Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه قم با بیان اینکه حضور در ۲۲ بهمن‌ماه امسال واجب عینی و یک عمل ضروری سیاسی است، گفت: همان‌گونه که آمریکایی در مسئله برجام نقض عهد کردند به التزام اروپایی‌ها نیز در پایبندی به برجام اطمینانی نیست بنابراین نباید منتظر اروپا بمانیم. ‌ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: تقوا به لحاظ اخلاقی یک صفت نهادینه‌ شده در نفس انسان و یک مهارت ویژه بوده که سبب می‌شود انسان اعمال خیر را به‌راحتی انجام و از ارتکاب گناهان نیز به‌راحتی پرهیز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تقوا نوعی ترس لحاظ شده که عبارت است از ترس از خروج از دایره بندگی خداوند متعال چراکه انسان متقی عاشق قرب الهی بوده و از هر چیزی که وی را از خداوند متعال دور می‌کند به‌شدت در ترس و هراس است.

امام‌جمعه قم در آغاز مباحث و تفسیر سوره برائت ابراز کرد: ازآنجایی‌که این سوره با زمینه قتال آغاز شده و از طرف دیگر نیز چون مباحث آن ادامه سوره انفال است، ذکر شریف بسم‌الله الرحمن الرحیم در آن ذکر نشده است، تفسیر دیگر این است که چون این سوره با ویژگی رحمت و رحیمیت خداوند آغاز نشده در آن آیه شریفه بسم‌الله الرحمن الرحیم نیامده است.

قم| صف‌های طولانی گوشت زیبنده کشورمان نیستمعاون رئیس‌جمهور در قم: تحریم‌ها اثری در جذب گردشگر به ایران نداشته استآیت‌الله سعیدی: برخی دنبال تغییر چهره معنوی و ویژگی‌های استان قم هستند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به تفسیر نخستین آیه از سوره مبارکه برائت و پیمان‌شکنی منافقان در عهدشکنی با پیامبر اکرم(ص) گفت: همان‌گونه که آمریکایی در مسئله برجام نقض عهد کردند به التزام اروپایی‌ها نیز در پایبندی به برجام اطمینانی نیست بنابراین نباید منتظر اروپا بمانیم. ‌

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم نیز عنوان کرد: حصول هر مهارتی نیازمند ممارست و تمرین است و برای کسی هم که طالب تقواست باید از هر طریقی که ممکن است برای تحقق این ارزش الهی، عادت و کارهای اشتباه خود را ترک و آن‌ها را تبدیل به اعمال و عادت‌های خوب و پسندیده کند، ممارست در انجام عادت‌های نیکو به‌تدریج زمینه ملکه شدن تقوای الهی را در انسان به وجود می‌آورد. در چهل‌سالگی انقلاب پیام و شعارهای انقلاب از سطح مرزهای کشور خارج‌شده و رنگ و بوی فرا منطقه‌ای به خود گرفته است.

امام‌جمعه قم با اشاره به مناسبت 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: بر مبنای عنایت همیشگی خداوند متعال، ائمه اطهار(ع) و صبر و استقامت مردم، انقلاب اسلامی در مسیر احیای مکتب اهل‌بیت(ع) به چهل‌سالگی خود رسیده و دشمنان موفق نشدند علیرغم تمام توطئه‌های پیچیده و جنگ‌های گرم‌ونرم در زمین‌گیر کردن انقلاب به اهداف خود برسند، مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن به شبکه عنکبوتی و معاند انقلاب اسلامی پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: انقلاب اسلامی حرکت جدیدی را برای احیای تمدن نوین اسلام و مأموریت‌های الهی انقلاب اسلامی آغاز کرده است، حضور در 22 بهمن‌ماه امسال واجب عینی و یک عمل ضروری سیاسی است، حضور پرشور مردم قم در راهپیمایی 22 پاسخ محکمی به یاوه‌گویان و تجدیدعهد و میثاق مجدد با آرمان‌های رهبری و امام راحل خواهد بود. ازآنجایی‌که قم حرم اهل‌بیت(ع) است دشمن علیه آن چشم طمع دوخته است چراکه در طول تاریخ هر مکانی که نشان از اهل‌بیت(ع) داشته به مرکزی برای انقلاب و مقابله با ظلم و ستم شده است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ چهره ظاهری شهر مقدس قم و سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در 19 دی‌ماه امسال تصریح کرد: متأسفانه انگیزه‌های برای کم‌رنگ کردن فضای ظاهری و انقلابی قم وجود دارد، مردم قم با حفظ وحدت و انسجام و بدون وابستگی به هیچ جبهه و جریانی در لبیک گفتن به این خواست مقام معظم رهبری آمادگی کامل دارند. دشمنان اسلام برای به هم ریختن وضع یک جامعه و تزلزل در بنیان خانواده، زنان و دختران آن جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد، حفظ و تقویت عفاف و حجاب دغدغه اصلی بزرگان در شرایط فعلی است.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: دشمن بعد از شکست در جنگ سخت، جنگ نرم را برای زمین‌گیر کردن انقلاب به کار گرفته است، گسترش و اشاعه مواد مخدر، مشروبات الکی و فحشا از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در این نوع از جنگ نرم بوده که اراده یک ملت را از بین برده و همان اتفاقی را که سر جامعه می‌آورد که چند قرن قبل بر سر مسلمانان اندلس آورد. دشمن امروز می‌خواهد بداند تحریم‌های اقتصادی تا چه اندازه بر روی اراده و خواست ملت ایران تاثیر گذاشته است مردم با همدلی و تعامل خود این آرزوی چهل‌ساله دشمنان را به گور ببرند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: ۲۱ فروردین ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: در تقویم ایران دهه آخر فروردین، به عنوان دهه افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام برای ساخت مسکن محرومین نامگذاری شده است.

حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی و اولیه هر فردی داشتن سرپناه و مسکن است و انسان، نیازمند خانه و مسکن است تا بتوانند به حیات و زندگی خود با آرامش و امنیت ادامه دهند.

وی اضافه کرد: امام راحل با دوراندیشی خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع مهم مسکن توجه داشتند و ۲ ماه بعد از انقلاب اسلامی، در ۲۱ فروردین سال ۵۸ حسابی را به نام خودشان تحت عنوان حساب ۱۰۰ افتتاح کردند تا با کمک خیرین و نیکوکاران برای محرومین و نیازمندان، مسکن ساخته شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: اکنون بعد از ۴۵ سال از تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شاهدیم که این نهاد مردمی و انقلابی کارنامه درخشانی در زمینه ساخت مسکن داشته است.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در حوزه عمرانی روستایی برای ۲۱۱ روستای استان قم طرح هادی تهیه و اجرا کرده و در ۲ سال گذشته نیز در ۸۰ روستای استان قم طرح هادی اجرا و بر اساس نیازهای هر روستا این طرح بازنگری شده که این امر در راستای عمران و آبادی روستاها موثر بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اضافه کرد: از سال ۸۴ تاکنون ۹۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در استان قم مقاوم سازی شده و این بدان معنا است که نیمی از خانه های روستایی استان قم مقاوم سازی شدند که این امر مانع از بروز تلفات زیاد در حوادث طبیعی بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: یکی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم واگذاری زمین برای افراد فاقد زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که در سال گذشته ۵۰۰ قطعه زمین روستایی به افراد فاقد زمین و جوانانی که نیازمند زمین با کاربری های مختلف از جمله برای ایجاد اشتغال بودند واگذار شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۶۰۰ سند روستایی در استان قم صادر و به مردم روستاها تحویل شد که این امر بسیار قابل اهمیت است که در سال جاری نیز این اقدام ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم عنوان کرد: بنیاد مسکن تلاش دارد تا با دادن تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان این امکانات را به آنان بدهد تا مسکن خود با بازسازی و نوسازی کنند.

وی افزود: در دولت سیزدهم وام روستایی ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است که این امر خدمت بزرگی برای تحقق ساخت یک میلیون مسکن در کشور است.

حجت الاسلام میرعمادی اضافه کرد: امسال سال تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که بنیاد مسکن مصمم است تا در این زمینه جهش خوبی ایجاد کند و با واگذاری زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، این امر را به مردم واگذار کند و مردم خود بتوانند مطابق خواست خود مسکن مورد نیازشان را بسازند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم امسال در هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری به متقاضیان تحویل می دهد که البته انتظار می رود، دستگاه های خدمات رسان نسبت به فراهم کردن زیرساخت های لازم مسکن های ساخته شده اقدام کنند، چرا که مسکن بدون زیر ساخت مورد نیاز مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: از سال ۹۵ تا سال گذشته از سوی حساب ۱۰۰ حضرت امام، مبلغی بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن محرومین و نیازمندان کمک شد.

وی بیان کرد: ۱۲۲ قطعه زمین رایگان به خانواده های دارای دو معلول از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم داده شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اضافه کرد: امیدواریم با کمک خیرین و نیکوکاران بتوانیم مسکن لازم برای اقشار محروم جامعه احداث شود که برای این اقدام کمک به حساب ۱۰۰ حضرت امام بهترین اقدام است.

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی غیر دولتی است بودجه دولتی ندارد و با کمک خیرین و خود متقاضیان مسکن مورد نیاز را می سازد و همگان وظیفه دارند برای مسکن اقشار محروم و ضعیف جامعه اقدام کنند.

حجت الاسلام میرعمادی ابراز کرد: در بخش شهری ۱۴ هزار واحد مسکن تاکنون تحویل مردم قم شده و در سایت ۱۷ هکتاری و ۲۲ هکتاری نیز ۴ هزار واحد مسکونی ساخته شده که بخشی از آن در حال تکمیل و بخشی نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کد خبر 6082793

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها
  • پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها
  • عهد و پیمان مردم ایران با آرمان‌های انقلاب تا همیشه محکم است
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است