Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی‌ها نشان می‌دهد در افراد مبتلا به افسردگی سطح پایینی از دو نوع باکتری روده وجود دارد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بررسی‌ها نشان می‌دهد در افراد مبتلا به افسردگی سطح پایینی از دو نوع باکتری روده وجود دارد.

باکتری‌های موجود در روده با افسردگی مرتبط است و بررسی‌های متعددی حاکی از آن است که بین میکروب‌ها و سلامت روان ارتباط وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از متخصصان در بررسی روی بیش از ۱۰۰۰ بیمار در بلژیک دریافتند در مبتلایان به افسردگی سطح پایینی از دو نوع باکتری وجود دارد. همچنین این تیم تحقیقاتی یافته‌های خود را با تکرار آزمایشات روی تعدادی بیمار دیگر تأیید کردند.

متخصصان با بیان اینکه لازم است یافته‌های به دست آمده مورد بررسی بیشتر قرار گیرد، اظهار داشتند: مطالعه انجام شده شرایطی را فراهم ساخته تا بر ارتباط بین سلامت روده و بیماری‌های روان بیشتر تمرکز شود.

متخصصان بلژیکی اظهار داشتند: این نکته که متابولیت‌های میکروبی می‌توانند با مغز و در نتیجه احساسات و رفتار در ارتباط باشند، حائز اهمیت است، اما وجود ارتباط بین میکروبیوم روده و مغز بیشتر در نمونه‌های حیوانی مورد بررسی قرار گرفته است.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی نمونه‌های مدفوع شرکت‌کنندگان و وضعیت سلامت روان آنان پرداختند. آن‌ها باکتری‌هایی را شناسایی کردند که با سلامت روان در ارتباط است و مشخص شد دو نوع باکتری Coprococcus و Dialister در مبتلایان به افسردگی به میزان بسیار پایینی وجود دارد.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: باکتری بیماری افسردگی مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد که این میزان، در مقایسه با نرخ افسردگی ۲۲ درصدی جمعیت عمومی است.

به‌علاوه، ۹ مورد از ۱۰ مورد افسردگی مرتبط با سکته مغزی در طی پنج سال پس از زنده ماندن از سکته مغزی رخ می‌دهد.

«پیانژونگ وانگ»، محقق ارشد از کالج کینگ لندن، در بیانیه‌ای گفت: «افسردگی در بازماندگان سکته شایع است، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که این افسردگی برای مدت طولانی‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد ادامه می‌یابد».

به گفته انجمن سکته مغزی آمریکا، تغییرات بیوشیمیایی در مغز ناشی از آسیب سکته مغزی می‌تواند با تداخل در توانایی فرد در داشتن احساسات مثبت، به افسردگی منجر شود.

برای این مطالعه، محققان موارد ۶۶۰۰ بازمانده از سکته مغزی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که افسردگی شدید بلافاصله بعد از سکته مغزی رخ می‌دهد، بیشتر از حد انتظار ادامه می‌یابد و سریع‌تر از موارد افسردگی خفیف عود می‌کند.

وانگ گفت: «افسردگی در میان بازماندگان سکته مغزی می‌تواند بر تحرک آنها تأثیر بگذارد و کارهای ساده ای مانند راه رفتن و نگه داشتن اشیا را با مشکل مواجه کند. همچنین می‌تواند خطر کلی مرگ آنها را افزایش دهد.»

وی در ادامه افزود: «کیفیت زندگی برای بازماندگان سکته مغزی مهم است، زیرا شواهدی وجود دارد که بازماندگان افسرده نرخ بقای کمتری دارند.»

وانگ گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث این امر شود، از جمله اختلال در زندگی اجتماعی بازماندگان، کاهش توانایی فیزیکی و اختلالات التهابی مشاهده شده در بیماران افسرده.»

وی می‌گوید: «پزشکان باید به بازماندگان سکته مغزی که افسردگی بیش از یک سال طول می‌کشد، توجه ویژه ای داشته باشند، چراکه ممکن است خطرات بالای تجربه افسردگی مداوم را داشته باشند.»

کد خبر 6063896

دیگر خبرها

  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ