلاب در افغانستان حل شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا