Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – در هفت فراخوان اخیر مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2 هزار و 75 نفر به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه ها جذب شدند که در این میان دانشگاه تهران بیشترین متقاضی را داشته است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، نتایج هفت فراخوان اخیر مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم از شهریور 94 تا شهریور 97 بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش بر اساس تعداد افرادی است که تا پایان آبان ماه سال 97 در دانشگاه ها جذب شده اند و صرفاً دانشگاه هایی مطرح هستند که در هفت فراخوان اخیر دست کم چهار تن را جذب کرده اند.
متقاضیان با انتخاب دانشگاه های رده بالاتر و دانشگاه هایی که تعداد متقاضی کمتری برای هر کرسی خود دارند، شانس جذب خود را افزایش می دهند.
محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم هم پیش از این در گفت و گو با ایرنا از هوشمند شدن سامانه جذب وزارت علوم خبر داده بود. بر این اساس، راهنمایار به داوطلبان برای انتخاب دانشگاه مناسب با شرایط آنها کمک می کنند.
در این گزارش اسامی 141 دانشگاه، موسسه و پژوهشگاهی که در هفت فراخوان اخیر جذب هیأت علمی شرکت کرده اند، منتشر شده است. در این میان، دانشگاه تهران با داشتن 7 هزار و 125 متقاضی جذب هیأت علمی، پرمتقاضی ترین دانشگاه است. کم متقاضی ترین دانشگاه برای جذب در این هفت فراخوان از آن موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است.
دانشگاه تهران در این هفت فراخوان تنها 86 تن را جذب کرده است و کمترین جذب در برخی دانشگاه ها طی این سه سال، به عدد چهار هم رسیده است.
در کل 2 هزار و 75 عضو هیأت علمی طی هفت فراخوان و در مدت زمان سه سال در دانشگاه ها جذب شدند.
بیستمین فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه های کشور از 15 بهمن ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.
**9492**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جذب هيأت علمي وزارت علوم دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دکتر نگین ناصح، از اواخر سال ۱۳۹۷ تا کنون، به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به خدمت و هم اکنون عضو گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه است.

تقدیر در نهاد ریاست جمهوری به عنوان "دانشجوی نمونه کشور" در سال ۱۳۹۸، دریافت "جایزه نوبل ایران" (جایزه ملّی بنیاد البرز) در سال ۱۳۹۹، اخذ جوایزی، چون "شهید شهریاری"، " شهید تهرانی مقدم" و "شهید احمدی روشن" از بنیاد ملی نخبگان، مجری طرح بازدید‌های علمی، صنعتی و فرهنگی آن بنیاد، پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طور پیوسته از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲، انتشار ۵۰ مقاله ISI در مجلات معتبر بین المللی، ارائه حدود ۸۰ مقاله علمی در مجلات علمی-پژوهشی (ISC) و همایش‌های بین المللی و ملّی، چاپ ۵ عنوان کتاب دانشگاهی (مصوب شورای نشر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند)، ثبت ۳ اختراع، داور مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی و مجری یا همکار بیش از ۲۰ طرح تحقیقاتی دانشگاهی و برون دانشگاهی در کارنامه علمی ۵ ساله اخیر وی، دیده می‌شود و هم اکنون نیز نام وی به عنوان اولین بانوی عضو هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جدیدترین فهرست برگزیدگان جایزه دکتر کاظمی آشتیانی بنیاد ملّی نخبگان قرار گرفته است.

 بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادیاران جوان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، تسهیلات ویژه‌ای تحت عنوان جایزه "مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی" را در قالب اعتبار پژوهشی و اعتبار تجهیزات به اعضای هیأت علمی منتخب و شاخص در زمینه چاپ کتاب، انتشار مقالات علمی و ثبت اختراع که براساس شیوه نامه این جایزه برگزیده می‌شوند، اعطا می‌کند.

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب نیروی امریه در وزارت علوم
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد
  • دکتر طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
  • مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم منصوب شد