Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@00:55:01 GMT

فاز دوم عملیات اجرایی پایانه مرزی رازی کلنگ زنی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۷۸۷۳۵

فاز دوم عملیات اجرایی پایانه مرزی رازی کلنگ زنی شد

فاز دوم عملیات اجرایی نزدیکترین پایانه مرزی ایران به اروپا با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاز دوم عملیات اجرایی  پایانه رازی نزدیکترین پایانه کشور به اروپا با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم با اشاره به اهمیت پایانه خوی - رازی اظهار کرد : تلاش می کنیم جاده خوی- قطور و پایانه خوی - رازی را تا پایان کار دولت تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی تصریح کرد : پایانه رازی با توجه به اینکه نزدیکترین مسیر ارتباطی کشور به ترکیه و اروپا می باشد و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این مسیر تردد می کنند از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است .
وی افزود : با توجه به اینکه این مسیرفعلا مسیر تردد مسافر است سعی می کنیم  در آینده نزدیک به مسیر ترانزیت کالانیز تبدیل شود .
عابدی فرماندار خوی نیز در این مراسم اظهار کرد :  پایانه کشور ترکیه بزودی افتتاح خواهد شد لذا ضروری است پایانه رازی نیز در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد .
وی تصریح کرد : پایانه  رازی به مراتب مجهزتر از پایانه طرف ترک خواهد بود.
شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه با ۳ کشور مرز مشترک دارد اظهار کرد : سالانه حدود ۴ میلیون مسافر از پایانه های استان تردد دارند .
وی با اشاره به اینکه مرز رازی  در سال ۱۳۹۰ با ۱۰۰ هزار نفر مسافر گشایش یافت تصریح کرد : در حال حاضر بیش ازیک میلیون مسافر و حدود ۶۰ هزار خودرو ازاین پایانه تردد می کنند .
شکری ادامه داد : پایانه بزرگ رازی  فاز اولش در سال ۹۶ کلنگ زنی و فاز دومش هم امروز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۷ هزار متر مربع و در مدت ۱۸ ماه اجرایی می شود .
به گزارش ایسنا ؛ مرز ریلی و زمینی  رازی نزدیکترین و امن ترین  مسیر ارتباطی ایران به ترکیه و کشورهای اروپایی است که عملیات ساخت و ساز پایانه و جاده در سال های اخیر به همت و درخواست دو کشور ایران و ترکیه برای رساندن سقف مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار وارد مراحل اجرایی شده است .
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران و ترکیه ترکیه دلار راهداری و حمل و نقل جاده وزیر راه و شهرسازی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۷۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های شهرستان ساری و میاندورود با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، بابایی کارنامی نماینده مجلس شورای اسلامی، نوبخت و طالبی فرمانداران شهرستان‌های ساری و میاندورود، قبادی شهردار ساری و سلامی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. ‎

در این دیدار عنوان شد تا با توجه ویژه و اساسی به منویات رهبری در تحقق شعار سال و الگوگیری از سیاست‌های دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم و تاکیدات موکد استاندار مازندران، مسیر توسعه، بالندگی و پیشرفت آینده شهرستان‌های ساری و میاندورود بر مبنای وحدت، همدلی، معنویت، اخلاق و رفاه عمومی به نفع مردم شکل گیرد.

همچنین در این جلسه به بررسی آخرین وضعیت عملیات تکمیل نهایی پروژه نیروگاه زباله سوز، عملیات احداث جاده ساری به تاکام، پروژه پل تا پل، عملیات اجرایی کنارگذر شمالی ساری (پل سه راه جویبار)، پارک جنگلی شهید نوبخت، آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری در شهرستان‌های ساری و میاندورود، معضلات حوزه کشاورزی و آبی شهرستان‌های ساری و میاندورود پرداخته شد و بنا شد تا با تخصیص منابع مالی مقتضی با دستور معاون اجرایی رئیس جمهور اقدامات مبسوطی پیرامون عملیات تکمیل نهایی این پروژه‌ها صورت گیرد.


در پایان نیز مطرح شد که جهش تولید با مشارکت مردم از مسیر اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود هر منطقه می‌گذرد لذا بنای ما نیز در شهرستان‌های ساری و میاندورود مولدسازی منابع راکد و کم بازده و مقابله با سوداگری در راستای رشد تولید و تحقق شعار سال است.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان