Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی در اولین جلسه حزب جدیدش از انفعال احزاب در طول سال و عملکرد فصلی آنان در زمان موعد انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر حزب جدید منشعب از اعتماد ملی با محوریت رسول منتجب نیا امروز (جمعه) با حضور تعدادی از فعالان سیاسی در تهران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتجب نیا در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب و تسلیت ایام فاطمیه به تشریح انتخاب امروز برای برگزاری اولین جلسه حزبش پرداخت و  گفت: قرار بود دفتر را بعد از دهه فجر افتتاح کنیم اما با توجه فرارسیدن ایام دهه فجر  تصمیم گرفتیم که قبل از ۲۲ بهمن این کار را انجام دهیم.

وی  با اشاره به نهایی شدن اساسنامه و مرامنامه حزب  و تحویل آن به وزارت کشور خاطرنشان کرد: برای تهیه  زحمات زیادی از سوی یک هیئت یازده نفره انجام شد که در نهایت نسخه تکمیلی آن را به انضمام اسامی موسسان حزب جدید تحویل وزارت کشور دادیم.

این فعال سیاسی  ادامه داد: کسانی که با تحزب موافق نیستند می‌دانند که کارکرد اصلی احزاب نظارت و نقد قدرت است و اگر نقد و نظارت بر کار دولت صورت نگیرد مشکلاتی ایجاد می‌شود.

قائم مقام سابق حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: این وظیفه احزاب است که نیرو‌های جوان را جذب و آموزش داده و آن‌ها را آماده تحویل گرفتن مسئولیت اجرایی در کشور کنند. برنامه محوری و کادر سازی باعث می‌شود کشور همیشه برنامه و نیروی آماده به کار داشته باشد.

وی با اشاره به نقش احزاب در برگزاری انتخابات‌ها تصریح کرد: احزاب باید برای هر انتخاباتی آماده باشند،  هرچند کار احزاب تنها انتخابات نیست بلکه رویه سازی و فرهنگ سازی سیاسی از جمله وظایف احزاب است.

منتجب نیا با انتقاد از انفعال احزاب در طول سال و عملکرد فصلی آنان در زمان انتخابات تصریح کرد: احزاب ما به خواب زمستانی می‌روند و موقع انتخابات به میدان می‌آیند، بدون اینکه کادری پرورش داده باشد و یا زحمتی کشیده باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه احزاب ما کادر تربیت شده ندارند و مجبور هستند موعد انتخابات سراغ افراد غیر حزبی بروند تا سهمی در انتخابات بگیرند. در نتیجه ما دنبال این هستیم کار‌های انجام نشده‌ای که احزاب ما تاکنون انجام نداده اند را انجام دهیم و در این راستا قرار نیست دنبال افراد معروف برویم و آن‌ها را به تشکیلات دعوت کنیم بلکه ما دنبال جریان سازی هستیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما حزبی نبودن کشور است، اظهارداشت: با اراده و مصمم برای ریشه‌ای و بنیادی کردن استقرار فرهنگ حزبی این کار را شروع کردیم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن متعلق به همه نسل‌ها است، گفت: به صورت با شکوه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شرکت کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اصلاح طلبان احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود